کد خبر: 934974
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
قاسمی:
سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید هنوز امیدواریم که سه کشور اروپایی بتوانند توانایی خود را در این برهه از زمان نشان دهند و همانگونه که در گفتار اعلام کردند در عمل هم سازوکار ویژه مالی را انجام دهند‎.

جوان آ‌نلاین: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری خود در خصوص‌کانال مالی اروپا گفت: این توقع وجود دارد که آنها در اسرع وقت مکانیزم‌های مورد انتظار ایران را عملی کنند و بتوانند کاری کنند که این ساز‌وکارها به مرحله عمل برسد‎.

نوین بودن سازوکار ویژه مالی نباید دلیل سرعت کند اروپایی‌ها باشد

به گفته بهرام قاسمی؛ ما با یک پدیده نو روبرو‌ هستیم که یک ساز و کار جدید که تجربه نوینی است که برای اجرای آن برخی ابهامات وجود دارد و هیچکدام از اینها دلیلی نخواهد بود که اروپا از سرعت لازم در این زمینه برخوردار نباشد‎.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: هنوز امیدواریم و امیدوار می مانیم که این سه کشور بتوانند توانایی خود را در این برهه از زمان نشان دهند. و همانگونه که در گفتار اعلام کردند در عمل هم آنها را انجام دهند‎.

صحبت‌های ظریف درباره پولشویی شفاف بود و به توضیح بیشتری نیاز ندارد

وی در خصوص اظهارات ظریف درباره پولشویی و واکنش‌ها به آنها گفت: ما هیچگونه درخواستی از سوی آقای اژه‌ای تا کنون دریافت نکرده‌ایم و بنظر می‌رسد آن بیان آن نماینده محترم مثل دیگر اظهارات این نماینده محترم هم منطبق با واقعیت نیست. درباره بحث پولشویی هم فکر‌ می‌کنم بیان وزیر امور خارجه بیان شفافی بود و نیاز به بیان بیشتر نیست. در گذشته این موضوع توسط مقامات دیگر هم مطرح شده بود و آقای ظریف با توجه به اهمیت این موضوع را در دوران اقتصاد مقاومتی بیان کردند. ایشان در صحبت‌های خودشان نه ارگان و فرد خاصی را متهم کردند، بلکه به بیان یک معضل و بیماری پرداختند.‎

استعفای ظریف را تکذیب می‌کنیم

بهرام قاسمی در خصوص شایعه استعفای ظریف کفت: حتما تکذیب می‌کنم و فکر می‌کنم این نوع اخبار از سوی کانون‌های مشخصی ترویج می شود و آقای ظریف با قوت تمام کار وزارت را دنبال خواهند کرد و هدف این اخبار تضعیف وزارت خارجه و شخص وزیر خارجه است و این اولین بار نیست که چنین شایعاتی مطرح می شود.‎

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
خیلی ساده فکر می کنید
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سخنان ظریف خیلی شفاف بود !!! از این همه شفافیت مردیم ! چرا با کلمات بازی می کنی ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار