کد خبر: 1225677
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
قرقیزستان حریفی نبود که در این مرحله منتظرش بودیم، حتی توقع بازی با ژاپن را داشتیم، اما رویارویی با تیمی مثل قرقیزستان را هرگز! ولی باید مقابل این شگفتی‌ساز قرار بگیریم و اصلاً توقع یک بازی راحت و پیروزی قابل پیش‌بینی را هم نداشته باشیم که اگر با این تفکر راهی میدان شویم، آن‌وقت بعید نیست که به سرنوشت ژاپن گرفتار شویم و ما هم فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهیم.» 
فریدون حسن

جوان آنلاین: به‌طور حتم اگر پیش از آغاز جام ملت‌های فوتسال آسیا از هواداران این رشته نام تیم مقابل ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی پرسیده می‌شد، کمتر کسی نام قرقیزستان را می‌آورد، اما امروز ایران به عنوان ابرقدرت بی‌رقیب فوتسال آسیا برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا باید قرقیزستان را از پیش‌رو بردارد، تیمی که ژاپن مغرور و مدعی را حذف کرده است. 
هرچند هنوز هم سطح فوتسال کشور‌های آسیایی با فوتسال ایران فاصله زیادی دارد، اما دیگر نمی‌توان به راحتی حرف از بردن زد. دیگر نمی‌توان منتظر بود که حریفی کیسه گل شود و از همان ابتدا دست‌ها را به علامت تسلیم بالا ببرد. این حقیقت را دو بازی اول تیم ملی مقابل افغانستان و بحرین ثابت کرد. هر دو بازی را بردیم، اما اذیت شدیم. مهم‌تر اینکه این حقیقت را حذف ژاپن در گروهی که تصور می‌شد چشم بادامی‌ها به عنوان تیم اول از آن صعود کنند، فریاد زد. 
حقیقت این است که فوتسال آسیا پوست انداخته و در حال پیشرفت است و دیگر نباید هیچ حریفی را دست‌کم گرفت. قرقیزستان حریف امروز ایران، ژاپن را در گام اول شکست داده و تا اینجا پیش آمده، پس خیلی ساده‌لوحانه است اگر تصور کنیم نمی‌تواند ما را شکست دهد. این را وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی خیلی خوب متوجه شده وقتی می‌گوید: «من به عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان بازی کرده‌ام، اما به‌خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آن‌ها خواهیم داشت.»
 
قرقیزستان حریفی نبود که در این مرحله منتظرش بودیم، حتی توقع بازی با ژاپن را داشتیم، اما رویارویی با تیمی مثل قرقیزستان را هرگز! ولی باید مقابل این شگفتی‌ساز قرار بگیریم و اصلاً توقع یک بازی راحت و پیروزی قابل پیش‌بینی را هم نداشته باشیم که اگر با این تفکر راهی میدان شویم، آن‌وقت بعید نیست که به سرنوشت ژاپن گرفتار شویم و ما هم فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهیم.» 
شمسایی با اشاره به اینکه بازی قرقیز‌ها را دیده و این تیم را آنالیز کرده، می‌گوید: «آن‌ها یک تیم خوب و فیزیکی هستند، تیمی که ژاپن را حذف کرده حتماً قابل احترام است. من از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است که به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم. مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است، همین موضوع باعث می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رقم بخورد.»
بازی امروز، بازی سختی برای ایران است. هرچند که فوتسال ایران هنوز سرآمد آسیاست، اما نباید فراموش کنیم که دیگر کشور‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و خود را کم‌کم بالا کشیده‌اند. سرمربی تیم ملی ایران به این موضوع مهم هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «من از حذف تیم ژاپن ناراحتم. آن‌ها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. کافیست به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.»
 
قرقیزستان خود را برای مسابقه امروز آماده کرده است. آن‌ها می‌خواهند به شگفتی‌سازی خود ادامه دهند و این موضوع را می‌توان از حرف‌های سرمربی این تیم متوجه شد. لوئیس برنارد مولینا می‌گوید: «ما برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم. ایران تیم بسیار بزرگی است و می‌دانیم که مسابقه آسانی را پیش‌رو نخواهیم داشت. کاری که ما تا این مرحله انجام دادیم برای خیلی‌ها فراتر از انتظاری بود که از ما داشتند. از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.»
مولینا با اشاره به بازی این تیم مقابل ژاپن گفت: «ما مقابل ژاپن بدون استرس و فشار بازی کردیم و همین را از بازیکنانم مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که انجام خواهیم داد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار