کد خبر: 678567
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
كارشناس مسائل سياسي:
يك كارشناس مسائل سياسي با اشاره به رد ادعاي دست داشتن ايران در انفجار آميا توسط رئيس‌جمهور آرژانتين در سازمان ملل گفت: امروز ما بايد مدعي خساراتي باشيم كه در طول ۲۰ سال اخير به جمهوري اسلامي ايران وارد شده است.
يك كارشناس مسائل سياسي با اشاره به رد ادعاي دست داشتن ايران در انفجار آميا توسط رئيس‌جمهور آرژانتين در سازمان ملل گفت: امروز ما بايد مدعي خساراتي باشيم كه در طول ۲۰ سال اخير به جمهوري اسلامي ايران وارد شده است. 
دكتر يدالله جواني در گفت‌وگو با تسنيم، به سخنراني رئيس‌جمهور آرژانتين در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره و خاطرنشان كرد: يكي از مباحثي كه ايشان مطرح كردند بحث انفجار در آميا در سال 1994 يعني حدود 20 سال قبل است. در آن سال انفجاري در بوينس آيرس انجام گرفت كه خسارات زيادي وارد شد و چندين نفر كشته شدند. بلافاصله رسانه‌هاي صهيونيستي، غربي و تحت سلطه امريكا و متحدينش، انگشت اتهام را به سوي نظام جمهوري اسلامي بردند و جمهوري اسلامي را متهم كردند كه در اين انفجار نقش اصلي را داشته است. جواني با اشاره به فضاسازي‌ها و جوسازي‌هاي 20 سال اخير عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: يكي از دلايل اصلي امريكايي‌ها، غربي‌ها، صهيونيست‌ها، اروپايي‌ها و. . . در اتهام‌زني به جمهوري اسلامي مبني بر حمايت از تروريسم، اتهامي بود كه در سال 1994 به جمهوري اسلامي مبني بر دست داشتن در حادثه انفجار در آميا وارد شد. وي افزود: حتي در سال‌هاي گذشته با لابي صهيونيست‌ها مقام‌هاي قضايي آرژانتين نيز با شهادت‌هاي دروغ جمهوري اسلامي را به دخالت در اين حادثه متهم كردند و مي‌گفتند كه ايراني‌ها ما را در رسيدن به حقيقت كمك نمي‌كنند و حتي براي قربانيان درخواست خسارت كردند. با وجود همه اين اتهامات و فشارها، امروز رئيس‌جمهور آرژانتين به‌عنوان عالي‌ترين مقام سياسي آرژانتين در مقر سازمان ملل تصريح مي‌كند كه ايران با ما در رسيدن به حقيقت همكاري بسيار خوبي داشته است. اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه اين نكته مهمي است كه براي دستگاه دروغ‌پردازي غرب يك رسوايي به بار مي‌آورد، اظهار داشت: پشت صحنه اين دستگاه دروغ‌پرداز، امريكايي‌ها، صهيونيست‌ها و دولت‌هاي عربي هستند و مي‌خواهند با شانتاژ و فضاسازي يك ملت، نظام و انقلاب را به حمايت از تروريسم متهم كنند. اين سخنان، حقانيت نظام جمهوري اسلامي و بي‌گناهي آن را در اين موضوع اثبات مي‌كند و تمام مسائلي كه مسئولان نظام جمهوري اسلامي در سال‌هاي گذشته در راستاي دفاع از حقوق ملت مطرح مي‌كنند از استحكام و منطق برخوردار بود. اين كارشناس مسائل سياسي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور آرژانتين در خصوص ائتلاف ضد داعش تأكيد كرد: خانم فرناندز در اين رابطه گفت ما در سال گذشته اينجا جمع شديم و گفتيم كه بايد از نيروهاي انقلابي (يعني همان گروه‌هاي تروريستي) حمايت كنيم اما امسال جمع شده‌ايم تا بدانيم چگونه بايد با اين گروه‌ها مبارزه كنيم و ائتلاف تشكيل دهيم؟ جواني با بيان اينكه ايشان از دوگانگي و استفاده ابزاري از برخي گروه‌ها رونمايي كرد، ادامه داد: خانم فرناندز پرسيد كه داعش را چه كساني تجهيز كردند و چه كساني مورد حمايت قرار دادند؟ وي روشنگري خوبي انجام داد و سخنان انقلابي، شجاعانه و غيرتمندانه‌اي را بيان كرد كه اين مسئله به بيداري و بلوغ ملت‌ها در امريكاي لاتين بازمي‌گردد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار