کد خبر: 658105
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
كارگرداني كه رگ خواب مخاطب را شناخته است
«مدينه» سيروس مقدم كه به عنوان اولين گزينه كنداكتور رمضاني رسانه ملي در نظر گرفته شده بود، بار ديگر نشان داد كه مقدم در هر ژانري مي‌تواند نبض مخاطبان را در دست بگيرد.
سپيده آماده
«مدينه» سيروس مقدم كه به عنوان اولين گزينه كنداكتور رمضاني رسانه ملي در نظر گرفته شده بود، بار ديگر نشان داد كه مقدم در هر ژانري مي‌تواند نبض مخاطبان را در دست بگيرد.
به گزارش «جوان»، هنوز چند روزي از پايان توليد پايتخت نگذشته بود كه سيروس مقدم راه لوكيشن مدينه را در پيش گرفت تا با فاصله زماني كمتر از يك هفته از توليد سريال محبوب پايتخت‌سه، پشت دوربين مدينه قرار بگيرد.
سال 66 زماني كه مقدم سريال سلسله حكمت را به آنتن شبكه اول سيما برد، هيچ كسي فكرش را نمي‌كرد كه اين كارگردان تازه كار، روزي، موج نويي در سريال‌سازي سيما ايجاد كند. از آن سال ديگر خبري از سيروس مقدم نبود تا سال 77 كه با دو سريال به سوي افتخار و روزهاي زندگي به كنداكتور چهارشنبه‌هاي شبكه سوم سيما پيوست. با اينكه اين دو سريال با اقبال كم نظيري از سوي مخاطبان روبه‌رو شدند اما مسلماً مسافر، نقطه پرتابي بود براي مقدم تا با سبكي نو در سريال‌سازي و با استفاده از بازيگران چهره آن سال‌ها، حجم مخاطبان را پاي رسانه‌هاي خود بنشاند. پس از مسافر، مقدم سريال‌هاي تلويزيوني پليس جوان، دريايي‌ها، وكيل، بانويي ديگر، مزرعه كوچك و ريحانه را در فاصله زماني سال 80 تا 84 توليد و به آنتن رسانه ملي برد؛ سريال‌هايي كه با گذشت بيش از يك دهه از پخششان، هنوز هم در ياد و خاطره مخاطبان آن سال‌هايشان باقي مانده‌اند و حتي باز پخششان هم با اقبال مخاطبان روبه‌رو مي‌شود. پس از ريحانه و در سال 85 بود كه مقدم نرگس را به آنتن شبكه سوم سيما برد؛ سريالي كه بدعتي در ساخت روتين در ژانر درام تلويزيون بود. اقبال بي‌سابقه مردم به نرگس باعث شد كه بازيگران اين سريال و خود سيروس مقدم، تجربه جديدي داشته باشند. پس از نرگس و در سال 86، سيروس مقدم با ساخت سريال مناسبتي اغما براي ماه رمضان آن سال، قدم در مسير جديدي در عالم سريال‌سازي گذاشت. اغما با ژانر ماورايي، داستان شيطان را روايت مي‌كرد كه در قالب انساني پاك و مطهر قدم در زندگي پزشك جراحي گذاشته بود. پس از اغما، مقدم پيامك از ديار باقي براي نوروز 87، روز حسرت براي رمضان 87، چارديواري براي نوروز 89 و پايتخت را براي نوروز 90 به آنتن شبكه اول سيما برد؛ پايتختي كه در نهايت به دليل اقبال بي‌سابقه مخاطبان، لقب محبوب‌ترين سريال نوروزي سيما را گرفت و در نهايت دو سري بعدي‌اش هم با عنوان پايتخت دو و سه به آنتن نوروزي سال 92 و 93 شبكه رسيد. مقدم هنوز از خستگي توليد پايتخت سه در نيامده بود كه پشت دوربين سريال رمضاني شبكه اول سيما قرار گرفت و مدينه را با حضور آتيلا پسياني، پريوش نظريه، مهدي سلطاني، شبنم مقدمي، مجيد صالحي و مهرداد صديقيان روي صحنه برد. سريال مدينه داستان زني به همين نام را روايت مي‌كند كه پس از فوت همسرش جهان مي‌خواهد به همراه پسر خوانده‌اش كارخانه جهان را به بهترين شكل ممكن اداره كند، اما همسر اول جهان مانع جدي اوست. فيلم در لوكيشن‌هايي در تهران و شمال در حال توليد است و پس از گذشت نزديك به دو هفته‌اي كه به آنتن شبكه اول سيما رفته، توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب كند. حضور بازيگران تئاتر و بازي‌هاي حرفه‌اي فيلم در كنار تم درام مثل هميشه توانسته مخاطب را مقابل صفحه جادويي ميخكوب كند.
شايد كساني كه از طرفداران پر و پا قرص پايتخت بودند به سختي باورشان بشود كه كارگردان سه‌گانه پايتخت همين كارگرداني است كه اين روزها فيلم ملودرام رمضاني را با نام مدينه به آنتن شبكه اول سيما برده است. در نهايت اما سيروس مقدم در سير سريال‌سازي 27 ساله‌اش نشان داده كه مخاطب ايراني را مي‌شناسد و مي‌داند چگونه مي‌توان نگاه بينندگان رسانه ملي را از سريال‌هاي ماهواره‌اي به سمت تلويزيون خودمان باز گرداند؛ اتفاقي كه مي‌تواند الگويي براي سريال‌سازان رسانه ملي باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
1
سریالی واقعا زیبا ودلچسبی است ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار