کد خبر: 706085
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
مادر شهيدان كشوري بعد از تحمل سال‌ها بيماري به ديدار فرزندان شهيدش شتافت.
مادر شهيدان كشوري بعد از تحمل سال‌ها بيماري به ديدار فرزندان شهيدش شتافت.
فاطمه سيلاخوري، مادر خلبان پرافتخار هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران، سرلشكر شهيد احمد كشوري و بسيجي شهيد محمد كشوري، بر اثر عارضه مغزي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان شفاي ساري بستري شده بود.
در پي درگذشت مادر شهيدان كشوري رئيس‌جمهور پيام تسليتي صادر كرد. در پيام حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني آمده است: درگذشت مرحومه حاجيه خانم «فاطمه سيلاخوري» مادري فداكار و پاكدامن كه فرزندان بزرگي همچون شهيدان «احمد و محمد كشوري» را تربيت نمود، موجب تأثر و تألم گرديد. فقدان آن بانوي صابره و مؤمنه را به خانواده و بستگان محترم ايشان و همچنين مردم شريف استان مازندران تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال، علو درجات آن مرحومه را توأم با صبر و سلامتي بازماندگان معزز مسئلت مي‌نمايم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، نماينده ولي‌فقيه در استان مازندران و استاندار مازندران، روابط‌عمومي ارتش جمهوري اسلامي، رئيس سازمان عقيدتي- سياسي ارتش، بسيج جامعه زنان كشور و رئيس سازمان بسيج مستضعفين طي پيام‌هاي جداگانه‌اي درگذشت مادر شهيدان كشوري را تسليت گفتند. در پيام سردار محمدرضا نقدي آمده است: خبر ارتحال سركار خانم فاطمه سيلاخوري، مادر بزرگوار خلبان شهيد احمد كشوري، همه دلسوزان انقلاب و رهروان راه شهيدان عزيز را از صميم قلب ناراحت و اندوهگين ساخت. مادر مؤمنه‌اي كه در دوران سختي و مشقت، جواني پاك و انقلابي را در دامان آسماني خويش پرورش داده و براي اعتلاي حاكميت اسلام از فرزندان عزيز خود گذشت. آن مادر صبور و ولايتمدار همواره در تداوم خط ناب شهيدان سرافراز ثابت‌قدم ماند و با افتخار و سربلندي به فرزند شهيدش پيوست.  مراسم تشييع پيكر اين مادر شهيد ساعت 10 صبح امروز (شنبه) از ميدان شهيد كشوري تا گلزار شهداي شهرستان سيمرغ برگزار مي‌شود.  
گفتني است احمد كشوري از خلبانان برجسته هوانيروز نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي بود كه در زمان شهادت فرماندهي هوانيروز غرب كشور را برعهده داشت. وي متولد ۱۳۳۲ در كياكلا از توابع تنكابن در ۱۵ آذر ۱۳۵۹ در تنگه بينا در استان ايلام (منطقه عمومي ميمك) به شهادت رسيد.
كشوري نقش مهمي در دوران دفاع‌مقدس ايفا كرد. او در سال ۱۳۵۱ وارد ارتش شد و دوره آموزشي هليكوپتر را با موفقيت پشت سر گذاشت. كمك به فقرا و مبارزه با فساد از جمله ويژگي‌هاي شهيد كشوري بود. شهيد علي‌اكبر شيرودي از احمد كشوري همواره به عنوان استاد خود ياد مي‌كرد. برادر وي نيز از بسيجيان پاك‌باخته‌اي بود كه در جبهه‌هاي نبرد به شهادت رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار