کد خبر: 899667
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهارمين جشنواره فيلم عمار در غزه آغاز به كار كرد
چهارمين دوره از اكران فيلم‌هاي جشنواره مردمي عمار با حضور چهره‌هاي سياسي و فرهنگي فلسطيني در غزه آغاز به كار كرد.

جشنواره فيلم‌هاي مردمي عمار در شهر غزه فلسطين مجموعه‌اي از فيلم‌هاي سينماي مقاومت ايران را به نمايش مي‌گذارد. در مراسم افتتاحيه اين جشنواره، فيلم سينمايي «يتيم‌خانه ايران» براي مردم غزه به نمايش درآمد.
در اين مراسم، محمد المدهون وزير سابق فرهنگ فلسطين در سخناني گفت: اين جشنواره براي رساندن پيام‌هاي مختلفي است كه اولين پيام آن اين است كه امريكا با تمام تلاش خود براي پراكندن شر و جنايت در جهان و منطقه كه هر روز نيز اين تلاش پنهاني امريكا آشكارتر مي‌شود، موفق نخواهد شد.
وي افزود: به ترامپ كه مي‌خواهد قدس روي ميز نباشد مي‌گوييم قدس روي ميز نيست بلكه سياهي و مردمك چشمان امت اسلامي است و هيچ كس نمي‌تواند قدس را از ملت و امت ما بگيرد و همچنين بدانند توطئه‌هاي حل مسئله آوارگان به هيچ وجه پذيرفته نيست و ملت فلسطين هرگز از حق خود و حق بازگشت كوتاه نخواهد آمد.
المدهون با بيان اينكه عمار مي‌تواند بديل هاليوود باشد، ادامه داد: ضروري است براي تقويت آن و دميدن خون جديد در رگ‌هاي آن تلاش كنيم و حمايت جمهوري اسلامي از سينماي مقاومت پيام مهمي مي‌دهد كه مداومت امر مطلوبي است.
اين سياستمدار فلسطيني با استقبال از پخش فيلم‌هاي سينماي مقاومت ايران در غزه تأكيد كرد: بايد اين تلاش‌ها براي رساندن پيام مقاومت را تكميل كنيم، چه اينكه ما مردم فلسطين دارای تاريخ سرشار از قهرماني‌ها هستيم و مي‌توانيم اين قهرماني‌ها را به عرصه سينما بياوريم كه جهان خيره خواهد شد و خواهيد ديد چه الگويي به جهان ارائه مي‌شود كه تصوير ديگري در اذهان باقي نمي‌گذارد. در ادامه اين مراسم محمود الزهار، عضو دفتر سياسي حماس از حمايت ايران از سينماي مقاومت تقدير كرد و گفت: من دو سناريوي آماده دارم كه آن را به مسئولان عرضه مي‌كنم تا از آن حمايت كنند؛ يكي درباره حبس شدن رزمندگان مقاومت فلسطيني به مدت 21 روز در تونل‌ها در جريان جنگ كه خاطرات آنها را شنيده‌ام و همچنين داستان شهادت المبحوح که آماده است اما متأسفانه كسي حاضر به سرمايه‌گذاري نيست و اين چيزي نيست كه به آن افتخار كنيم و براي همين بايد در اين عرصه ارتباطمان با ايران را تقويت كنيم.
در اين مراسم از چهره‌هاي فرهنگي فلسطيني و ورزشكاران حامي فلسطين تقدير به عمل آمد و بخش‌هايي از آن به صورت زنده از شبكه الجزيره پخش شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار