کد خبر: 850377
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
ليگ قهرمانان آسيا؛ صعود اصفهاني‌ها در گرو برد
آخرين هفته رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در حالي آغاز مي‌شود كه در بازي‌هاي امشب ذوب‌آهن براي صعود به پيروزي نياز دارد، اما...
نویسنده: دنيا حيدري

آخرين هفته رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در حالي آغاز مي‌شود كه در بازي‌هاي امشب ذوب‌آهن براي صعود به پيروزي نياز دارد، اما پرسپوليس براي حضور در يك‌هشتم نهايي اين مسابقات علاوه بر شكست الوحده بايد گوش به زنگ نتيجه بازي الريان قطر و الهلال عربستان باشد.
 
سال‌هاست نماينده‌هاي ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا عملكردي قابل قبول از خود به نمايش نمي‌گذارند اما  امسال به‌رغم نتايج ضعيف، همچنان شانس صعود به يك‌هشتم نهايي وجود دارد. شانسي كه بايد ديد تيم‌هاي ايراني مي‌توانند از آن استفاده كنند يا هدرش خواهند داد!
  
مأموريت دشوار سرخ‌ها
بعد از جشن قهرماني در ليگ، آزادي مي‌تواند اين‌بار شاهد جشن صعود پرسپوليس به يك‌هشتم ليگ قهرمانان آسيا باشد، اگر برانكو از عهده اين مأموريت غيرممكن هم بر‌آيد، چراكه شرط صعود تيم او به مرحله بعد تنها منوط به پيروزي خانگي برابر الوحده امارات نيست و جز نتيجه ديدار ساعت 19:55 امشب، نتيجه ديدار الهلال عربستان و الريان قطر نيز نقشي اساسي در صعود سرخپوشان دارد. با توجه به اينكه پرسپوليس با شش امتياز رده سوم جدول گروه D قرار دارد و الريان قطر را با هفت و الهلال عربستان را با 9 امتياز بالاي سر خود مي‌بيند، علاوه بر كسب پيروزي در بازي امشب برابر الوحده، بايد اميدوار به برد الهلال در بازي همزمان يا تساوي دو تيم برابر يكديگر باشد تا بتواند يك‌بار ديگر در آزادي با تماشاگران خودي جشن شادي بپا كند، اما در صورتي كه الريان موفق به شكست الهلال عربستان شود، دو تيمي كه به مرحله بعد صعود مي‌كنند نماينده‌هاي عربستان و قطر هستند، چراكه در صورت شكست نماينده عربستان برابر الهلال و برد پرسپوليس مقابل الوحده، امتياز‌هاي دوتيم در عدد 9 مساوي مي‌شود كه در اين صورت با توجه به تساوي يك بر يك در ديداري كه نماينده ايران ميزبان بود اين الهلال عربستان است كه به جهت زدن گل در خانه حريف به مرحله بعد صعود مي‌كند و دست پرسپوليس خالي مي‌ماند و به همين دليل چشم و دل ياران برانكو امشب در آزادي و گوش‌شان در دوحه قطر است.
 
دياز، ‌سرمربي الهلال البته گفته تيمش با تمام قوا برابر الريان به ميدان مي‌رود و در پي برد است، ‌برانكو هم تأكيد دارد كه بايد تنها به بازي با الوحده انديشيد و نبايد خود را درگير بازي الريان برابر الهلال و  شايعه تباني دو تيم عربي خليج هميشه فارس و مسائلي از اين دست كرد، چراكه اين مسائل حاشيه مي‌تواند شاگردانش را از هدف اصلي آنها كه پيروزي در اين بازي خانگي است منحرف كند. اين درحالي است كه پرسپوليس طي روزهاي اخير به شدت درگير حاشيه‌هاي مختلف ناشي از اعتصاب و بي‌پولي و حتي ليگي كه گفته مي‌شد ناپاك به پايان رسيده،  بود. با اين وجود اما خبر مصدوميت سرخيو گارسيا، هافبک اسپانيايي الريان كه گفته مي‌شود بازي با الهلال عربستان را از دست داده مي‌تواند براي سرخپوشان اميدواركننده باشد، اما بايد ديد اين اتفاق و تلاش پرسپوليس براي پيروزي در بازي امشب مي‌تواند به جشن صعود در آزادي و هدفي كه برانكو از آن ياد مي‌كند منتهي شود يا عملكرد ضعيف قهرمان ليگ شانزدهم در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با حذف از اين مسابقات تكميل مي‌شود.
 
الوحده كه تقريباً شانسي براي صعود نداشت، با پيروزيپرگل و غيرقابل پيش‌بيني برابر الريان قطر حالا هنوز هم روي كاغذ شانس صعود دارد و در صورتي كه الريان و پرسپوليس در بازي‌هاي امشب بازنده باشند، مي‌تواند به همراه الهلال به مرحله بعد صعود كند! مسئله‌اي كه مدير اين تيم از آن به عنوان هدف اصلي الوحده براي سفر به ايران ياد مي‌كند.
  
صعود منوط به برد
برخلاف پرسپوليس، سرنوشت ذوب‌آهن در ديدار امشب برابر الاهلي عربستان دست خودش است و نيازي نيست كه چشم به نتيجه بازي‌هاي ديگر داشته باشد. البته شاگردان حسيني مي‌توانستند تكليف صعود خود به مرحله يك‌هشتم نهايي را تا حدود زيادي در بازي خانگي برابر العين امارات تمام كنند، اما شكست ناباورانه در اصفهان برابر اماراتي‌ها باعث شد تا كار اين تيم براي صعود به مرحله بعد سخت و به پيروزي در ديدار ساعت 20:10 امشب برابر الاهلي كشيده شود. بازي رفت دو تيم در حالي با شكست نماينده ايران همراه بود كه ذوبي‌ها در تمام طول 90 دقيقه به مراتب بهتر از حريف عربستاني خود ظاهر شدند و مي‌توانستند با تساوي يك بر يك و كسب حداقل امتياز بازي را به پايان برسانند، اما در دقايق آخر بازي حريف با غافلگيري و به‌رغم داشتن يك بازيكن كمتر موفق به زدن گل دوم شد و بازي را به سود خود خاتمه داد تا دست شاگردان حسيني خالي بماند، اما امشب فرصت خوبي است كه ذوب‌آهن كه با يك امتياز كمتر از الاهلي در رده سوم جدول ايستاده و ضمن گرفتن انتقام بازي رفت، توانايي‌هاي خود را نيز با صعود به مرحله بعد، بار ديگر به معرض نمايش بگذارد و با عربستاني‌ها كه بازي‌هاي حاشيه‌اي خود را مثل هميشه از ساعت‌ها قبل بازي و خارج از ميدان مسابقه آغاز كرده‌اند، در زمين ورزشگاه احمدبن علي تسويه‌حساب كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار