کد خبر: 1238503
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دسته‌های عزاداری ممنوع است.

جوان آنلاین: سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: پلیس راهور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) به هموطنان عزیز، تسهیلات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد در ایام محرم و همچنین ارتقای ایمنی هیأت‌های عزاداری اتخاذ کرده است.

وی افزود: مأموران پلیس راهور در زمان برگزاری مراسمات در کنار دسته‌های عزاداری و هیأت‌ها و تکایا و همچنین محل‌های پر تجمع عزاداری مستقر خواهند بود و در چند روز اخیر هماهنگی‌ها و آموزش‌های لازم با اکثر هیأت‌ها و تکایا انجام شده و توصیه‌های ترافیکی لازم به متولیان آنان ارائه شده است.

سرهنگ شیرانی گفت: با توجه به حضور گسترده عموم مردم در مراسم‌های مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و برپایی تکیه‌های عزاداری و چادرهای توزیع نذری لازم است به منظور رعایت ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی و حفظ نظم تردد در معابر موارد ذیل رعایت شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی نباید در نزدیکی تقاطع‌ها و میادین اصلی دایر شود و هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در محل مناسب به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه‌ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود.

وی گفت: برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.

سرهنگ شیرانی افزود: هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

وی ادامه داد: از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آنکه موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود جدا خودداری شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: متولیان هیأت‌ها و دستجات عزاداری می‌بایست با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علائم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان‌های عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام شود.

وی ادامه داد: برابر مفاد آئین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.

سرهنگ شیرانی افزود: در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصاً همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.

وی در پایان گفت: ان شاالله مردم عزیز با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند و امیدواریم با رعایت توصیه‌های پلیس و همکاری مردم در این ایام، عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار