کد خبر: 940532
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
پایگاه اینترنتی کنگره امریکا:
در شرایطی که رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید سیاست‌های او در عرصه داخلی و خارجی موفق بوده، اما بروز اختلافات با کنگره، افزایش تنش‌ها با متحدان و تداوم تعطیلی دولت، ادامه حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید را با ابهاماتی روبه‌رو ساخته است؛ چیزی که پایگاه هیل وابسته به کنگره هم آن را تأیید و پیش‌بینی کرده که ترامپ در سال ۲۰۱۹ از ریاست جمهوری کنار گذاشته می‌شود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا درحالی وارد سومین سال ریاست جمهوری خود می‌شود که با انتقاد‌های زیادی در داخل روبه‌رو است که می‌تواند به برکناری او از کاخ سفید منجر شود. پایگاه هیل روز چهار شنبه در گزارشی پیش‌بینی‌هایی را برای سیاست امریکا در سال ۲۰۱۹ مطرح کرد. هیل تأثیر منفی سیاست‌های داخلی و خارجی ترامپ که ممکن است علیه منافع امریکا باشد را بیان کرده است. در این گزارش آمده است: «ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ دوام نخواهد آورد. مسیر نزولی هر جنبه از ریاست جمهوری او نشان می‌دهد که ما به سمت یک تلاطم سیاسی چشمگیر در مدت زمانی نسبتا زود می‌رویم». هیل در ادامه سیاست‌های ترامپ علیه متحدانش را نشانه‌ای از تضعیف اقتصاد امریکا برشمرده و نوشته است: «در این میان اقتصاد‌های امریکا و جهان تضعیف می‌شود. بیشتر به خاطر جنگ تجاری غیرضروری و نامعقولی که او علیه کانادا و همپیمانان اروپای‌اش به راه انداخته؛ اگر او می‌خواست یک جنگ تجاری مشروع علیه چین به راه بیندازد، آیا عاقلانه‌تر نبود که شرکای تجاری نظیر اروپا و کانادا را حفظ کند به جای آنکه آن‌ها را دشمن امریکا سازد؟» همچنین در این گزارش آمده است: «اعتماد مصرف‌کنندگان در حال کاهش بوده و در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی امریکا به شکلی قابل‌توجه کند خواهد شد. به زودی رکود رخ داده و تا سال ۲۰۲۰ پابرجا خواهد بود». گزارش هیل درباره برکناری ترامپ در سال جدید در حالی است که اختلافات ترامپ با کنگره بر سر مسائل مختلف تشدید شده است و تعدادی از نمایندگان امریکا بار‌ها طرح‌هایی را برای استیضاح رئیس‌جمهور ارائه کرده‌اند. کنگره جدید که از امروز (پنج‌شنبه) شروع به کار می‌کند اکثریت آن در دست دموکرات‌ها است که با سیاست‌های ترامپ مخالف هستند. ترامپ از ۱۲ روز پیش در پی به نتیجه نرسیدن با کنگره بر سر تأمین بودجه تأسیس دیوار مرزی با مکزیک، دولت را تعطیل کرده است؛ بنابراین در سال ۲۰۱۹ ممکن است تنش‌ها بین کنگره و کاخ سفید بیش از پیش افزایش یابد.
پایگاه هیل در ادامه گزارش خود به عواملی که به برکناری ترامپ از قدرت کمک می‌کند هم اشاره کرده و نوشته است: «بی ثباتی در بازار‌های بورس سبب تضعیف حمایت از ترامپ از سوی حامیان ملی جمهوریخواه شده و بعداً خودش را به شکل عقب کشیدن سناتور‌های جمهوریخواه از حمایت ترامپ در مدت زمانی سریع نشان خواهد داد». ترامپ در ماه‌های اخیر از سوی هم‌حزبی‌های خود هم تحت فشار است و برخی سناتور‌های جمهوریخواه از سیاست خارجی ترامپ به ویژه در حمایت از جنایات عربستان سعودی انتقاد شدید کرده‌اند. همچنین میزان محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین حد خود رسیده است که طی چهار دهه گذشته در بین رؤسای جمهور امریکا بی‌سابقه بوده است. این پایگاه امریکایی با بیان اینکه با استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان که اکثریت در دست دموکرات‌ها است، گفته که سناتور‌های جمهوریخواه هم متقاعد خواهند شد برای استیضاح و سپس برکناری رئیس‌جمهور امریکا رأی دهند. پایگاه هیل همچنین رفتار نامناسب ترامپ با رسانه‌های امریکا، برکناری پی‌درپی مشاوران و مقامات برجسته از کاخ سفید و سیاست‌های مهاجرتی را دلیل دیگری برای استیضاخ ترامپ اعلام کرده است. در ادامه این گزارش آمده است که «با احتمال مجبور شدن ترامپ به خروج از ریاست جمهوری از ۲۰۱۹ حزب جمهوریخواه مجبور به ترمیم سرتاسری خواهد شد. دردسر ترامپ باعث اذیت و آزار جمهوریخواهان همچون وضعیت به وجود آمده در دوران بعد از نیکسون در ۱۹۷۴ می‌شود و احتمالاً متعاقب آن مبارزه جمهوریخواهان در رقابت‌های ریاست‌جمهوری مقدماتی از رقابت دموکرات‌ها بی‌رحمانه‌تر خواهد بود. با رفتن آبروی ترامپ هر دو حزب سیاسی اصلی به دنبال یک پیام و یک پیام‌آور خواهند افتاد و یک کاندیدای غیرمنتظره در ۲۰۲۰ مرکزیت سیاسی را تصاحب خواهد کرد». این گزارش در شرایطی است که کارشناسان بار‌ها اعلام کرده‌اند که سیاست‌های جنجالی ترامپ به شکست او در در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منجر خواهد شد.
مخالفان داخلی
مقامات امریکایی اعم از دموکرات و جمهوریخواه، سیاست‌های ترامپ را به باد انتقاد گرفته و این سیاست‌ها را مخالف منافع ملی واشنگتن اعلام کرده‌اند. میت رامنی، سناتور جمهوریخواه روز چهار شنبه در مقاله‌ای در «واشنگتن پست» از شخصیت دونالد ترامپ انتقاد و تأکید کرد که شخصیت او در حد رئیس‌جمهوری که امریکا به آن نیاز دارد، نیست. میت رامنی در این مقاله نوشت:در حالی که کشور ما به این میزان دچار چند دستگی، خشم و انزجار است، آنچه که اجتناب‌ناپذیر است این است که ما یک رئیس‌جمهور و رهبری باشخصیت داشته باشیم. در این حوزه است که کمبود‌های رئیس‌جمهور بیش از همه چشمگیر است». او در این مقاله نوشت: «به طور متوسط عملکرد ترامپ در دو سال گذشته به ویژه اقدامات او در ماه جاری میلادی مدرکی است که نشان می‌دهد ریاست جمهور هنوز به سطح لازم برای منصبش نرسیده است». باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا هم دیروز در پیام توئیتری خود به مناسبت سال نوی میلادی گفت: «در سال ۲۰۱۸ مردم گامی به جلو برداشتند و طور دیگری ظاهر شدند. همین روند را در ۲۰۱۹ حفظ کنید. کار‌های زیادی داریم که باید انجام دهیم و من پشتیبان شما خواهم بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار