کد خبر: 515741
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۳
قدرت خريد مردم نصف شده است
به گزارش «جوان»، محمدرضا رحيمي روز گذشته در مراسم افتتاح طرح پايش بازار نوروزي با بيان اينكه صنف در مسئله گراني پسته خطايي نكرده بود و فتنه‌گران تنها دو، سه نفر بودند، اظهار داشت: البته اين موضوع در مورد خودرو نيز اتفاق افتاد. بدين ترتيب رحيمي همچون رئيس خود احمدي‌نژاد چند نفري را كه هيچ‌گاه نامي از آنها نمي‌برند، عامل و مسئول تمام نابساماني‌هاي اقتصادي مي‌دانند. اين درحالي است كه وي در گذشته نيز «جمشيد بسم الله»را عامل نوسان ارزي در كشور عنوان كرده بود. 

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ما در كشور ۳ميليون واحد صنفي، ۸ هزار و ۴۰۰ اتحاديه و ۶۴‌هزار شهيد اصناف و بازاري داريم، گفت: امروز روز وفا و رحمت و توجه به كساني است كه قدرت خريد خود را از دست داده‌اند، اين بازار بازاري است كه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها كمك بسيار زيادي به اجراي آن كرد. وي كه گويي اصناف را عامل گراني‌ها مي‌داند با تخفيف دادن جمله رضايي كه گفته بود قدرت خريد مردم يك سوم شده با بيان اينكه اصناف انصاف كنند، گفت: قدرت خريد حقوق بگيرها نصف شده است، پس از اصناف انتظار مي‌رود، در ايام پاياني سال رعايت حال مردم را بكنند. رحيمي گفت: در خصوص حقوق بازرسان نيز آقاي رئيس‌جمهور دستور داده‌اند آقاي مرادي ۵ ميليارد تومان پرداخت كند.
غضنفري: ارز كالا‌هاي اساسي ۲ برابر مي‌شود
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه تأمين ارز كالاهاي اساسي دو برابر مي‌شود، گفت: طرح پايش از بازار در برخي استان‌ها از امروز و در برخي ديگر از روز شنبه آغاز مي‌شود. مهدي غضنفري در حاشيه مراسم افتتاح طرح مشترك پايش بازار اظهارداشت: ۴۰۰ نمايشگاه بهاره در سطح كشور آغاز به كار كرده است و در كنار آن معاونت بازرگاني داخلي دو طرح ديگر براي كنترل بازار در نظر گرفته است كه يكي طرح مشترك پايش بازار است كه از ديروز آغاز شده و با نصب چادرهايي در سطح شهر كنترل و نظارت و بازرسي صورت مي‌گيرد و به مراجعين در اين خصوص پاسخ داده مي‌شود. وزير صنعت گفت: طرح پايش از بازار در برخي از استان‌ها از امروز و در برخي ديگر از روز شنبه آغاز مي‌شود. وي افزود: ستاد نوروزي تنظيم بازار نيز كار خود را آغاز كرده و با هماهنگي ۱۵ دستگاه دولتي و خصوصي مسائل مربوط به حوزه تنظيم بازار را دنبال مي‌كند. غضنفري گفت: ستاد تنظيم بازار نوروزي به‌صورت لحظه به لحظه قيمت‌ها را رصد كرده و نياز بازار را تأمين مي‌كند و به مردم كمك مي‌كند تا خريد راحتي داشته باشند و با قيمت و كيفيت مناسب رضايت مردم از خريدهاي نوروزي فراهم شود.
‌ افزايش حجم ارز مركز‌ مبادلات طي چند روز گذشته
غضنفري در مورد جلسه رئيس‌جمهور براي تأمين ارز مورد نياز كالاهاي اساسي و همچنين جلسه‌ پنج‌شنبه هفته گذشته رئيس‌جمهور در بانك مركزي خاطرنشان كرد: براي بررسي روند تأمين ارز كالاهاي اساسي و كالاهاي واسطه‌اي دستور داده شد تا ارز مرجع مورد نياز كالاهاي اساسي و اخذ اولويت‌هاي ۳ تا ۹ در مركز مبادلات ارزي افزايش پيدا كند. وي با بيان اينكه در اين جلسات به مديريت جريان ارز با سرعت بالا تأكيد شد، ادامه داد: در جلسه‌ روز پنج‌شنبه گذشته بانك مركزي به افزايش تأمين ارز كالاهاي اساسي از سوي بانك مركزي و تأمين راحت ارز از مركز مبادلات براي ساير كالاها تأكيد ‌ و اعلام شد اين مركز طي چند روز گذشته حجم ارز مورد نياز خود را افزايش داده است. بر اساس اين اقدامات اميدواريم آثار بسيار مثبتي در تأمين كالاها و كاهش نرخ ارز در روزهاي آينده داشته باشد.
افزايش ۲ برابري تأمين ارز كالا‌هاي اساسي
وزير صنعت با اشاره به تدابيري كه در جلسه پنج‌شنبه بانك مركزي و رئيس‌جمهور اتخاذ شد، تصريح كرد: تدابير خيلي خوبي در جلسه روز پنج‌شنبه انديشيده شد كه اگر اجرايي شود، جريان تأمين ارز كالاهاي اساسي به سرعت تا دو برابر خواهد شد. همچنين، در مورد تأمين منابع هفت طرح فولادي نيز حدود سه هفته پيش جلسه‌اي با حضور معاونين و بانك‌هاي عامل برگزار شد كه در نتيجه سقف تسهيلات پرداختي به اين طرح‌ها مورد بحث قرار گرفت و نماينده بانك‌ها موظف شدند اين منابع را تأمين كنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار