کد خبر: 644580
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
فريدون حسن
در اين اينكه مبلغ دريافتي فوتباليست‌ها با ساير ورزشكاران قابل مقايسه نيست هيچ شكي وجود ندارد، اين مسئله كه ما آنطور كه بايد و شايد ارزش و قدر قهرمانان مدال‌آور و افتخارآفرينمان را نمي‌دانيم و چندان به آنها بها نمي‌دهيم نيز هيچ ترديدي وجود ندارد، اما برخي مواقع نقل قول‌هايي شنيده مي‌شود كه خوشايند نيست و چاره‌اي جز اين باقي نمي‌گذارد كه در مورد آنها نوشت.
گلايه يك ملي پوش از حقوق 720 هزار توماني و تعبير شوك بابت دريافت آن بسيار جالب توجه بود. البته باز هم عنوان مي‌كنيم كه در مقام مقايسه با فوتبال ما حق را به اين قهرمان ملي مي‌دهيم و ما نيز معتقديم فدراسيون‌ها بايد به طور كامل و قاطع ورزشكاران را تأمين نمايند تا آنها بدون دغدغه بتوانند به كار اصلي خود بپردازند.
اما خدمت اين قهرمان و مدال‌آوران ديگري كه بابت دريافت حقوق 720 هزار توماني شوكه مي‌شوند بايد عرض كنيم در اين وانفساي اقتصادي و تورم سرسام‌آوري كه وجود دارد، بسياري از مردم عادي با حقوق معادل همين مبلغ و يا حتي درصدي پايين‌تر زندگي روزمره خود را مي‌گذرانند و تازه خرج تحصيل فرزندان، اجاره‌خانه و ... را نيز مي‌پردازند پس اگر قرار بر اين باشد كه كسي از دريافت اين مبلغ به عنوان حقوق سر ماه شوكه شود اين مردم عادي كوچه و بازار هستند نه قهرمانان و مدال‌آوراني كه قبلاً در حد توان و بضاعت از سوي وزارت ورزش فدراسيون‌‌هاي  مربوطه و حتي ارگان‌‌هاي  ديگر و همين مردم كوچه و بازار به شكل‌‌هاي  مختلف مورد تقدير و تشكر قرار گرفته‌اند.
قهرمان مدال‌آور كشورمان در حالي از دريافت حقوق 720 هزار توماني گلايه‌مند است كه همه مي‌دانند حداقل به خاطر افتخارآفريني‌هايش تاكنون چه مبالغي را دريافت و چه امتيازهايي را كسب كرده است. بنابراين انتقاد به دريافت اين حقوق كه بي‌شك آرزوي اين روزهاي خيلي از خانواده‌‌هاي  تهيدست ايراني است نمي‌تواند موجه و قابل قبول باشد.
قهرمانان و مدال‌آوران كشور روي سر ما جا دارند و ما مي‌دانيم براي كسب موفقيت و بالا بردن پرچم ايران چه زحماتي را تحمل مي‌كنند، اما بد نيست اين قهرمانان اندكي هم با زندگي مردم عادي بيشتر آشنا شوند و بدانند كه قهرمان زماني تبديل به پهلوان مي‌شود كه خود را بيشتر به مردم نزديك نمايد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار