کد خبر: 634263
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
ایران آماده نوروز می شود
در تعطعیلات نوروز 93 نیز همانند تمام اعیاد گذشته، بسیاری از شهرهای کشور میزبان هموطنانی خواهند بود که چند روزی را در کنار یکدیگر سپری نمایند. همین مسئله موجب شده تا مسئولان شهرها و استان هایی که از همین الان می دانند شاهد مسافران زیادی خواهند بود، دست به کار شوند و به برنامه ریزی برای استقبال از میهمانانشان و نحوه پذیرایی از انها بپردازند.
محمدرضا هادیلو

با نزدیک شدن به آخر سال و فرا رسیدن سال نو، مردم هم کم کم در فکر تدارک سفرهایی برای نوروزشان هستند تا بتوانند تعطیلات خوبی داشته باشند.

بی شک در تعطعیلات نوروز 93 نیز همانند تمام اعیاد گذشته، بسیاری از شهرهای کشور میزبان هموطنانی خواهند بود که چند روزی را در کنار یکدیگر سپری نمایند. همین مسئله موجب شده تا مسئولان شهرها و استان هایی که از همین الان می دانند شاهد مسافران زیادی خواهند بود، دست به کار شوند و به برنامه ریزی برای استقبال از میهمانانشان و نحوه پذیرایی از انها بپردازند.

آغاز جشن آداب و رسوم

استان گلستان یکی از استان هایی است که در تمام فصول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است. اماکن تاریخی و مناطق طبیعی و بکر این استان و اقلیم دل انگیز آن جذابیت هایی را در کنار یکدیگر گرد آورده که هر بیننده ای را متحیر می کند.

بر اساس اخبار رسیده چنین به نظر می رسد که میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان قصد دارد امسال در کنار کمیته گردشگری وکمیته روستایی، کمیته اقوام و جشن آداب و رسوم ها را نیز در ستاد تسهیلات سفرهای این استان ایجاد کند.

قربان عباسی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در این رابطه گفت: دستور العمل مصوبه و هیئت دولت به فرمانداران به عنوان مسئولان ستاد شهرستان ها و روسای کمیته هایی که در استان فعال هستند ابلاغ شده است و امیدواریم با توجه به جاذبه هایی که در استان وجود دارد بتوانیم نقاط قوت را مضاعف و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا معبرمسافران در این استان به مقصد تبدیل شود، ادامه داد: تمامی هتل ها، متل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها که به عنوان مسافرخانه هستند آمادگی لازم را برای اسکان مسافران دارند و ما امسال این آمادگی را خواهیم داشت تا بتوانیم 17 هزار مسافر را اسکان دهیم.

همه آماده پذیرایی

هم اکنون بیش از 215 کلاس در استان گلستان برای ارائه خدمات به گردشگران در مدارس آماده شده تا در خدمت مسافران قرار گیرد همچنین سالن هایی که به لحاظ گرمایی و سرمایی دارای امکانات هستند نیز را برای مسافران آماده می شود.

عباسی در این رابطه نیز گفت: طی جلساتی که با شهرداری های استان برگزار شد، قرار است جهت اسکان، چادرهایی در مسیر زائران حرم امام رضا(ع) و مسافران ایجاد شود.

وی با اشاره به امنیت برای مسافران، اظهارداشت: این آمادگی لازم وجود دارد تا مانند سال های گذشته امنیت لازم برای مسافران فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: باتوجه به وجود بیش از 15 قوم در استان، به دنبال این هستیم تا آداب، رسوم و سنن آنها را به کشور و مهمانانی که از کشورهای دیگر وارد این استان می شوند را معرفی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار