کد خبر: 673731
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
به گفته قائم‌مقام مديرعامل سايپا، متأسفانه برخي تبليغات منفي عليه صنعت خودرو ايران و اينكه برخي پرايد را ارابه مرگ مي‌دانند سبب شد كه دو خط توليد ايران‌خودرو و سايپا در عراق كه قرار بود اسفند سال گذشته راه‌اندازي شود، به‌رغم تجهيز جاي خود را به خودروهاي چيني دهد.
به گزارش مهر، داوود بناب در تالار گفت‌وگوي صنعت خودرو، رسانه و انتظارات جامعه گفت: در سال 90 يك ميليون و 600 هزار دستگاه خودرو از سوي دو خودروساز بزرگ كشور توليد شده است كه نسبت به 76 ميليون جمعيت ايران، رقم ناچيزي به شمار مي‌آيد، اين در حالي است كه همين ميزان توليد در سال گذشته به 730 هزار دستگاه رسيد كه متأسفانه كاهش شديدي را نشان مي‌دهد اما امسال وضعيت در حال بهبود است.

به گفته قائم‌مقام مديرعامل سايپا، متأسفانه برخي تبليغات منفي عليه صنعت خودرو ايران و اينكه برخي پرايد را ارابه مرگ مي‌دانند، سبب شد كه دو خط توليد ايران‌خودرو و سايپا در عراق كه قرار بود اسفند سال گذشته راه‌اندازي شود، به رغم تجهيز جاي خود را به خودروهاي چيني دهد. اين در حالي است كه در مورد خط توليد ايران‌خودرو نيز كه قرار بود پژو پرشيا توليد كند، توليد صورت گرفت اما هرگونه اثر يا برندي از ايران‌خودرو حذف شد و عراقي‌ها توليد اين خودرو را از سوي ايران خودرو، تنها به شرط توليد با علايم پژو مجاز دانستند. وي اظهار داشت: در خط توليد سايپا نيز هم اكنون به جاي توليد خودروهاي ايراني، ليفان چيني مونتاژ مي‌شود و مسئولان عراقي بر اين باور بودند كه توليد خودرويي كه در ايران به رسميت شناخته نمي‌شود و تبليغات منفي بسياري را يدك مي‌كشد، نبايد در عراق صورت گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار