کد خبر: 936145
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
سپاهان – پدیده، جنگ صدرنشینی در هفته چهاردهم لیگ برتر
در حساس‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم امروز پرسپولیس با ماشین‌سازی و استقلال با صنعت نفت بازی می‌کند، جمعه نیز پدیده و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند.
سعيد احمديان
در حساس‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم امروز پرسپولیس با ماشین‌سازی و استقلال با صنعت نفت بازی می‌کند، جمعه نیز پدیده و سپاهان تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند.
لیگ برتر فوتبال در روز‌هایی که دوباره دعوای کی‌روش و برانکو بالا گرفته از امروز با برگزاری هفته چهاردهم پیگیری می‌شود، آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد در فاصله ۴۰ روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا، بار دیگر مربیان تیم ملی و لیگ برتری اختلافاتشان بالا گرفته، به خصوص که وینفرد شفر هم با اجازه ندادن به ملی‌پوشان استقلال برای حضور در ریکاوری تیم ملی به صورت غیرمستقیم در کنار برانکو و در جبهه مقابل کی‌روش قرار گرفته است.

ماشین‌سازی – پرسپولیس، پنج‌شنبه ساعت ۱۵
قرمز‌ها در حالی برای بازی با ماشین‌سازی در هفته چهاردهم به تبریز می‌روند که برانکو در روز‌های اخیر بار دیگر درگیر دعوای حاشیه‌ای با کی‌روش شده است، جنگ لفظی که این‌بار واکنش فدراسیون فوتبال را به دنبال داشته، به طوری که آن‌ها در نامه‌ای با امضای دبیرکل فدراسیون به برانکو تذکر داده‌اند که علیه کی‌روش صحبت نکند تا حاشیه‌های پرسپولیس پیش از بازی هفته چهاردهم به اوج برسد. با این حال شاگردان برانکو که هفته گذشته در تهران مقابل تراکتور در یک مسابقه جنجالی به تساوی بدون گل رضایت داد‌ند، امروز در هفته چهاردهم مهمان دیگر تیم تبریزی یعنی ماشین‌سازی هستند. به‌رغم اوج گرفتن دوباره دعوای برانکو و کی‌روش، مهم‌ترین دغدغه قرمز‌ها در فصل جدید لیگ برتر، کم‌تحرک شدن خط حمله پرسپولیس است، طوری که قرمز‌ها با زدن ۱۱ گل در ۱۱ بازی میانگین گل زده‌شان در هر بازی عدد یک است. آماری که نشان از ضعیف مهاجمان این تیم دارد و آن‌ها سهم‌شان از این تعداد گل تنها پنج گل بوده که چهار گل آن سهم علی علیپور است و تنها یک گل را گادوین منشا به ثمر رسانده است. در طرف دیگر ماشین‌سازی در حالی برای بازی با پرسپولیس آماده می‌شود که شاگردان رضا مهاجری عملکرد پرفراز و نشیبی در ۱۳ هفته گذشته از لیگ داشته‌اند و بیشتر روی نوار مساوی بوده‌اند و ثبت ۱۰ مساوی در ۱۳ بازی به خوبی گویای این است که تیم دوم تبریز نه باختن را دوست دارد و نه بردن را. البته ماشین‌سازی که در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد، شکست‌ناپذیر نشان داده و از آخرین شکست این تیم سه ماه می‌گذرد.

استقلال- صنعت نفت آبادان، پنج‌شنبه ساعت ۱۷:۳۰
آبی‌ها که پس از پیروزی مقابل استقلال خوزستان در هفته سیزدهم دوباره به جاده برد برگشته‌اند، امروز در هفته چهاردهم نیز بار دیگر با تیمی خوزستانی روبه‌رو می‌شوند و در تهران میزبان صنعت نفت آبادان هستند. این در حالی است که استقلالی‌ها که با شفر در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارند، نتوانسته‌اند در فصل جدید انتظارات هواداران خود را برآورده کنند و تا اینجای لیگ، جایی در بین تیم‌های مدعی ندارند و بازیکنان جدیدی که به ترکیب استقلال اضافه شده‌اند، نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. در چنین شرایطی آبی‌پوشان امیدوارند که با تقویت تیم در نیم‌فصل و اضافه شدن بازیکنان جدید، آن‌ها بتوانند به جمع تیم‌های بالای جدولی اضافه شوند. البته امتیاز‌های باقی مانده تا پایان نیم‌فصل هم برای آبی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، به خصوص اینکه اگر استقلال همچنان بخواهد امتیاز از دست بدهد، فاصله‌اش با تیم‌های صدر بیشتر می‌شود و جبران آن در نیم‌فصل دوم دشوار خواهد شد.
صنعت نفت حریف امروز استقلال هم تقریباً شرایط مشابه ماشین‌سازی حریف پرسپولیس در این هفته را دارد. زردپوشان آبادانی هم مانند ماشین‌سازی با ۱۰ مساوی رکورددار هستند و در چهار بازی آخرشان هم چهار تساوی متوالی به دست آورده‌اند. البته نفتی‌ها نزدیک به ۷۰ روز است که در لیگ نباخته‌اند و این برای شفر و شاگردانش که به دنبال دومین پیروزی متوالی‌شان هستند، نمی‌تواند خبر خوبی باشد!

سپاهان – پدیده، جمعه ساعت ۱۵:۱۵
بی‌شک جذاب‌ترین مسابقه هفته چهاردهم لیگ در اصفهان خواهد بود، جایی که سپاهان و پدیده، دو تیم اول و دوم جدول رده‌بندی به مصاف هم می‌روند. سپاهان که در فصل جدید با امیر قلعه‌نویی دوباره به آن تیم مدعی همیشگی تبدیل شده در لیگ هجدهم با ۲۶ امتیاز از ۱۲ بازی در رده دوم قرار دارد، تیمی که تا این هفته بدون شکست است.
در سوی دیگر پدیده هم با یحیی گل‌محمدی تیم شگفتی‌ساز لیگ هجدهم است. آن‌ها با وجود مشکلات مالی روند صعودی‌شان متوقف نشده تا پیش از آغاز این هفته با ۲۹ امتیاز از ۱۲ بازی صدر جدول لیگ هجدهم را در اختیار داشته باشند. شاگردان گل‌محمدی در چهار بازی اخیرشان چهار برد متوالی کسب کرده‌اند تا نشان دهند که در بهترین روزهایشان قرار دارند.

سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های هفته چهاردهم امروز در قائمشهر، دربی شمالی‌های لیگ برگزار می‌شود و نساجی به مصاف سپیدرود رشت می‌رود. روز جمعه هم نفت مسجدسلیمان میزبان پیکان است و سایپا با استقلال خوزستان روبه‌رو می‌شود. شنبه در آخرین بازی هفته چهاردهم هم پارس جنوبی میزبان تراکتور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار