کد خبر: 981335
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵
مسعود سلطانی‌فر در حالــی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با دفاع از قرارداد ویلموتس، منتقدان را به امتیازخواهی متهم کرد که اظهارات ضد‌و‌نقیض تاج نیز درباره این قرارداد در مجلس ادامه پیدا کرد، مسئله‌ای که باید مورد توجه نهاد‌های نظارتی و قضایی قرار گیرد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: عصر دوشنبه در حالی که فوتبال ایران تحت تأثیر خبر‌های مربوط به مدیرعامل جدید استقلال و بازگشت استراماچونی بود، مسعود سلطانی‌فر به همراه مهدی تاج به بهارستان رفتند تا در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس پاسخگوی سؤالات نمایندگان درباره قرارداد ویلموتس و اوضاع آشفته فوتبال باشند.

ورود مجلس به قرارداد ویلموتس
یک هفته پیش در حالی مهدی تاج از فسخ قرارداد ویلموتس با تیم ملی فوتبال کشورمان خبر داد که رسانه‌ها و همچنین یکی از نمایندگان مجلس قرارداد ۳ میلیون یورویی این مربی با ایران را افشا کردند. افشای مبلغ قرارداد ویلموتس در کنار خبر‌هایی که درباره پرداخت ۲ میلیون یورو به این مربی قبل از بازی با عراق به گوش می‌رسید، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و خیلی‌ها مسئولان فدراسیون فوتبال را به سوءمدیریت و حیف‌ومیل بیت‌المال متهم کردند، به‌خصوص که این مربی برای شش ماه قرارداد با ایران که در این مدت، ۳۰ روز بیشتر در ایران حضور نداشت، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان دریافت کرده بود.

پرداخت چنین مبلغ هنگفتی به ویلموتس که با درخواست رئیس فدراسیون فوتبال توسط دولت صورت گرفت، در حالی بود که تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت این مربی با توجه به دو باخت متوالی به بحرین و عراق شرایط سختی را برای صعود به جام جهانی پیدا کرده است.

با این حال مهدی تاج هرچند در تریبون‌های یک‌طرفه صداوسیما رقم افشا شده قرارداد ویلموتس را ابتدا تکذیب کرده بود، اما در ادامه صحبت‌هایش در برنامه ورزش و مردم تلویزیون در جمعه گذشته، قرارداد ۳ میلیون یورویی ویلموتس و دستیارانش را تأیید کرد. البته نکته قابل تأمل واکنش توهین‌آمیز رئیس فدراسیون فوتبال به درخواست مجلس برای شفاف‌سازی درباره قرارداد ویلموتس بود، خواسته‌ای که رئیس فدراسیون فوتبال با توجیه محرمانه بودن، از اعلام رقم واقعی قرارداد طفره رفت و گفت برای توضیح درباره قرارداد ویلموتس به مجلس نمی‌رود!

چنین حیف‌ومیل‌هایی از بودجه عمومی کشور در تیم ملی فوتبال سبب شد نمایندگان مجلس، وزیر ورزش را به مجلس احضار و حتی گفته شد که احتمال استیضاح مسعود سلطانی‌فر نیز وجود دارد.

تهمت وزیر، تناقض‌گویی تاج
در چنین شرایطی تاج هرچند گفته بود به نمایندگان مجلس درباره قرارداد ویلموتس پاسخ نمی‌دهد، اما او و وزیر ورزش، عصر دوشنبه در کمیسیون فرهنگی مجلس حاضر شدند تا به ابهاماتی که در این باره وجود دارد، جواب دهند. البته پس از پایان این نشست، تاج و سلطانی‌فر حاضر به توضیح در این باره نشدند، اما دو نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری‌ها درباره این جلسه توضیحاتی دادند. نکته قابل تأمل دفاع وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال از قرارداد امضا شده با ویلموتس در جلسه با نمایندگان مجلس است.

طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در حالی از دفاع وزیر از قرارداد ویلموتس در مجلس خبر داده که طبق صحبت‌های این نماینده، سلطانی‌فر، منتقدان را به امتیاز گیری متهم کرده است: «مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با دفاع از قرارداد منعقد شده با ویلموتس عنوان کرد از آنجا که بسیاری از کارشناسان امتیاز می‌خواهند، مدعی هستند.»

تهمت وزیر ورزش به منتقدان قرارداد ویلموتس در شرایطی است که طیف وسیعی از کارشناسان، مربیان و نمایندگان مجلس نسبت به این قرارداد و حیف‌و‌میلی که صورت گرفته انتقاد دارند. با این حال سلطانی‌فر به جای پاسخگویی درباره ابهاماتی که وجود دارد، مدعی شده، چون به این افراد امتیازی داده نشده به این قرارداد نقد دارند. این در حالی است که آثار خسارت‌بار سوءمدیریت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در قرارداد ویلموتس تنها در یک مورد منجر به تحمیل هزینه ۳۰ میلیاردی و خارج شدن ۲ میلیون یورو ارز از کشور، آن‌هم در روز‌های سخت اقتصادی شده است. البته این جدا از غرامتی است که طبق گفته ویلموتس باید فدراسیون فوتبال به این مربی پرداخت کند.

صحبت‌های مهدی تاج هم در جلسه با نمایندگان نشان می‌دهد ادعا‌های ضد‌و‌نقیض او درباره قرارداد ویلموتس پایانی ندارد، مسئله‌ای که علاوه بر مجلس باید مورد توجه نهاد‌های قضایی و بازرسی قرار گیرد. فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرگزاری ایسنا درباره صحبت‌های تاج در این جلسه درباره قرارداد با ویلموتس عنوان کرده است: «آقای تاج عنوان کردند با ویلموتس قراردادی به مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بسته‌اند که این قرارداد به صورت شفاف در سفارت ایران در بلژیک و با حضور سفیر منعقد شد. اگرچه بهتر بود که قرارداد در ایران بسته می‌شد. این پول هم از منابع داخلی باشگاه بوده، نه بودجه عمومی.»

تاج در حالی رقم قرارداد ویلموتس را در مجلس ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو عنوان کرده است که جمعه گذشته او در تلویزیون رقم قرارداد این مربی را زیر ۲ میلیون دلار اعلام کرد. علاوه بر این در شرایطی رئیس فدراسیون فوتبال در مجلس، منبع پرداخت پول به ویلموتس را منابع داخلی باشگاه‌ها عنوان کرده که او یک‌شنبه در مصاحبه با صداوسیما مدعی شد پول ویلموتس از پاداش ۱۱ میلیون دلاری فیفا برای صعود به جام جهانی پرداخت شده است! همه این ادعا‌ها در حالی مطرح شده که وزارت ورزش رسماً اعلام کرده که با کمک دولت، پول ویلموتس پرداخت شده است.

مجلس اراده دارد برخورد کند
حال با توجه به توجیه‌های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، بدیهی است در صورتی که نمایندگان اراده جدی برای برخورد با مقصران این قرارداد و همچنین حیف و میل‌کنندگان بیت‌المال دارندباید با رسیدگی دقیق به ابهامات قرارداد ویلموتس، اجازه ندهند چنین قرارداد‌هایی که باعث دست‌درازی متولیان ورزش به جیب مردم و بیت‌المال شده است، بار دیگر تکرار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار