کد خبر: 680495
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
تقاطع غیر همسطح جانباز به آموزگار توسط شهردار مشهد و جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

تقاطع غیر همسطح جانباز ـ آزادی مشهد شامل دو پل شمالی- جنوبی به طول 600 متر و عرض 11.5 متر بوده که بر روی باندهای این پل نیز دو باند حرکت و یک خط توقف طراحی شده است.

برپايه اين گزارش با احداث بلوار آموزگار و تقاطع غیر همسطح جانباز ترافیک بلوارهای معلم، استقلال و آزادی را به شدت کاهش می‌یابد و همچنین سبب کاهش آلایندگی و مصرف سوخت‌های فسیلی می‌شود.

احداث تقاطع جانباز ـ آزادی مشهد با هدف روان‌سازی ترافیک بزرگراه آزادی به عنوان ورودی مشهد و همچنین ارتباط بلوار جانباز با بلوار تازه تاسیس شده آموزگار از دی ماه سال 91 آغاز شده که بعد از 21 ماه تلاش شبانه‌روزیبه بهره‌برداری رسيد.

جانباز ـ آزادی پروژه‌ای ملی

شهردار مشهددرمراسم افتتاحيه اين پروژهگفت: تقاطع غیرهمسطح جانباز ـ آزادی پروژه‌ای در قامت پروژه‌های ملی است.

سید صولت مرتضوی اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح جانبار ـ آزادی و خیابان آموزگار از پروژه‌های محوری مشهد و در مقیاس شهری و ملی است کهبا همت همکاران ما در معاونت فنی و عمران شهرداری با وجود مشکلات تحصیل حریم در یک بازه زمانی مورد قبول به بهره‌برداری رسید.

شهردار مشهد ادامه داد: در سال گذشته زمانی که از این پروژه بازدید کردیم مراحل احداث آن مشکلات خاصی را داشت که با صدور دستورات لازم، پیگیری‌های انجام شده و تلاش معاونت فنی و عمران شهرداری و پیمانکار شاهد بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح هستیم.

وی افزود: این پروژه تا به امروز بالغ بر 300 میلیارد ریال هزینه داشته است و اجرای چنین پروژه‌هایی در کلانشهرها و به‌ویژه در مشهد به دلیل کمبود زیر ساخت‌ها و نبود پیش‌بینی مناسب از گذشته‌های دور بسیار پر هزینه است.

این مسول بیان داشت: این پروژه در یک محور مناسب انجام شده که هزینه آن 30 میلیارد شده است در حالی که در پروژه شهید گمنام بالغ بر 50 میلیارد تومان باید هزینه شود و فقط 41 میلیارد تومان آن باید به شرکت فرآورده‌های نفتی برای تحصیل زمین پرداخت شود.

مرتضوی ادامه داد: برای ترافیک پل نوغان با مشکل مواجه بوديم كهسرانجام بعد از 10 سال این پروژه افتتاح شداما در حال حاضر شهرداری باید 53 میلیارد تومان برای تملک 60 غرفه بپردازد.

شهردار مشهد درادامه اين مراسمبا بیان اینکه خط سه قطار شهری مشهد نیازمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: در پروژه قطار شهری مشهد باید برای اجرای هر کیلومتر تا 160 میلیارد تومان از سوی شهرداری مشهد هزینه شود و خوشبختانه با همت همکاران ما کاری بزرگ در خط 2 قطار شهری انجام شده و با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است و ما به دنبال آن هستیم که با تامین منابع خط سه قطار شهری مشهد را آغاز کنیم و برای این خط نیاز به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار داریم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار