کد خبر: 665590
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
با توجه به راه‌اندازی گمرک کارگو در استان، آماده ایجاد پروازهای اختصاصی باری و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای هدف هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان مطلب فوق در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی استان با رایزنان بازرگانی ایران در 21 کشور جهان به به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع غذایی و ماشین‌آلات سنگین و کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آمادگی ایجاد پروازهای اختصاصی باری و صادرات محصولات تولیدی به کشورهای هدف را داریم.

اسماعیل جبارزاده با اشاره به این‌که هدف‌گذاری صادرات استان در سال 93، دو میلیارد دلار است، ابراز امیدواری کرد بخشی از این هدف‌گذاری با تلاش رایزنان بازرگانی محقق شود.

وی قوانین و تصمیمات خلق‌الساعه را عامل بازدارنده و مشکل‌آفرین در حوزه صادرات و واردات دانست و افزود: تجار ما همیشه نگران این هستند که آیا قراردادی که با کشورهای خارجی منعقد می‌کنند به سرانجام می‌رسد یا نه، چرا که بارها اتفاق افتاده به دلیل ممنوعیت صادرات یک کالای خاص قراردادهای آن‌ها لغو شده است.

جبارزاده گفت: از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم مانع چنین تصمیماتی شود تا تجار ما بتوانند با آسودگی خاطر به فعالیت بپردازند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که این استان از گذشته‌های دور در بحث تجارت سرآمد بوده و تجار آن تجربیات خوبی در بحث صادرات و واردات دارند، افزود: اتاق بازرگانی تبریز آمادگی تامین بخش عمده‌ای از نیاز کشورهای هدف صادراتی را دارد و این اطمینان را می‌دهیم که هر کالایی در هر کجای دنیا توسط رایزنان بازرگانی مورد نیاز تشخیص داده شود تولیدکنندگان و صنعتگران ما آن را تامین می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار