کد خبر: 942375
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
برای دختر عربستانی که از دین برگشته، محافظ می‌گذارند و زنی دیگر را به جرم دینداری بازداشت می‌کنند
خبر بازداشت مجری شبکه پرس‌تی‌وی ایران در آمریکا در حالی منتشر شد که یورونیوز خبر داده است دولت کانادا برای دختر عربستانی که ترک مذهب کرده محافظ شخصی قرار داده تا خانواده‌اش به او آسیب نرسانند! قرار گرفتن این دو خبر در کنار یکدیگر تابلویی خنده‌دار و مضحک از داد و قال‌های زیبای غرب درباره پاسداشت آزادی را به تصویر می‌کشد.
محمد صادق عبداللهی
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مرضیه هاشمی (با نام اصلی: ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرستیوی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا در فرودگاه سنتلوئیس بازداشت شد. این خبرنگار زن که بسیاری از فعالین رسانه‌ای بیم آن دارند وقایع قتل فجیع جمال خاشقچی برای او تکرار شود، به گفته خانواده‌اش بدون هر گونه پوشش اسلامی و تنها با یک تی‌شرت در محل عمومی زندان دست‌ها و پاهایش زنجیر شده است و تنها غذایی که در اختیار او قرار گرفته گوشت خوک بوده که ایشان از خوردن آن اجتناب کرده و درخواست نان خالی بدون تماس با گوشت کرده، که نه تنها به او داده نشده بلکه در دو روز گذشته تنها با یک بسته بیسکویت به سر برده است.
 
در همین حال، اما یورونیوز خبری مبنی بر تعیین محافظ شخصی برای دختری عربستانی از سوی دولت کانادا منتشر شده است. رهف محمد القنون، دختر ۱۸ ساله عربستانی، که مدعی بود مذهب خود را تغییر داده و حال در عربستان خطر جانی تهدیدش می‌کند در توئیتر خود درخواست پناهندگی کرده و نوشته بود به طور رسمی برای پناهنده شدن به هر کشوری که او را از آسیب و شکنجه خانواده برهاند استقبال خواهد کرد چرا که ترک مذهب کرده و مجازات این کار از سوی خانواده مسلمان او اعدام خواهد بود. رهف پس از سفر خانوادگی به کویت عازم تایلند شد. او بنا داشت از تایلند به استرالیا برود که پاسپورتش توقیف شد، اما سپس به کانادا پناهنده شد و هم اکنون ساکن این کشور است و در نشست خبری گفته است: «استرس‌هایم از بین می‌رود وقتی می‌بینم دولت کانادا به من اجازه اقامت داده است.»
 
قرار گرفتن این دو خبر در کنار یکدیگر تابلویی متناقض را به تصویر می‌کشد که سندی از حقه‌بازی و استفاده ابزاری غربی‌ها از مفهوم زیبای آزادی و آزادی بیان است. آن‌ها بار دیگر نشان دادند هر زمان که توطئه‌ای در کار باشد و بخواهند ملتی را بفریبند با هزار ترفند رسانه‌ای ژست حامیان حقوق زنان و آزادی را گرفته و مانند مصداق حاضر یکی را نماد مبارزه با مذهب و مظلوم و خودشان را ناجی انسان‌های دردمند نشان می‌دهند، ولی آنجا که زنی دردمند و آزادی خواه پرچم افشاگری علیه‌شان بلند می‌کند و می‌آید تا حقه‌هایشان را فاش سازد او را به غل و زنجیر کشیده و آزارش می‌دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
لعن خدا بر بی بی سی مرگ برآمریکا
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار