کد خبر: 1144405
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
نهاد‌ها و احزاب عراقی، تجاوز بامداد سه شنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه حلب را محکوم کرده و آن را مصداق «جنایت جنگی و ضد بشری» دانستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، «عبدالرضا حمید» هماهنگ کننده کمپین عراق برای شکستن محاصره سوریه و رئیس کمیته مردمی حمایت از سوریه و مقاومت، در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (سه شنبه) رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: «درحالی که فرودگاه حلب و لاذقیه مشغول استقبال از کمک‌های خارجی به زلزله زدگان سوری بود، مورد حمله رزیم صهیونیستی قرار گرفت».

عبدالرضا الحمید خاطرنشان کرد: «رژیم صهیونیستی با این جنایت جنگی و وحشیانه، به کارنامه جنایت‌های ضد بشری خود افزود».

وی با بیان اینکه بمباران فرودگاه بار دیگر «ماهیت خصمانه، خونین و نژادپرست رژیم صهیونیستی را نشان داده است، از جهانیان خواست تا این تجاوز آشکار را محکوم کنند».

«خالد حسن» عضو شورای رهبری جنبش ملی‌گرایان عرب (اقلیم کردستان عراق) نیز این جنایت را محکوم کرد و از امت عربی و اسلامی خواست تمام توان خود را برای مقابله با اقدامات مخالف قانون و اصول بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی بکار گیرند.

«حمد العباسی» دبیرکل جنبش «الموحدین «عراق در این باره گفت: «این فقط یک تجاوز به زیرساخت‌های حیاتی سوریه نیست بلکه تجاوز به همه تلاش‌های انسانی است که در راستای که کمک به آسیب دیدگان در زلزله درجریان است».

العباسی اضافه کرد: «این جنایت یک تجاوز تروریستی آشکار است و همه گروه‌ها و نهاد‌های انسان دوستانه جهان باید در مقابل آن بایستند و ماهیت جنایتکار این رژیم غاصب را برملا کنند».

رژیم صهیونیستی در ساعت۰۲:۰۷ بامداد روز سه شنبه از سمت دریای مدیترانه در غرب لاذقیه، فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله هوایی قرار داد.

منابع نظامی سوریه اعلام کردند که در اثر این حمله، به فرودگاه بین المللی حلب خسارات مادی وارد آمده است و فعالیت‌های این فرودگاه متوقف شده است.

وزارت حمل و نقل سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی حلب و از کار افتادن آن، پرواز‌های امدادی برای زلزله زدگان و سایر پرواز‌های این فرودگاه به فرودگا‌های بین المللی دمشق و لاذقیه منتقل می‌شود.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود از آغاز عملیات ارزیابی آسیب‌ها و خسارت‌ها در فرودگاه بین المللی حلب خبر داد و افزود: خسارت‌های وارده با همکاری شرکت‌های مربوطه رفع خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار