کد خبر: 921800
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان از تأمين ۲۳ هزار تن بذر مادري براي كشت پاييزه در اين استان خبر داد و به كشاورزان توصيه كرد كه كلزا بكارند.
عبدالرضا بازدار گفت: در سال زراعي جاري ۴۰ هزار هكتار گندم آبي، ۲۰۰ هزار هكتار گندم ديم و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هكتار كلزاي آبي در لرستان كشت مي‌شود.
وي افزود: با توجه به اينكه در آستانه فصل كشت پائيزه قرار داريم به منظور هماهنگي لازم بين تمام دستگاه‌ها و تأمين امكانات مورد نياز شامل سم، كود، بذر و ادوات و ماشين آلات كشاورزي جلسه ستاد زراعت با حضور مديران جهاد كشاورزي شهرستان‌ها و ادارات وابسته برگزار شد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي لرستان تصريح كرد: در همين راستا ۲۳ هزار تن بذر مادري و انواع كودهاي شيميايي ازته، فسفاته و پتاسه و سموم مورد نياز كشاورزان تدارك ديده شده است.
بازدار با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين اهداف جهاد كشاورزي لرستان اجراي تركيب كشت، الگوي كشت و تناوب زراعي است كه باعث حاصلخيزي خاك مي‌شود، گفت: همچنين با توجه به وضعيت منابع آبي استان لزوم توسعه كشت دانه روغني كلزا كه هم نياز آبي كمي دارد و هم اينكه در تأمين امنيت غذايي مهم است، بيش از گذشته ضروري به نظر مي‌رسد.
وي افزود: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد كشاورزي در سال‌جاري ۱۲ هزار و ۵۰۰ هكتار از اراضي كشاورزي لرستان به كشت محصول كلزا اختصاص مي‌يابد؛ بنابر اين از كشاورزان انتظار داريم با توجه به اينكه كلزا در فصل پائيز كشت مي‌شود و بيش از ۵۰ تا ۶۰ درصد آب مورد نياز خود را از آب باران دريافت مي‌كند و از منابع آبي تجديدپذير كمتر استفاده مي‌شود و همچنين درآمد اقتصادي خوبي داشته و تضمين كننده امنيت غذايي است؛ نسبت به كشت اين محصول اقدام كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار