کد خبر: 827360
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي عنوان كرد كه كنفرانس وحدت اسلامي امسال با حضور ۲۲۰ شخصيت برجسته جهان اسلام از ۶۰ كشور و يكصد تن از شخصيت‌هاي اثرگذار داخلي برگزار مي‌شود.
جعفر تكبيري
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي عنوان كرد كه كنفرانس وحدت اسلامي امسال با حضور ۲۲۰ شخصيت برجسته جهان اسلام از ۶۰ كشور و يكصد تن از شخصيت‌هاي اثرگذار داخلي برگزار مي‌شود.
آيت‌الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در نشست خبري كه به موضوع برگزاري سي‌امين دوره كنفرانس وحدت اسلامي اختصاص داشت، گفت: امروزه شاهد بازگشتي گسترده به وحدت اسلامي و جريان نويي هستيم كه به تدريج جريان‌هاي تفرقه‌گرا را به انزوا برده است و شكست‌هايي كه گروه‌هاي افراطي و فرقه‌گرا در سوريه و عراق خورده‌اند دليل روشني براي پايان موج آتش‌افروزي و فتنه‌گري است.
وي افزود: در جمهوري اسلامي ايران هم همچون سال‌هاي گذشته كنفرانس وحدت اسلامي با حضور ۲۲۰ شخصيت بزرگ و برجسته جهان اسلام كه از ۶۰ كشور آمده‌اند برگزار مي‌شود. همچنين در اين همايش بيش از ۱۰۰ نفر از شخصيت‌هاي برجسته داخلي نيز حضور دارند. همه اين شخصيت‌ها با يك هدف و انگيزه واحد حاضر مي‌شوند. به همين دليل هم اصل تشكيل و برگزاري چنين كنفرانسي، خود نمادی از وحدت است.
وي افزود: در كنفرانس امسال شش كميسيون با عناويني چون رويارويي با چالش‌هاي فراروي جهان اسلام، بررسي وضعيت اقليت‌هاي مسلمان، اتحاديه علماي مقاومت، مساعي حميده، رسانه و بانوان خواهيم داشت. همچنين حدود ۱۰ نشست در كنار‌ اين كميسيون‌ها برگزار مي‌شود. از جمله اين نشست‌ها، نشست شوراي مركزي بيداري اسلامي به دبيري دكتر ولايتي است. علاوه بر اين از كتاب «فقه» آيت‌الله جناتي و چند تن از شخصيت‌هاي تقريبي كه از جمله آنها خانم زهرا مصطفوي است تقدير به عمل مي‌آيد. دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در بخش ديگري از اين نشست، عنوان كرد: جريان‌هايي مثل تشيع انگليسي و اسلام امريكايي پرچم ضدوحدت را به دوش مي‌كشند و طبيعي است كه اگر بخواهيم تشيع وحدت‌گرا داشته باشيم بايد تشيع انگليسي و امثال آن را منزوي كنيم. با اين همه ما اگر هرقدمي در جهت وحدت برداريم خواه ناخواه عده‌اي منزوي مي‌شوند، تازه با اين حال ما مخالفتي با آنها نداريم بلكه آنها هستند كه با ما مخالفت و به ما فحاشي كردند.
 عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين در پاسخ به پرسشي در خصوص سفر نخست وزير رژيم صهيونيستي به جمهوري آذربايجان گفت: ما هميشه رهبران كشورهاي اسلامي را به اين نكته توجه داده‌ايم كه به اراده ملي كشورشان اعتماد و تكيه كنند چون منبع قدرت است. اينكه آذربايجان و عربستان فكر كنند اگر با كشورهايي مثل اسرائيل همكاري كنند قدرتمند مي‌شوند اشتباه بزرگي است. آنها بايد بدانند كه خطر از جانب انگليس و اسرائيل همه ما را تهديد مي‌كند. توصيه ما به آذربايجان اين است كه به ملت خودتان تكيه و اعتماد كنيد.
آيت‌الله اراكي سپس در مورد علت دعوت از برخي چهره‌ها كه كشورهايشان مروج افراطي‌گري در منطقه هستند نيز گفت: اين گونه افراد با سياست‌هاي كشور خودشان در حمايت از تروريسم و تفكرات تفرقه‌انگيز مخالف هستند و گاهي هم ممانعت‌هايي از سران اين كشورها براي شركت افراد مذكور در كنفرانس صورت مي‌گيرد، به عنوان مثال ما از شيخ الازهر براي حضور در كنفرانس امسال دعوت كرديم و ايشان هم در ابتدا منع نكرد اما مقامات كشور مصر مانع از حضور ايشان شدند.
وي همچنين در خصوص حضور چهره‌هايي از طالبان در اين كنفرانس گفت: طالبان يك جريان است كه طيف افراطي و غيرافراطي دارد. با يكسري از شخصيت‌هاي اين طيف مي‌توان ارتباط برقرار كرد. تلاش ماهم اين است كه باهركسي كه درباره وحدت حرف دارد ارتباط برقرار كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار