کد خبر: 696574
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۸
همراه با زائر اربعين - 11
جسم‌هاي زائران اربعين به خاطر نيت و هدف يكساني كه داشتند، يكي شده بود، يك انسان 20 ميليوني كه همه جا حضور داشت و يك حرف هم بيشتر نداشت: «اسلام».
غلامرضا صادقيان
توصيف رهبر انقلاب از راهپيمايي اربعين امسال چند وجه و شاخص داشت كه يكي از آنها براي زائر اربعيني همچو من به عنوان يك مفهوم، تازه بود. تازه از آن جهت كه آنچه را زائر اربعين با حضور خود درك كرده بود،‌از زبان رهبري مي‌شنود كه حضور جسماني در اين راهپيمايي بزرگ نداشته است. آن وجه اشاره به اين بود كه در راهپيمايي اربعين امسال «جسم‌ها» كنار هم قرار گرفت و حركت عظيمي ايجاد كرد و دنيا و حتي غربي‌ها را به تعظيم و تجليل واداشت. حالا اگر ما مسلمانان به يكديگر اهانت نكنيم و دل‌ها و فكر‌ها هم در كنار هم قرار گيرد، آن وقت، چه اتفاق عظيم‌تري خواهد افتاد.
در سخنان رهبري اينكه «راهپيمايي اربعين مايه آبروي پيغمبر شد» و تشكر ويژه ايشان از «عشاير عراق» براي خدمت‌رساني به زائران جزو نكات ملموس براي زائراني است كه آن واقعه عظيم را از نزديك ديدند.
«امسال شما ملاحظه كرديد در اربعين حسيني ميليون‌ها انسان در كنار هم قرار گرفتند؛ خود اين حركت عظيم يك جمعي از مسلمان‌ها - البته مخصوص شيعه نبود، سني‌ها هم بودند - كه در دنيا انعكاس پيدا كرد، تعظيم كردند؛ تجليل كردند؛ آن را بزرگ‌ترين گردهمايي عالم به حساب آوردند؛ چه كساني؟ آنهايي كه دارند مسائل اسلامي را رصد مي‌كنند.
من همين‌جا مناسب مي‌دانم و لازم مي‌دانم به‌مناسبت يادي از آن اجتماع عظيم، از دولت عراق، ملت عراق، عشاير عراق كه در اين آزمون بسيار مهم فداكاري كردند، خدمت كردند، كرم و بزرگواري نشان دادند، تشكر كنم. حادثه عجيبي بود حادثه امسالِ اربعين كربلا. اين راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بيت به خيال خود مسدود كرده بودند. ببينيد چه حركت عظيمي اتفاق افتاد! وقتي حتي جسم‌ها در كنار هم قرار مي‌گيرد، اين‌جور انعكاس پيدا مي‌كند. اگر ما با هم باشيم، كشورهاي اسلامي، ملت‌هاي مسلمان - سني و شيعه و فِرَق مختلف تسنن و تشيع - با يكديگر دل‌هايشان صاف باشد، نسبت به يكديگر سوءظن نداشته باشند، سوءنيت نداشته باشند، به يكديگر اهانت نكنند، ببينيد در دنيا چه اتفاقي خواهد افتاد؛ چه عزتي براي اسلام درست خواهد شد! وحدت؛ وحدت.»
آن ميليون‌ها زائر اربعين يك جسم شده بودند و آنها كه مسائل اسلامي را رصد مي‌كنند، خوب مي‌دانند كه اين «يك جسم شدن» اگر «يك انديشه» و «يك‌دل» شود، عظمتش فراتر از همه دستاوردهاي بشر در چندصد سال اخير است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار