کد خبر: 672702
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶
در كودكان شيرخوارگاه آمنه صورت گرفت
پوستر «جشنواره تئاتر كودك» روز گذشته با حضور كودكان شيرخوارگاه آمنه، همراه مدير كل ارشاد استان همدان و مدير مركز هنرهاي نمايشي رونمايي شد.
سپيده آماده
پوستر «جشنواره تئاتر كودك» روز گذشته با حضور كودكان شيرخوارگاه آمنه، همراه مدير كل ارشاد استان همدان و مدير مركز هنرهاي نمايشي رونمايي شد.
به گزارش «جوان»، پيام دهكردي دبير بيست و يكمين جشنواره تئاتر در ابتداي اين مراسم گفت: تصميم گرفتيم اين مراسم در شيرخوارگاه آمنه برگزار شود تا از نظر معنايي، به فضاي جشنواره كودك نزديك‌تر باشد. دهكردي با اشاره به اينكه تئاتر بايد به امري ضروري مانند آب و نان به شمار آيد، ادامه داد: هر كودك، اشارتي است تا بداني چه اندازه‌اي را گم كردي و به نظر من جنگ‌هاي جهان امروز از سوي افرادي است كه از كودكي‌هايشان فاصله گرفته‌اند. در ادامه حسين طاهري مدير مركز هنرهاي نمايشي عنوان كرد: انتظاري براي انسان‌سازي و پيراستگي‌ جامعه انساني به خصوص در گستره‌اي كه دل‌هاي مخاطبان كودك و نوجوانش لوح سفيدي‌اند كه به سهولت و البته به ماندگاري تأثيرپذيرند. وي افزود: بيست و يكمين جشنواره بين‌المللي كودكان و نوجوان كه در پي 20 دوره پيشين به ميزباني اين خاك مقدس برگزار مي‌شود و با تكيه به اين داشته‌ها پشتوانه‌ها براي شناخت دوباره و والايش هويت امروز و فرداي فرزندانش و نمايش آثاري خلاقانه با مضامين مرتبط با فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي آيين‌ها و رسوم بومي مباني اخلاقي و تربيتي دين مبين اسلام براي تحكيم بنيان خانواده و توجه ويژه‌ به فرهنگ ايثار و فداكاري در 10 بخش متنوع داخلي و بين‌المللي شكل و پيوند گرفته است. نرگس خلج مديرمركز فرهنگ و هنر بهزيستي نيز در سخناني از اهميت هنر تئاتر در انتقال مفاهيم به كودكان سخن گفت و افزود: هنر تئاتر به خوبي مي‌تواند واقعيت‌هاي اجتماعي را به بچه‌ها انتقال دهد و سازمان بهزيستي هنر تئاتر را در اولويت فعاليت‌هاي هنري خود قرار داده است. پس از آن قباد شيوا طراح پوستر جشنواره اظهار داشت: تمام سعي من اين بود كه جنبه‌هاي شاعرانه و خوشايند را در اين اثر به نمايش بگذارم و اين پوستر بتواند با تمام طيف‌هاي مردمي ارتباط بر قرار كند.
گفتني است؛ دراين مراسم تعدادي از كودكان شيرخوارگاه برنامه سرود و قرائت قرآن اجرا كردند و همچنين به همراه دبير جشنواره، مدير اداره كل ارشاد استان همدان و مدير مركز هنرهاي نمايشي از پوستر بيست‌ويكمين جشنواره تئاتر كودك رونمايي كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار