کد خبر: 1236621
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بنیاد شهید:
نماینده رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ شهید فاجعه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ باعث هوشیاری و آگاهی‌بخشی جامعه از خطر جریان نفاق و لیبرال دموکراسی غربی شد گفت: بسیاری از گرفتار‌هایی که امروز تحمل می‌کنیم برگرفته از جریان نفاق است.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد شهیدان واقعه هفتم تیر و چهلم شهیدان خدمت در گلزار شهدای سوم خرداد قم همچنین اظهار داشت: اگر جریان نفاق را نشناسیم، آسیب‌های جدی‌تری خواهیم دید.

به گزارش ایرنا، وی در ادامه افزود: تبلیغات مخربی که اکنون در دنیا علیه انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد نیز ناشی از جریان نفاق است.

موسوی مقدم همچنین خاطرنشان کرد: در یک دهه، بیش از ۷۰ برابر جنگ سرد، علیه انقلاب اسلامی ایران سوءتبلیغات انجام پذیرفته است.

وی اضافه کرد: این تبلیغات عمدتا از سوی کسانی صورت گرفته که با کمک‌های مالی مجلس سنای آمریکا، یک شبکه تلویزیونی راه‌اندازی کرده و بر ضد منافع ملت ایران فعالیت می‌کنند.

نماینده رهبری در بنیاد شهید اقدام‌های مذکور را محصول جریان لیبرال دموکراسی غربی دانست و گفت: جریان لیبرال دموکراسی غربی که یکی از کارکردهایش منافق‌پروری است را باید به خوبی بشناسیم.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی آثار و برکت‌های زیادی دارد، ولی منافقان در سرزمین ما قرار گرفته‌اند و حرف‌هایی می‌زنند که حتی دشمن نیز نمی‌تواند مطرح کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از ناامیدی‌هایی که امروز به جامعه القا می‌شود، از سوی جریان نفاق است.

موسوی مقدم یادآور شد: جریان نفاق و لیبرال دموکراسی غربی درصدد است، به جامعه بگوید، کشور دچار گرفتاری‌های زیادی است، هیچ راه برون رفتی نیز از آن وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌تازگی بانک جهانی، کشور‌های مختلف را در چند مولفه گوناگون به‌ویژه اقتصادی و معیشتی مورد بررسی قرار داده، ایران برغم گرفتار‌های فراوان، همچنان در ردیف کشور‌هایی است که امنیت، آرامش و ثبات سیاسی آن در رده‌های بالا قرار دارد.

موسوی مقدم همچنین تصریح کرد: متاسفانه جوانان ما چنین تلقی از وضعیت کشور ندارند، چرا که بر اثر برجسته شدن نکته‌های منفی، دستاورد‌های انقلاب و ارزش‌هایی که در اختیار داریم نادیده گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: جریان نفاق و لیبرال دموکراسی غربی، فضایی را به وجود آورده، که همه تصور می‌کنند، انقلاب اسلامی موفقیتی برای کشور به همراه نداشته‌است.

وی در بخشی سخنان تاکید کرد: همه این‌ها کارکرد‌های نفاق و منافقان است، باید به آن توجه کنیم، چون ظاهر و باطن این جریان متفاوت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در بنیاد شهید در ادامه اظهار کرد: منافقان از صداقت و سلامت جوانان و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی ما سوءاستفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

وی با اشاره به خدمات شهید رئیسی برای کشور و نظام‌اسلامی گفت: شهید رئیسی وقتی در حیات بود، منافقان حاضر نبودند، موضوع‌هایی که الان اعتراف می‌کنند را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به همین علت فرمودند، دلم به حال آقای رئیسی سوخت اضافه کرد: این سوختن ناشی از عملکرد منافقانه عده‌ای است که نمی‌خواستند، خدمات و تلاش‌های رئیس جمهور شهید را بازگو نمایند.

وی ادامه داد: برخی از افراد با آنکه سلامت، دل‌سوزی، ولایت‌پذیری و اخلاص آیت‌الله رئیسی را قبول داشتند، اما به خاطر رقابت‌هایی که برگرفته از لیبرال دموکراسی غربی است و ما گرفتار آن شده‌ایم، موضوعاتی را بر ضد این شخصیت می‌گفتند.

مردم تکیه‌گاه اصلی انقلاب اسلامی هستند

رئیس کل دادگستری قم نیز دراین مراسم با بیان اینکه انقلاب‌اسلامی همواره بر مردم تکیه داشته است گفت: دشمن در ابتدای پیروزی انقلاب، برای منحرف کردن مسیر انقلاب ۲ ترفند جنگ داخلی و حذف فیزیکی شخصیت‌ها را در پیش گرفت.

حجت‌الاسلام علی مظفری افزود: دشمنان خواستند تا با ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی، این نظام را از بین ببرند.

وی با یادآوری اینکه شهید بهشتی و اعضای حزب جمهوری اسلامی از ارکان اصلی انقلاب بودند گفت: این شخصیت‌ها، مهمترین نقش را در راهبری و هدایت مردم داشتند.

رئیس کل دادگستری قم با بیان این مطلب که دشمنان قبل از ترور فیزیکی به ترور شخصیتی شهید بهشتی روی آوردند افزود: صبوری، استواری و منطقی بودن شهید بهشتی اجازه این کار را به دشمنان نداد.

وی قتل عام مردم و مسئولان شاخص انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ را مورد اشاره قرار داد و گفت: امامان جمعه‌ای که در سنگر نماز جمعه با یک خطبه می‌توانستند یک حرکت جدی ایجاد کنند، مورد هدف قرار گرفتند.

مظفری همچنین شهید بهشتی را معمار دستگاه قضایی کشور توصیف کرد و گفت: شهید بهشتی دانش و تخصص حقوقی را با معرفت و شناخت دینی تلفیق داد و توانست پایه مدیریتی خوبی در دستگاه قضایی ایجاد کند، دادگاه‌های انقلاب‌اسلامی از نتایج آن می‌باشد.

وی تصریح کرد: شهید بهشتی در شکل‌دهی یک تفکر انقلابی مبتنی بر اسلام نقش بسزایی داشت، مردم نیز باور داشتند هر مسیری که توسط این شهید و یارانش ارائه می‌شود، اسلام اصیل است.

مظفری با بیان اینکه دشمن یک روز قبل از فاجعه هفتم تیرماه، اقدام به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب کرد گفت: دشمن با این کارها، تصور کرد، انقلاب به خط پایان رسیده، ولی از ارتباط معنوی و عمیق ملت با رهبری غافل بود.

آیین چهل‌وسومین سال‌گرد شهادت آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ شهید فاجعه تروریستی هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ همچنین چهلم شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت با حضور خانواده معظم شهیدان و برخی مقام‌های کشوری و استانی در قم برگزار شد.

حادثه بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ عضو این حزب شد.

۹ تن از شهیدان این حادثه در قم مدفون هستند که مزار سید نورالله طباطبایی‌نژاد، غلامحسین حقانی، محمدحسین صادقی، عبدالوهاب قاسمی، عمادالدین کریم بیژنی نژاد، علی هاشمی سنجانی از نمایندگان و حسن محمدعینی مدیر تدارکات مجلس شورای اسلامی در گلزار شهیدان شیخان قرار دارد.

قبور شهیدان عبدالحمید دیالمه و محمد منتظری نیز در حرم حضرت معصومه (س) است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال جاری بر اثر سقوط بال‌گرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به شهادت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار