کد خبر: 845101
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
خط و نشان کولاکوويچ براي ملي‌پوشان
اردوي تيم ملي واليبال ايران صبح ديروز با وضع قوانين سفت و سخت از سوي ايگور کولاکوويچ کليد خورد.
نویسنده: شيوا نوروزي

اردوي تيم ملي واليبال ايران صبح ديروز با وضع قوانين سفت و سخت از سوي ايگور کولاکوويچ کليد خورد. انتقادهاي هميشگي از وجود برخي بي‌انضباطي‌ها در تيم ملي واليبال کشورمان سبب شد تا سرمربي جديد تيم در اولين روز رسمي کارش براي شاگردان ايراني‌اش خط و نشان بکشد و به آنها هشدار دهد هرگز نظم و انضباط مدنظر او را فراموش نکنند.
ليگ جهاني 2017 اولين رويداد پيش‌روي تيم ملي واليبال ايران است. طبق برنامه اولين مرحله از اردوي تيم ملي که جنبه انتخابي نيز دارد، روز گذشته با حضور 14 بازيکن جوان در سالن واليبال آغاز شد. در اين دوره از رقابت‌ها 12 تيم صربستان، برزيل، فرانسه، ايتاليا، لهستان، امريکا، روسيه، ايران، بلژيک، آرژانتين، بلغارستان و کانادا به صورت دوره‌اي و در سه گروه با يکديگر رقابت مي‌کنند. محمدطاهر وادي، فرهاد سال‌افزون، رضا قرا، پوريا يلي، مجتبي ميرزاجانپور، جواد معنوي‌نژاد، سعيد شيرود، پوريا فياضي، سامان فائزي، محمد فلاح، مسعود غلامي، علي شفيعي، مرتضي شريفي و مصطفي حيدري بازيکنان حاضر در مرحله اول تمرينات هستند.
  
تکيه بر ديسيپلين حرفه‌اي
سرمربي مونته‌نگرويي بهمن‌ماه سال گذشته و پس از کش و قوس‌هاي فراوان هدايت تيم ملي کشورمان را پذيرفت تا جانشين لوزانو شود. شروع رقابت‌هاي ليگ جهاني از خردادماه موجب شده تا کولاکوويچ برنامه‌اي ويژه براي موفقيت واليبال ملي ايران تدارک ببيند. ديروز و در اولين روز تمرينات بهترين فرصت بود تا سرمربي شاگردان جوانش را با جو تمرينات حرفه‌اي آشنا کند. کولاکوويچ در اين تمرين محدوديت‌هاي زماني و مکاني براي تمرين را به بازيکنانش گوشزد کرد: «از فرصتي که برايم به‌ وجود آمده تا در واليبال ايران کار کنم، خيلي خوشحال هستم. تمامي بازيکنان دعوت شده، انتخاب من هستند. فلسفه کاري خود را دارم و به آن نيز اعتقاد راسخي دارم. حتي اگر اين فلسفه داراي ريسک و خطر باشد، باز هم شما آينده واليبال ايران هستيد. مسئوليت سنگيني دارم و بايد ثابت کنم که انتخابم درست بوده است، به همين دليل من بهترين کارم را ارائه خواهم کرد و شما نيز بايد تمرين و پيشرفت کنيد. مهم اين است که بازيکنان رقابت را بپذيرند و با اشتياق تمرين کنند. برنامه‌هاي من بدون تلاش و کوشش شما فايده‌اي ندارد. در پنج روز اين هفته ۹ جلسه تمرين خواهيم داشت و در پايان بهترين‌هاي اين اردو براي اردوي هفته آينده انتخاب مي‌شوند تا با نفرات جديد تمرينات را ادامه دهيم. دوست دارم شما هم به انتخاب من احترام بگذاريد.»
 
همانطور که اشاره شد سرمربي مونته‌نگرويي تأکيد زيادي روي رعايت نظم در اردوها دارد. تا جايي که در اولين روز صراحتاً از ملي‌پوشان خواست خلاف ميل او رفتار نکنند: «رعايت نظم در زمين و خارج از زمين برايم بسيار مهم است و در طول تمرينات بايد همه اين اصول را رعايت کنند. زمان‌بندي تمرينات بسيار جدي است و نبايد کسي دير کند. بازيکنان در زمان تمرين با يکديگر صحبت نمي‌کنند تا صحبت‌هاي من را متوجه شوند.»
  
اصولي که نبايد فراموش کرد
بلندقامتان ايران در صورتي که مي‌خواهند با برخوردهاي جدي سرمربي مواجه نشوند و حضور در تيم ملي را از دست ندهند بايد بيش از پيش به نکات انضباطي توجه داشته باشند. حواشي ايجاد شده در تيم ملي در سال گذشته انتقادهاي زيادي را به همراه داشت. رفتار برخي بازيکنان شناخته شده و مطرح شدن بحث باندبازي در تيم ملي سبب شد تا عملکرد تيم رائول لوزانو در المپيک ريو راضي‌کننده نباشد. از آنجايي که کولاکوويچ پيش از شروع کارش تمامي حواشي و مسائل موجود را بررسي کرده اصول انضباطي مدنظر خودش را پيش از شروع تمرينات به بازيکنانش ابلاغ کرد. بر اين اساس صحبت کردن در حين تمرينات به ويژه در زمان گرم کردن و حرکات کششي ممنوع است، تمرکز بازيکنان بايد روي تمرينات باشد و به همين دليل حق صحبت کردن با بيرون زمين را در زمان تمرينات ندارند، بعد از تمرين ابتدا بايد توپ‌ها و بطري‌هاي آب را جمع‌آوري کرده و در اين کار همه بدون استثنا بايد کمک کنند، استفاده از تلفن همراه در تمرينات، غذاخوري و جلسات تيم ملي واليبال ممنوع است و در طول تمرين فقط سرمربي و دستيارش حق صحبت کردن دارند و بعد از تمرين کولا آماده شنيدن تمام صحبت‌هاي بازيکنان خواهد بود. حضور به موقع و عدم تأخير در تمرينات، قطع تمرين بلافاصله پس از دستور سرمربي، با دقت گوش کردن به حرف‌هاي سرمربي، صحبت نکردن در طول تمرين و تمرکز روي تمرينات از ديگر نکاتي است که کولاکوويچ انتظار دارد تمامي بازيکنان، از جوانان تا باتجربه‌ها، آنها را رعايت کنند.
  
محمودي مي‌آيد، نمي‌آيد؟!
حضور يا عدم حضور شهرام محمودي در تمرينات تيم ملي يکي از مواردي است که در همين ابتداي کار انتقادهايي را در پي داشته است. ملي‌پوش باتجربه پس از المپيک 2016 اعلام کرد که از تيم ملي خداحافظي کرده است، اما در ليست اعلام شده از سوي کولاکوويچ نام محمودي هم به چشم مي‌خورد. جالب اينکه خوش‌خبر، سرپرست تيم ملي نيز عدم حضور اين بازيکن را تأييد کرده و گفته شهرام محمودي بدون حضور در تيم ملي در کنار ما خواهد بود. با توجه به اينکه کولاکوويچ در همين ابتداي کار نشان داده که رفتار حرفه‌اي شاگردانش اهميت زيادي براي او دارد مشخص نيست اين مربي چرا براي حضور بازيکني پافشاري مي‌کند که ديگر علاقه‌اي به پوشيدن پيراهن تيم کشورش ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار