کد خبر: 1237579
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
در هشتمین کنفرانس حقوق بشر آمریکا از دیدگاه رهبر انقلاب مطرح شد:
معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با اشاره به جنایت‌های آمریکا در غزه گفت: شهادت بیش از ٣٧ هزار نفر در غزه که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، نقض آشکار حقوق بشر است.

جوان آنلاین: عسگر جلالیان در هشتمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا در غزه معاون جنایت با رژیم صهیونسیتی نیست بلکه در آن جنایت مباشرت می‌کند.

وی با اشاره به عضو نبودن آمریکا در کنوانسیون حقوق کودک گفت: آمریکا به دلایل واهی به این کنوانسیون نپیوسته است.

وی غزه را نمایشگاهی از انواع نقض های متعدد حقوق بشر توصیف کرد و افزود: در حالی رژیم صهیونیستی از واژه واهی دفاع مشروط در غزه استفاده می کند که هیچ کدام از پیش شرط های دفاع مشروط که ضرورت، تناسب و تفکیک است برخوردار نبوده و آنچه در غزه اتفاق افتاده، فاجعه عظیمی است که در طول تاریخ هیچ مصادقی ندارد.

جلالیان با اشاره به اینکه حقوق بشر مقوله‌ای چند وجهی است و بیشتر سیاستمداران از آن بهره‌برداری می‌کنند، گفت: این کنوانسیون در سال ١٩۴٨ میلادی تصویب شد و مربوط به ٧۶ سال قبل است؛ برخی از مواد آن مانند منع بردگی و حق ازدواج دیگر این روزها موضوعیت ندارد و برخی از موارد مانند حق نسل سوم مانند حق توسعه و محیط زیست مغفول مانده است.

وی افزود: آمریکا در حالی مدعی حقوق بشر بین المللی است که در گزارش کنوانسیون منع همه اشکال تبعیض نژادی دارای نقض های گسترده است.

جلالیان گفت: بر اساس این گزارش همچنان سیاه پوستان در موارد مختلف دچار تبعیض گسترده هستند، حتی در دوره کرونا به آنها واکسن ندادند بعد در این شرایط آمریکا ادعای حقوق بشر می کند.

ریشه آمریکا با جنایت آمیخته است

همچنین دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی در این کنفرانس با اشاره به جنایت گسترده آمریکا در اقصی نقاط جهان گفت: ریشه آمریکا با جنایت و ظلم است ترور مقام معظم رهبری، ترور و شهادت آیت الله بهشتی و یارانش، بمباران سردشت و حمله به هواپیمای مسافربری ایران تنها بخشی از جنایت آمریکا در ایران بوده است.

امین انصاری افزود: در حالی آمریکا چنین جنایتی در حق جمهوری اسلامی و ملت ایران انجام داد که ادعای حقوق بشر می کند، به شلیک کنندگان هواپیما جایزه دادند در حالی که ٢٩٠ مسافر بی گناه کشته شدند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در حالی در طول ۴٠٠ سال تاریخچه اش سیاه پوستان و سرخ پرستان را نابود کردند که نشان از وحشی گری و خوی وحشی گری و خود برتر بینی شان دارد.

انصاری افزود: آمریکا تلاش کرده در طول سال ها رژیم صهیونیستی را تطهیر کند اما جنایت های اخیر گسترده نقاب آن جنایتکار را برداشت و آزادگان جهان بیدار شدند و و منجر به تظاهرات جوانان و دانشجویان و آزادگان شد.

نامه رهبر انقلاب به جوانان جهان اقدامی راهبردی است

در ادامه این مراسم، محسن پاک آیین عضو شورای عالی سازمان جوانان حقوق بشر و سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان جهان در سال ٩۴ گفت: این کار رهبری اقدام تبلیغی نبود بلکه اقدام راهبردی برای جامعه بشری و با هدف افشای نقض حقوق بشر آمریکا و حقوق بشر غربی نگاشته شد.

وی با بیان اینکه این اقدام سبب تسریع در افول آمریکا و استکبار شده است، یادآور شد: امروز نظم و قدرت جهان در حال تغییر بوده و از نظام تک قطبی به چند قطبی و از غرب به شرق در حال تغییر است به گونه ای که در نظم جدید حاکمیت ملی اصالت پیدا می کند.

پاک آیین قدرت آمریکا را رو به افول توصیف کرد و افزود: افول فاصله گرفتن از قدرت قبل معنی می شود و بیان حقوق بشر آمریکایی این افول را سرعت می دهد

این دیپلمات سابق کشورمان ادامه داد: باید در کنار افشای حقوق بشر آمریکایی، حقوق بشر اسلامی به جهان معرفی شود زیرا حقوق بشر اسلامی به تمدن اسلامی ارتباط دارد و طلیعه ظهور است.

پاک آیین گفت: ایران در کنار دیگر کشورها تمدنی را باید معرفی کند که آموزه اسلامی دارد و رقیب آن لیبرال دمکراسی است؛ باید این تمدن را به چالش بکشیم.

عضو شورای عالای سازمان جوانان حقوق بشر گفت: آمریکا در حالی به بهانه اعدام مجرمان موادمخدر سر و صدا می کند که سرخ پوستان کشور خود و دیگر نژادها را مورد تبعیض نژادی قرار می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار