کد خبر: 900172
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري:
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري برگزاري جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» را بر اساس توليد آثار نمايشي از كتاب ها، رمان‌ها و خاطرات چاپ شده به عنوان يكي از برنامه‌هاي جديد اين مركز ذكر كرد.

كوروش زارعي مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي درباره اهداف و برنامه‌هاي مدنظر اين مركز در سال ۹۷ به مهر گفت: قطعاً ما علاوه بر اينكه اهداف سال گذشته خود را پيگيري مي‌كنيم، اهداف جديدي هم داريم كه يكي از آنها تربيت نمايشنامه نويس در سطح كشور است.
وي توضيح داد: قرار است طي طرحي از ايوب آقاخاني كه اجرا و برگزاري آن نيز بر عهده آقاخاني است، در شهرهاي مختلف كشور به تربیت نمايشنامه نويس و توليد نمايشنامه بپردازيم. مي‌خواهيم با اين طرح چند نمايشنامه نويس جوان و خوب را تربيت و معرفي كنيم.
زارعي افزود: اگر نمايشنامه‌هاي توليد شده كيفيت مدنظر را داشته باشند، چاپ و براي توليد و اجرا از آنها حمايت خواهد شد.
مدير مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري با اشاره به برگزاري جشنواره تئاتر «اقتباس سوره» تأكيد كرد: اين جشنواره با توليد آثاري بر اساس كتاب ها، رمان‌ها و خاطراتي كه چاپ شده و موفق بوده‌اند يا حضرت آقا تقريظ كرده‌اند، برگزار مي‌شود و جوايز خوبي براي آن در نظر داريم تا حرفه‌اي‌هاي عرصه نمايشنامه نويسي و كارگرداني در آن شركت كنند.
وي توليدات نمايشي همزمان در استان‌هاي كشور را به عنوان يكي ديگر از برنامه‌ها و اهداف مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري در سال ۹۷ ذكر كرد و توضيح داد: يك نمايشنامه خوب توسط يك نمايشنامه نويس خوب نوشته مي‌شود و همزمان اين اثر در ۳۰ استان كشور توليد و در يك زمان مشخص اجرا مي‌شود.
زارعي در پايان خبر داد: در حال برنامه‌ريزي هستيم تا جشنواره‌هاي خود را در خارج از تهران برگزار كنيم؛ جشنواره تئاتر «بچه‌هاي مسجد» كه امسال در شيراز برگزار خواهد شد و قصد داريم جشنواره تئاتر «سوره» را هم در خارج از تهران برگزار كنيم. اين جشنواره مي‌تواند دو سال در شهرهاي ديگر و يك سال در تهران برگزار شود، هدف‌مان اين است كه با اين كار از تهران تمركززدايي كنيم. در حال حاضر نيز با يكي از استان‌ها رايزني كرده‌ايم و به زودي ميزبان جشنواره تئاتر «سوره» مشخص مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار