کد خبر: 1228985
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
چشم جزیره به دیدار تاتنهام – سیتی 
تاتنهام شرایط چندان خوبی ندارد و تنها امید باقی‌مانده برای این تیم رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان است، اما این هدف به سادگی به دست نمی‌آید. رویارویی با سیتی، آن هم در این شرایط که سخت‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. تیم آنگه پوستکوگلو چهار شکست متوالی مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول متحمل شد و پس از آن به سختی برنلی را از پیش‌رو برداشت تا نوار ناکامی‌هایشان پاره شود.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: سیتیزن‌ها امشب می‌توانند سرنوشت قهرمانی را به دست بگیرند و با خیال راحت میزبان وستهام باشند. دیدار عقب افتاده تاتنهام – منچسترسیتی به میزبانی استادیوم اسپرز برگزار می‌شود و چشم همه جزیره به این بازی است. تقابل پیش‌رو هم می‌تواند تکلیف مدعی اول قهرمانی را مشخص کند، هم می‌تواند آرسنال را از صدر پایین بکشد و شاید هم سفیدپوشان را به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار نگه دارد. آبی‌های منچستر یک بازی کمتر نسبت به توپچی‌ها انجام داده و این مسئله عطش آن‌ها را برای قهرمانی دوچندان کرده است. در این بین فعلاً بحث صدرنشینی از همه چیز مهم‌تر است، هرچند که نتیجه این بازی برای میزبان نیز اهمیت زیادی دارد. 
تاتنهام شرایط چندان خوبی ندارد و تنها امید باقی‌مانده برای این تیم رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان است، اما این هدف به سادگی به دست نمی‌آید. رویارویی با سیتی، آن هم در این شرایط که سخت‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. تیم آنگه پوستکوگلو چهار شکست متوالی مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول متحمل شد و پس از آن به سختی برنلی را از پیش‌رو برداشت تا نوار ناکامی‌هایشان پاره شود. بااین‌حال تاتنهام ۶۳ امتیازی است و از استون‌ویلا رده چهارمی چهار امتیاز کمتر دارد. اسپرز‌ها حتی اگر سیتی را شکست دهند باز هم نمی‌توانند جایگاه استون‌ویلا را تصاحب کنند، مگر اینکه حریف‌شان در دو بازی باقی مانده با لیورپول و کریستال‌پالاس امتیاز از دست بدهد. 
پوستکوگلو معتقد است تیمش تا پایان فصل می‌تواند شش امتیاز مهم را به جیب بزند. سرمربی تاتنهام در خصوص مواجهه با سیتی گفت: «هنوز شش امتیاز برای گرفتن باقی‌مانده و این برای ما مهم است. ‏امشب یک بازی بزرگ مقابل سیتی داریم که این محکی دشوار برای ‏ماست. فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم تا ببینیم در نهایت چه ‏می‌شود. برد برابر برنلی برای بازیکنان و هواداران مهم بود. ‏ما آنچه لازم است را در اختیار داریم تا یک بازی عالی را پشت سر ‏بگذاریم، ولی این فوتبال است و باید دید در نهایت چه نتیجه‌ای رقم ‏می‌خورد. سیتی تیمی برجسته است. سیتی و آرسنال معیار‌های فعلی ‏لیگ برتر هستند. آن‌ها بیست و چند امتیاز جلوتر از ما به دست آورده‌اند و ما ‏کار سختی در پیش داریم، ولی بازی در خانه ماست. یک بازی سخت در پیش داریم و برای هرچه بهتر بازی کردن وارد زمین ‏می‌شویم.»
 
سیتی بدون اینکه نیازی به لغزش آرسنال باشد، می‌تواند با گذشتن از سد تاتنهام و وستهام جشن قهرمانی به راه بیندازد. آخرین باری که تیم پپ گواردیولا در لیگ جزیره شکست خورد، مهرماه سال گذشته برابر آرسنال بود. از آن به بعد من‌سیتی دیگر نباخت، مگر در لیگ قهرمانان. لیورپول از جمع مدعیان قهرمانی خارج شده و جنگ اصلی بین آرسنال و سیتی است. تیم گواردیولا این فرصت را دارد تا برای چهارمین فصل متوالی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. از سال ۱۹۹۳ تاکنون دیگر هیچ تیم انگلیسی نتوانسته بیش از سه دوره پی‌درپی قهرمان لیگ برتر شود. سیتی این فرصت را دارد که این رکورد را برای اولین‌بار در جزیره ثبت کند. با اینکه موتور گلزنی هالند دیگر مثل گذشته کار نمی‌کند و این مسئله انتقاداتی را در پی داشته، ولی گواردیول مدافع منچسترسیتی روی دور گلزنی افتاده است. این بازیکن علاوه بر اینکه در خط دفاع اجازه نفوذ به بازیکنان حریف را نمی‌دهد، در هفت بازی آخر خود، پنج گل به ثمر رسانده است. سیتی در مصاف با فولام ۴ بر صفر به پیروزی رسید تا گواردیولا، سرمربی تیم با خیال راحت به استقبال فینال امشب برود: «نتیجه برابر فولام عالی بود، اما ‏بازی با تاتنهام یک فینال است و یک فینال بزرگ داریم. ‏بازیکنان می‌دانند باید پیروز شوند. در واقع باید همه بازی‌ها را ببریم تا در دیدار ‏آخر در خانه سرنوشتمان در دست خودمان باشد. ‏باید ریلکس باشیم و خوب ریکاوری کنیم؛ قدم به قدم. ما ‏این چالش را مدت‌هاست که در ذهن داریم.» علاوه بر لیگ، سیتی در فینال جام‌حذفی هم حضور دارد و برای تصاحب آن جام نیز نقشه شکست من‌یونایتد را کشیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار