کد خبر: 942456
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
نظریه پرداز امریکایی با اشاره به اینکه وظیفه همه رسانه هاست که به موضوع مرضیه هاشمی بپردازند گفت: امریکا در خصوص این موضوع فوراً از جامعه خبرنگاران و رسانه های بین المللی عذرخواهی کند.

جوان آ‌نلاین: منابع خبری و فعالان رسانه‌ای از بازداشت مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند.

در روزهای اخیر برخی از کاربران شبکه اجتماعی با هشتگ‌های #مرضیه_هاشمی_را_آزاد_کنید، #FreeMarziehHashemi ، #Pray4MarziehHashemi اقدام به تولید محتوا درباره اوکرده و به رفتار غیرقانونی و وحشیانه پلیس آمریکا با این مجری آمریکایی-ایرانی اعتراض کرده‌اند.

ابراهیم شکوری خبرنگار سابق صداوسیما در نیویورک با تایید این مطلب در توییتر خود درباره دستگیری مجری شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: «مرضیه هاشمی (ملانی ایوت فرانکلین، گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد. دو روز هیچ خبری به خانواده مرضیه هاشمی داده نشد و نهایتاً با دخترش صحبت کرد و این اطّلاعات را شخصا داد.»

«استفن لندمن» نظریه پرداز امریکایی در خصوص بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی در آمریکا به خبرنگار مهر گفت: مرضیه هاشمی که یک خبرنگار زن آمریکایی و ایرانی است، برای دیدن اعضای خانواده از جمله برادرش که به سرطان مبتلاست به آمریکا سفر کرد ولی در فرودگاه بین المللی سنت لوئیس لامبرت در سنت لوئیس، میسوری توسط پلیس آمریکا بازداشت شد.

وی افزود: خانم هاشمی در یک گفتگوی تلفنی به خانواده خود گفته است که از همان آغاز مورد سوء استفاده رفتارهای خشونت‌آمیز قرار گرفته است. تاکنون به خانم هاشمی اتهام یا دلیلی برای بازداشت و زندانی شدن ارائه نشده است و خود او نیز از دلیل بازداشتش اطلاعی ندارد.

لندمن در ادامه یادآور شد: اعضای خانواده ایشان از روز بازداشت هیچ اطلاعاتی از او ندارند. بلافاصله پس از دستگیری با اینکه دستگیرکنندگان می دانستند که او مسلمان است ایشان را به برداشتن حجاب مجبور کرده اند. 

دانش آموخته دانشگاه هاروارد گفت: به او فقط اجازه داده شده است که یک تی شرت آستین کوتاه بپوشد که مغایر قوانین اسلام است. از او حتی در این شرایط عکس نیز گرفته اند. مقامات مسئول بازداشتگاه با وجود اعتراض ایشان هیچ توجهی به اعتراضات او نکرده اند.

وی افزود: او برای رعایت قوانین اسلام مجبور بوده برای داشتن حجاب از تی شرت دیگری استفاده کند. با توجه به اینکه به او تنها گوشت خوک بدون نان به عنوان غذا داده اند، او از غذای حلال محروم است.

این نظریه پرداز امریکایی در ادامه یادآور شد: حتی علی رغم درخواست ایشان برای نان برای نخوردن گوشت خوک از برآورده کردن این خواسته نیز سرباز زده اند. خانم هاشمی از زمان بازداشت چیزی به جز یک بسته بیسکوییت نداشته است که این منجر به سوء تغذیه او شده است و این همراه با هوای سرد موجب ضعیف شدن شدید ایشان شده است.

لندمن تصریح کرد: به علت ضعف شدید، لازم است ایشان فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرند. این دولت آمریکا است که برای هرگونه خطر یا آسیب که ممکن است سلامت ذهنی یا جسمی ایشان را تهدید کند مسئول است.

دانش آموخته دانشگاه هاروارد در پایان گفت: از همه رسانه ها انتظار داریم این مسأله را بدون هیچ تاخیری اطلاع رسانی کنند و همچنین خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط خانم هاشمی هستیم و از آمریکا توقع داریم فورا از جامعه خبرنگاران و رسانه های بین المللی عذرخواهی کند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار