کد خبر: 668273
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار فرهنگی بدون در نظر گرفتن معارف اسلامی در جامعه اسلامی نتیجه بخش نیست؛ خاطر نشان کرد: مسجد به عنوان پایگاه معارف دینی باید در بطن فعالیت های فرهنگی ارگان ها و نهادهای مختلف قرار گیرد.


ایرج عبدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تاثیر مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف با مساجد برای حضور پر رنگ مردم در این مکان معنوی اظهار کرد: حضور پر رنگ مردم در مساجد به عوامل مختلفی بستگی دارد که تنوع و همه جانبه نگری در برنامه های مسجد تاثیر فراوانی بر این مسئله دارد.

وی افزود: برنامه های فرهنگی اجتماعی مساجد و کارکردهای مختلف این مکان معنوی نقش مهمی در جذب توده های مختلف مردم دارد.

عبدی با اشاره به هم افزایی فعالیت های فرهنگی مساجد با فعالیت های ارگان های کشور گفت: علاوه بر هم افزایی، تاثیر پذیری فعالیت های فرهنگی دستگاه های مختلف مانند شهرداری ها و سازمان تبلیغات اسلامی از مساجد نیز مساله مهمی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: تناسب فعالیت های فرهنگی مساجد با اقشار مختلف جامعه نیز مساله مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به حضور قشارهای مختلفی مانند کودکان و نوجوانان، جوانان، بانوان افراد تحصیل کرده و سایر افراد در مساجد اظهار کرد: برنامه های فرهنگی هر کدام از این اقشار باید با نوع تفکرات آنها متناسب باشد.

عبدی با بیان وظایف شورای فرهنگی مساجد، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگی مساجد با نیاز سنجی که نسبت به محله، شهر یا منطقه ای که مسجد در آن واقع شده انجام می دهد نیازهای اقشار مختلف را برای فعالیت های فرهنگی اجتماعی مساجد مشخص می کند.

وی با اشاره به لزوم حمایت و توجه به فعالیت کانون های فرهنگی - هنری مساجد نیز یادآور شد: کانون های فرهنگی مساجد نقش موثری در فعالیت های تربیتی محلات و مناطق مختلف ایفا می کنند بنابراین حمایت از این فعالیت ها بسیار مهم و تعیین کننده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون های فرهنگی مساجد و آموزش و پرورش باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند گفت: نهادهای تربیتی و فرهنگ ساز در نوع برنامه های خود باید از وحدت رویه براساس معارف اسلامی پیروی کنند بنابراین همکاری کانون های فرهنگی مساجد و آموزش و پرورش در ایجاد یک نظام تربیتی واحد منطبق بر اسلام تاثیر گذار خواهد بود.

وی عملکرد مساجد را بهترین تبلیغ برای آنها دانست و ادامه داد: عملکرد مساجد و تاثیر گذاری مناسب آنها بر جامعه بهترین تبلیغ برای حضور مردم در مساجد است.

عبدی با بیان اهمیت و نقش رسانه ها در تبیین عملکرد مساجد تاکید کرد: رسانه ها باید ضرورت حضور مردم در مساجد و تاثیر مثبت این حضور را در جامعه تبیین کنند و هر رسانه به سهم خود ارزش های معنوی مساجد را به نسل جوان معرفی کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار