کد خبر: 696195
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

 سراسر كلام الهي مشحون از آياتي است كه در آن سيماي مؤمنان و مجاهدان در راه خدا به تصوير كشيده شده و كيست كه اذعان نكند سرسلسله اين مؤمنان و مجاهدان در صدر اسلام، پيامبر رحمت حضرت محمد مصطفي(ص) و انسان‌هاي بزرگي چون امام‌علي(ع) بودند. كسانى كه ايمان آوردند و مهاجرت كردند و در راه خدا با اموال و جان‌‌هاى خود جهاد كردند: «الذين امنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبيل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله».
در عصر حاضر نيز اگر بخواهيم نزديك‌ترين گروه به صفات ياد شده در قرآن‌كريم را جست‌وجو كنيم، بسيجيان بهترين مثال خواهند بود. كساني كه در سراسر عمر انقلاب اسلامي حضور خالصانه و ايثارگرانه‌شان براي حفظ و ترويج اسلام ناب محمدي مشاهده مي‌شود. شجره طيبه‌اي كه هركجا نياز كشور اسلامي بود، ‌بدون آنكه محدوديت‌هاي مادي را بهانه قرار دهد، تمام قد در مسير نظام اسلامي قرار گرفت و از همه هستي خود مايه گذاشت.  وقتي كه انقلاب به پيروزي رسيد، با توجه به محروميت‌هاي روستاها و نقاط دورافتاده كشورمان، اين روحيه بسيجي جوانان و مردم انقلابي ايران بود كه در قالب جهاد سازندگي تبلور يافت و به ياري نيازمندان در دورافتاده‌ترين نقاط كشور شتافت. هجرت بسيجي‌وار جهادگران، مصداق همان هجرتي بود كه در صدر اسلام پيامبر(ص) و اصحابش انجام دادند و همان‌طور كه هر جا نياز بود، ‌مسلمانان با مهاجرت خويش در پاسداشت دين نوين اسلام تلاش مي‌كردند، اكنون و در قرن چهاردهم هجري باز مسلماناني كه اصحاب عاشورايي خميني‌كبير بودند، ‌براي انتشار انوار قدسي انقلاب اسلامي به نقاط دور‌افتاده كشورمان مي‌رفتند و به محروميت‌زدايي مي‌پرداختند.
در مرحله بعدي با شروع تحركات جدايي‌طلبانه ضد‌انقلاب كه عموماً در مناطق مرزي كشورمان صورت مي‌گرفت، دوباره مهاجرت همراه با جهاد فرزندان انقلابي خميني‌كبير را شاهد بوديم كه اين هجرت جهادگونه به يورش بعثي‌ها به كشورمان متصل شد و هشت سال ديگر همت بسيجي‌وار ملت ايران بود كه كشور را از مهلكه سخت جنگ تحميلي سربلند بيرون آورد و حماسه‌اي به نام دفاع مقدس را رقم زد.
به همين ترتيب پس از اتمام جنگ و در تمامي مراحلي كه انقلاب اسلامي به عنوان ارائه‌دهنده ايده اسلام ناب محمدي نيازمند ياري بود، همواره بسيج و روحيه بسيجي بود كه كشور را از تمامي مراحل سخت گذر داد و اگر امروز كشورمان به عنوان الگويي براي تمامي مسلمانان در بحث بيداري اسلامي است، به بركت وجود روحيه بسيجي در آحاد ملت ايران است.
در يك نگاه كلي سيماي مؤمنان و مجاهدان در راه خدا، آن طور كه قرآن كريم معرفي كرده و آن را براي ما به يادگار گذاشته است، بار ديگر در انقلاب اسلامي و در سيره زندگي بسيجيان به خوبي عينيت يافت. انسان‌هايي كه سرسلسله خود را بزرگمردي چون امام علي(ع) مي‌دانند و علي وار نيز همه هستي خود را براي ماندگاري اسلام ناب محمدي در كف اخلاص گذاشته‌اند. چه خوش گفت مقام معظم رهبري: «بسيجي واقعي امام علي(ع) است كه همه وجودش وقف اسلام بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار