کد خبر: 706553
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
معاون صنايع دستي استان تهران خبر داد:
به گفته معاون صنايع دستي استان تهران ، به زودي باغ موزه قصر ميزبان نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران خواهد بود ؛ نمايشگاهي متشكل از هنرمندان شاخصي كه برخي از آنها تا كنون هيچگاه در نمايشگاههاي عمومي ظاهر نشده اند و در كنار بازديدكنندگان عمومي ، مهماناني چون كاركنان سفارتها و گالري داران از ديگر بازديدكنندگان اين نمايشگاه خواهند بود.
محمد مصطفي نژاد

به گزارش جوان ، نشست خبري رجبعلي خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و شهرام مریخی معاون صنایع دستی استان تهران با موضوع نخستین نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت و شاخص صنایع دستی استان تهران صبح روز گذشته در اداره كل ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي استان تهران برگزار شد . در اين نشست خبري ، خسروآبادي از افتتاح نخستين نمايشگاه هنرمندان پيشكسوت و شاخص صنايع دستي استان تهران در باغ موزه قصر خبر داد ؛ به گفته او اين نمايشگاه در تاريخ 12 اسفند افتتاح مي شود و تا 18 اسفند به كار خود ادامه خواهد داد.

مدير اداره كل ميراث فرهنگي استان تهران با اشاره به اعتبار و برند خالقان محصولاتي كه قرار است در اين نمايشگاه عرضه اشاره و پيش بيني كرد كه آثار عرضه شده در نخستين نمايشگاه هنرمندان پيشكسوت و شاخص صنايع دستي استان تهران از محصولات ديگر متفاوت باشد.

همچنين در اين نشست خبري ، شهرام مريخي ، معاون صنايع دستي استان تهران نيز درباره چهره هاي شركت كننده در اين نمايشگاه گفت :‌«‌هنرمندان شاخص و پيشكسوت صنايع دستي ، هنرمنداني هستند كه نشان ملي و درجه هاي هنري دارند . حدود 65 نفر از هنرمندان در اين نمايشگاه شركت مي كنند. »

به گفته مريخي ، تعدادي از اين هنرمندان شاخص هيچگاه در نمايشگاههاي عمومي ظاهر نشده اند و بيشتر در گالريهاي خصوصي حضور داشته اند. او با اشاره به اينكه اين نمايشگاه بيشتر يك گالري بسيار بزرگ است تا فروشگاه صنايع دستي خاطر نشان كرد :‌«‌ سعي كرديم براي اين نمايشگاه به گالري داران و سفارتها نامه بزنيم و از افراد خاص براي بازديد از اين نمايشگاه دعوت كنيم . »

مريخي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را بازگرداندن اعتبار صنايع دستي به آن دانست و ادامه داد:‌«‌ اين نمايشگاه به صرف فروش برگزار نمي شود . هدفمان نشان دادن توانمنديهاي اساتيد استان تهران است. 320 رشته صنايع دستي در كل كشور داريم و از اين رشته ها بيش از 80 درصد در تهران بصورت حرفه اي كار مي شود كه اين موضوع را در هيچ استان ديگري نمي بينيم. در تهران با توجه به مهاجرتها و تمركز بيشتر جمعيت ، شاهد فعال بودن همه رشته هاي صنايع دستي هستيم . »

به گفته مريخي ، اساتيدي چون فرزان ، پاكدست ، متين و استاد سيف اللهي از جمله هنرمنداني هستند كه در اين نمايشگاه شركت مي كنند و هنرمنداني كه از 30 سال به بالا فعاليت در حوزه صنايع دستي دارند به عنوان هنرمندان شاخص در نظر گرفته شده اند.

معاون صنايع دستي استان تهران با اشاره به رشد 17درصدي صادرات صنايع دستي ايران در 10 ماهه اول سال جاري در مقايسه با سال گذشته ، بيشترين صادرات تهران در حوزه صنايع دستي را مربوط به زيور آلات و گليم دانست .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار