کد خبر: 694310
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
سی‌امین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای به مناسبت هفته پژوهش در اراک برپا می‌شود.

رئیس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور با اعلام اين خبر گفت: این نمایشگاه با مشارکت سازمان انرژی اتمی و به میزبانی دانشگاه اراک از 23 تا 26 آذر در پردیس دانشگاه اراک برگزار می‌شود.محمدتقی شجاعی بیان کرد: نمایشگاه هسته‌ای توضیح محور است و کارشناسان حاضر در این نمایشگاه توضیحات لازم در زمینه غرفه‌های برپا شده به بازدیدکنندگان ارایه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: چکیده‌ای از دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از جمله نیروگاه بوشهر نطنز، آب سنگین اراک و... نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.رئیس مرکز امور اجرایی نمایشگاه‌های صنعت هسته‌ای کشور با بیان اینکه صنعت هسته‌ای صنعتی نوپا است، اظهار داشت: آگاه‌سازی افکار عمومی در زمینه دانش بومی هسته‌ای، جذب نخبگان این حوزه، تقویت خودباوری ملی و معرفی کارکردهای جنبی این صنعت مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.شجاعی تصريح کرد: با استفاده از صنعت هسته‌ای سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در حوزه پزشکی از رادیو داروهای تولید شده در این صنعت بهره‌مند می‌شوند.

در ادامه اين نشست خبري رئیس دانشگاه اراک گفت: امروزه صنعت هسته‌ای یکی از مهم‌ترین مسایلی است که نظام سلطه توسط آن ایران را مورد هجمه و تحریم قرار داده است.سعید حمیدی افزود: این صنعت می‌تواند به پویایی و توسعه کشاورزی دارویی صنعت و... کمک کند.افزود: همچنین 500 قلم از کالاهای کاربردی صنعت هسته‌ای از قبیل 225 قلم کالا در حوزه چرخه سوخت و 275 قلم کالای کاربردی صنعت هسته‌ای در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار