کد خبر: 727942
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
خيز تجديدنظرطلبان براي فتح سنگر‌به‌سنگر مناصب حكومتي
«‌حذف نيروهاي انقلابي و مؤمن از سطوح مختلف مديريتي و اجرايي»؛ موضوعي كه هنوز هم به عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب مطرح است. ايشان در سخنراني‌هاي مختلف از لزوم توجه ويژه به اين قشر مهم از جامعه مباحثي را مطرح مي‌نمايند.
«‌حذف نيروهاي انقلابي و مؤمن از سطوح مختلف مديريتي و اجرايي»؛ موضوعي كه هنوز هم به عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي رهبر معظم انقلاب مطرح است. ايشان در سخنراني‌هاي مختلف از لزوم توجه ويژه به اين قشر مهم از جامعه مباحثي را مطرح مي‌نمايند.
معظم‌له در ديدار اخير خود با دانشجويان بار ديگر اين موضوع را مورد توجه قرار دادند و بيان فرمودند‌: «پيشروان حركت پرافتخار علمي امروز كشور در رشته‌هاي حساس و مهمي نظير هسته‌اي و نانو، جوانان مؤمن و انقلابي بوده و هستند و دشمنان مي‌خواهند امثال دكتر شهرياري‌ها و دكتر چمران‌ها، در دانشگاه‌ها تربيت نشوند.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه تأكيد كردند: «هر دو وزير محترم علوم و بهداشت مورد اعتماد من هستند اما بايد مراقبت كنند كه افرادي در زير مجموعه آنها، دانشجويان را با برخي كارها و برنامه‌هاي غلط، از گرايش انقلابي و اسلامي و معنويت دور نكنند.»
حذف نيروهاي مؤمن و انقلابي ماه‌هاست كه توسط بسياري از دلسوزان مورد هشدار قرار گرفته، آن هم در شرايطي كه نيروهاي وابسته به جريان فتنه به خوبي توانسته‌اند برخي از سطوح مديريتي را در دست بگيرند و اهداف رهبران خود را به ميدان عمل بكشانند.

    اين نگراني رمضان سال 93 هم عنوان شده بود
رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام در ماه مبارك رمضان سال گذشته نسبت به اين موضوع، اينگونه تذكر دادند: «اعتدال شعار بسيار خوب و مورد تأييد است، ‌زيرا افراط همواره محكوم است. مراقب باشيد كه برخي در صحنه سياسي كشور، با شعار اعتدال، جريان‌هاي مؤمن را كنار نزنند، زيرا همين جريان مؤمن است كه در مواقع خطر زودتر از همه سينه سپر مي‌كند و در مشكلات نيز دولت را به طور واقعي كمك مي‌نمايد.»
از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي با صراحت برداشت مي‌شود كه دولت نه تنها بايد مراقب باشد كه نيروهاي مؤمن و انقلابي كنار زده نشوند، بلكه آنان را بايد به عنوان نيروهاي هميشه حاضر در صحنه مورد حمايت و پشتيباني قرار دهد.
در آن مقطع زماني بارها عنوان شد كه نشانه‌ها و قرائن به گونه‌اي است كه گويا عده‌اي با نفوذ در برخي از مراكز كليدي دستگاه اجرايي، به دنبال تقويت جريان فرهنگي غيرمؤمن و غيرانقلابي با حمايت‌هاي سياسي و مالي دولتي هستند و همين افراد درصدد منزوي ساختن نيروهاي مؤمن و انقلابي مي‌باشند. اين وضعيت داخلي نيز ضرورت جبهه‌اي عمل كردن جريان فرهنگي مؤمن و انقلابي را مضاعف مي‌نمايد.
با هشدارهاي رهبري در اين باره نه تنها اين روند متوقف نشد بلكه سعي شد به صورت غيرمحسوس و هوشمندانه‌تر نسبت به حذف نيروهاي ارزشي اقدام شود، چراكه حذف نيروهاي ارزشي و جايگزين كردن نيروهاي افراطي، يكي از مهم‌ترين اهداف به شمار مي‌رود و به هيچ عنوان نبايد تغيير كند، چراكه به اعتقاد رهبران جريان اصلاح‌طلب، تغيير كاركردهاي نظام و همچنين تربيت نسل‌هاي بعدي انقلاب به اين بستگي دارد كه تا چه ميزان عناصر فتنه‌گر مي‌توانند جاي نيروهاي ارزشي و معتقد به نظام را در مراكز حساس پر كرده و حجم نيروهاي مؤمن در سطح وزارتخانه‌ها و مجموعه‌هاي مختلف به حداقل ممكن برسد.
آيت‌الله جنتي از جمله شخصيت‌هايي است كه بارها نسبت به اين رويكرد هشدار داده است. ايشان در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان اينكه از شاخصه‌هاي حركت ضدانقلابي فتنه، حذف نيروهاي انقلابي است، بيان مي‌كند: در وزارتخانه‌اي ۷۴ مهندس انقلابي را به اسم بيسواد بيرون كردند، در حالي كه سوابق اين ۷۴ نفر منتشر شده و موجود است.
در مقابل رسانه‌هاي جماعت تجديدنظرطلب از حذف و طرد نيروهاي انقلاب در سطوح مختلف مديريتي و اجرايي استقبال مي‌كنند و دولتمردان را به ادامه چنين رويكردي ترغيب مي‌نمايند. به عنوان نمونه روزنامه اعتماد يكي از روزنامه‌هاي زنجيره‌اي طيف اصلاح‌طلب در يكي از شماره‌هاي خود با خوشحالي از قدرت گرفتن اصلاح‌طلب در استان‌ها و شهرستان‌ها ياد مي‌كند و از اينكه تمام فرماندارها و استانداران فتنه‌گر نيستند، اظهار ناراحتي مي‌كند: «ممكن است مثلاً 60 درصد استانداران اصلاح‌طلب باشند، اما بخشنامه‌هايي صادر شده كه به ضرر جريان اصلاح‌طلب بوده.
دو بخشنامه يا دستور صادر شده كه طي آن، امكان بازگشت افراد بازنشسته‌اي كه گرايش اصلاح‌طلبانه داشته‌ و با 20 سال خدمت بازنشست شده‌اند، از بين رفته است. دوم ابلاغ شده كه افراد به‌كارگرفته‌شده بايد از بدنه‌ وزارت كشور باشند و نه از ديگر نهادها. بدنه‌ وزارت كشور را چه كساني تشكيل مي‌دهند؟ دو گروه مانده از نيروهاي دولت سابق كه به ‌وفور استخدام شده بودند و نيروهايي كه خاصيتي ندارند!»
نكته حائز اهميت آنكه مهم‌ترين ويژگي‌هاي جريان مؤمن نظام جمهوري اسلامي كه به افراطي‌گري متهمند، اعتماد به وعده‌هاي الهي، باور به دشمني غرب، پافشاري بر مقاومت و آرمان‌هاي انقلاب، اعتقاد به پيروزي با مبارزه مستمر و بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري تكيه به تكليف و مجاهدت در راه تكليف است در مقابل طيفي كه در منطقش برچسب زدن‌هاي متداول به جريان رقيب، رفاه‌زدگي، ناديده گرفتن عوامل معنوي و نصرت الهي، گرايش به غرب، بي‌معنا بودن مقاومت، اعتقاد به كدخدامنشي مستكبرين و اعتقاد به امكان همزيستي مسالمت‌آميز جمهوري اسلامي ايران و امريكا به وضوح به چشم مي‌خورد و چنين تقابلي براي جماعتي كه به فكر براندازي نظام است غيرقابل تحمل است.

  حذف نيروهاي مؤمن با اهداف انتخاباتي
بارها گفته شده است كه جريان اصلاح‌طلب به شدت به دنبال كسب قدرت در انتخابات مجلس دهم و همچنين نفوذ در مجلس خبرگان و پس از آن در دست گرفتن پست رياست‌جمهوري در انتخابات خرداد سال 96 است بنابراين براي رسيدن به چنين هدفي نه تنها بايد نيروهاي انقلابي و مؤمن در مراكز مهم دولتي و غيردولتي حذف شده و فضا براي فعاليت‌ها و اقدامات انتخاباتي و در ادامه براندازانه عناصر فتنه‌گر مهيا شود بلكه بايد سيطره نيروهاي سفارشي وابسته به جريان فتنه در وزارتخانه‌اي كه برگزاركننده انتخابات است (وزارت كشور) هم تا حد ممكن وسيع‌تر شود، چراكه حذف نيروهاي مؤمن در اين وزارتخانه و مجموعه‌هاي استاني و شهرستاني زير نظر اين وزارتخانه (نظير استانداري‌ها و فرمانداري‌ها‌) و گسيل نيروهاي وابسته به فتنه‌گران، مي‌تواند برگ برنده‌اي باشد براي پيروزي در سه انتخابات پيش‌رو كه براي جريان فتنه حكم مرگ و زندگي را بازي مي‌كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
2
0
در اموزش و پرورش منطقه دو تهران هم همه نیروهای ارزشی رو حذف کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
0
این چه مسخره بازیه ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
0
هر کسی واقعا کار بلد و درستکار هست حالا ... باید سر کار باشه ...
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
0
.... ثروت و قدرت چشمشان را کور کرد ...
محمدرضا
|
United States
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
0
در آموزشو پرورش شهرستان اب... نيز علاوه بر بركناري نيروهاي ارزشي براي آنها هم پاپوش ميدوزند ومتاسفانه كسي هم حرف نميزند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار