کد خبر: 651537
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
سرمربي تيم ملي ايران پا جاي پاي اوكتاويو گذاشت
عملكرد تيم ملي در بازي‌هاي تداركاتي اخير نشان داد علاوه بر خط هافبك تيم ملي كه...
دنيا حيدري
عملكرد تيم ملي در بازي‌هاي تداركاتي اخير نشان داد علاوه بر خط هافبك تيم ملي كه مي‌تواند پاشنه آشيل تيم باشد، دروازه‌بانان اين تيم نيز خيلي مطمئن نيستند. اين را داوري در خروج‌هاي اشتباهش ثابت كرد، حقيقي هم كه كارنامه و عملكردش كاملاً مشخص است. گلر جواني كه نشستنش روي نيمكت تيم ملي يك حرف است و ايستادنش درون دروازه حرفي ديگر! دروازه‌باني كه حضورش در آخرين بازي دوستانه تيم ملي برابر ترينيداد و توباگو اين نگراني را ايجاد كرده كه آيا او قرار است برابر نيجريه درون دروازه بايستد، آن هم در شرايطي كه تيم ملي دروازه‌باني چون رحمان احمدي را دارد. گلري كه سهم بسزايي در صعود تيم ملي به جام جهاني برزيل داشته و حالا ناديده گرفتن او و اعتماد به حقيقي يا حتي داوري، نگران كننده شده است! البته داوري مي‌گويد با تفكر دروازه‌بان اول بودن به تيم ملي نيامده و كرش تصميم‌گيرنده است.
   
تيم ملي در برزيل تنها نيست. اين مي‌تواند امتيازي مثبت براي تيم ملي ايران باشد. در حالي كه صعود از مرحله گروهي اگر‌چه آرزوي هر ايراني و ملي‌پوشان آن است، اما خيلي منطقي به نظر نمي‌رسد و بيشتر به يك رويا مي‌ماند. اما در حالي كه ايراني‌ها با توجه به سخت بودن صعود از گروه به ارائه بازي‌هاي قابل قبول مي‌انديشند، برخي برزيلي‌ها ايران را يكي از تيم‌هاي صعود كننده از مرحله گروهي مي‌دانند و حامي اين تيم، خصوصاً برابر برزيل هستند. مسئله‌اي كه پيشتر سفير برزيل به آن اشاره كرده بود و حالا يكي از خبرنگاران برزيلي با پوشيدن پيراهن تيم ملي و در تمرينات اين تيم به آن تأكيد مي‌كند: «ما از تيم ملي ايران حمايت مي‌كنيم و فكر مي‌كنم ايران و نيجريه از اين گروه صعود خواهند كرد. در ديدار با آرژانتين همه برزيلي‌ها طرفدار ايران خواهند بود و يكصدا ايران را تشويق مي‌كنند.» خبرنگاران برزيلي اما انتظار داشتند تا كنون تركيب اصلي تيم ملي ايران و ترفندهايش مشخص شود و از اينكه كرش هنوز دست خود را رو نكرده است شگفت‌زده شده‌اند.
   
كرش در كنفرانس خبري خود مي‌گويد: «بازيكنان زيادي را تست و در نهايت بهترين‌ها را براي حضور در جام جهاني انتخاب كرديم. تركيب تيم ملي مشخص شده و شك و شبهه‌اي وجود ندارد كه چه بازيكناني جام را شروع مي‌كنند. خيلي شفاف و ساده توضيح مي‌دهم كه حضور ايران در جام جهاني برزيل يك حالت بخت آزمايي نبود. ما حق‌مان بود كه در جام جهاني و برابر بهترين تيم‌ها حضور داشته باشيم. برخي‌ها در مورد گروه ايران طوري صحبت مي‌كنند كه انگار فقط سه تيم در گروه ما وجود دارد و ما به گونه‌اي بازي مي‌كنيم كه همه ببينند ايران هم در جام جهاني حضور دارد. به همين منظور تلاش مي‌كنيم بهترين باشيم و باعث خوشحالي مردم ايران شويم. تمام بازي‌ها براي ما ديدارهاي مهمي هستند. تلاش ما اين است كه بتوانيم در هر سه بازي عملكرد خوبي داشته باشيم. ما شناخت خوبي از بازيكنان حريف داريم. كار ما اين است كه نه بازيكنان حريف را دست بالا بگيريم و نه آنها را دست كم بگيريم. ما بايد واقع نگر باشيم و با تمام توان تلاش كنيم. ما بايد هزار درصد توانمان را بگذاريم. بازيكنان ما هم اين را به خوبي مي‌دانند كه فقط يك بار فرصت حضور در جام جهاني را دارند. زمان اين است كه طوري بازي كنيم كه باعث افتخار كشورمان شويم. چراكه ما نيامده‌ايم فقط در جام جهاني حضور داشته باشيم. اما نبايد هم فراموش كنيم كه قهرمان آفريقا مي‌تواند يكي از مدعيان كسب مدال در اين رقابت‌ها باشد. » اما تنها دغدغه كرش اين است كه شاگردانش سربلند راهي رختكن شوند و تأكيد دارد كه آماده استفاه از اشتباهات رقبايش است.
   
تيم ملي فوتبال ايران آخرين مراحل تمرينات خود را در كمپ اختصاصي باشگاه كورينتيانس پيگيري مي‌كند و برنامه‌هاي تاكتيكي فشرده در دستور كار ملي پوشان قرار داده شده است. تمرينات تيم ملي در شرايطي پيگيري مي‌شود كه تدابير امنيتي نسبت به روزهاي گذشته اطراف هتل تيم ملي بيشتر شده و بازيكنان براي رفت و آمد با شرايط خاصي روبه‌رو هستند. البته از روزهاي ابتدايي حضور تيم ملي در شهر سائوپائولو تدابير امنيتي وجود داشت، اما طي روزهاي گذشته و با توجه به نزديك شدن به زمان شروع مسابقات اين تدابير بيشتر از گذشته شده به گونه‌اي كه چندين اتومبيل پليس و نيروهاي امنيتي تيم ملي را تا رسيدن به محل تمرين همراهي مي‌كنند. ضمن اينكه دو فروند هلي كوپتر نيز در موازات حركت تيم ملي به سمت كمپ محل تمرين از هوا اتوبوس ملي‌پوشان ايران را همراهي مي‌كند.
   
كرش، توپ‌هاي كوچك تنيس كه روي آن حروفي نوشته شده را در اختيار بازيكنان تيمش قرار داده. توپ‌هايي كه شش قسمت دارند. قسمت اول در مورد حضور، دوم در مورد از خودگذشتگي، سوم در مورد احساس مسئوليت، چهارم در مورد هدف حضور، پنجم در مورد گل است و ششم در مورد انرژي مثبت است كه بازيكنان بايد به هم بدهند و تمركز خوبي داشته باشند. اين كار پيشتر توسط سرمربي تيم ملي فوتبال ساحلي براي ايجاد انگيزه و همدلي بين بازيكنان تيم انجام شده بود كه بيشتر جنبه روانشناسانه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار