کد خبر: 960027
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
یادداشت «محمدرضا کائینی» به‌مناسبت سالروز شهادت محمدعلی منتظری
محمد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شناختی که از جریان لیبرال-ملی گرا در دوران مبارزه داشت، بر این اعتقاد بود که رویکرد‌های آنان نهایتا به ضربه دیدن نظام و حتی سقوط آن خواهد انجامید!

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، به‌مناسبت سالروز شهادت حجت الاسلام محمدعلی منتظری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

درباره شهید محمد علی منتظری فراوان می‌توان نوشت، چه اینکه پرتکاپو بود و تلاشگر و در عرصه‌های گوناگون سیاسی و مبارزاتی دارای جای پا. با این همه، این قلم در سالگشت او سعی دارد به نکته‌ای اشاره کند که به عمد و عمدتا از سوی بیت آیت الله منتظری مغفول نگاه داشته می‌شود، به شرح ذیل:

محمد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با شناختی که از جریان لیبرال-ملی گرا در دوران مبارزه داشت، بر این اعتقاد بود که رویکرد‌های آنان نهایتا به ضربه دیدن نظام و حتی سقوط آن خواهد انجامید! هم از این روی در کنش گری سیاسی در این باب، قاطع بود وافشاگر و سازش ناپذیر. محمد در آن روز‌ها توهین‌ها و حملاتی فراوان و دشوار را تحمل می‌کرد که یکی از جالب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین آن‌ها، اوصافی بود که پدرش آیت الله حسینعلی منتظری طی اطلاعیه‌ای در بیست و هفت شهریور پنجاه و هشت نثار او کرد:
"دچار نوعی بیماری عصبی و کوفته گی شدید اعصاب"، "دست زننده به کار‌های بی رویه و جنجال آفرین"، "نیازمند کنترل و مهار و معالجه"، "تحریک شده از سوی فرصت طلبان برای دست زدن به کار‌های جنجالی و فراهم کننده خوراک برای دشمن" و "نیاز‌مند معالجه و استراحت"... الخ!
معدل برداشت جامعه از اوصافی که پدر درباره فرزند بیان کرده بود، "دیوانه گی" او بود و از آن پس دادن این صفت به محمد، برهانی قاطع یافت! هر چند اندکی پس از آن، آقای منتظری دیوانه گی محمد را تکذیب کرد، اما دیگر دیر شده بود و توصیفات او درباره فرزندش، بر افکار عمومی تاثیری غیرقابل انکار نهاده بود!
پس از هفتم تیرماه هزار وسیصد و شصت، اما، به یکباره فضای ذهنی آقای منتظری و بیت او دگرگون شد! استفاده از نام و تصویر محمد در شمار اصلی‌ترین تکیه گاه‌های تبلیغی ایشان قرار گرفت و حتی در دوران حصر و پس از آن نیز، برگزاری مراسم سالگرد برای او از سوی آقای منتظری ترک نمی‌شد! این رفتار دوگانه برای بسیاری که آغاز و انجام داوری پدر درباره پسر را دیده بودند، اسباب تعجب و مطایبه می‌نمود!

پ.ن: نگارنده در این باب، از دوستان محمد خاطراتی فراوان گرد آورده است، اما در این اندک مجال، به همین میزان بسنده کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار