کد خبر: 1225204
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲
فایننشال تایمز اعلام کرد
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

جوان آنلاین: روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در شش سال گذشته رسیده و فروش سالانه نفت این کشور به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تسنیم، اطلاعات شرکت داده ورتکسا نشان می‌دهد تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ​​۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که بالاترین رقم از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است.

موفقیت ایران در صادرات نفت خام خود نشان دهنده مشکلاتی است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای محدود کردن ایران در بازار نفت با آن مواجه هستند.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفت: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. اگر دولت بایدن واقعاً بخواهد حرکت موثری داشته باشد، باید تمرکز را به چین معطوف کند.»

آرمن عزیزیان، تحلیلگر ارشد و متخصص تحریم‌ها در ورتکسا، گفت که ایالات متحده اخیراً شروع به هدف قرار دادن نفتکش‌های مظنون به حمل نفت خام ایران کرده است و در ماه فوریه دو نفتکش و در آوریل ۱۳ فروند دیگر را تحریم کرده است.

او گفت، اما تأثیر این اقدام بر صادرات نفت ایران تاکنون «حداقلی» بوده است. ایرانی‌ها در یافتن روزنه‌ها بسیار خوب هستند.

عزیزیان گفت: اندازه ناوگان مورد استفاده ایران برای انتقال نفت در سال گذشته با یک پنجم افزایش به ۲۵۳ کشتی رسیده است و تعداد سوپرتانکر‌های حامل نفت ایران که تا ۲ میلیون بشکه ظرفیت دارند از سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است.

به گفته کپلر، که نفتکش‌ها را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، تقریباً تمام نفت فروخته شده ایران در سال جاری به چین رفته است و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

چین برای حدود یک دهم واردات نفت خود به ایران متکی است، اما نفت ایران را نه از طریق شرکت‌های نفت و گاز دولتی خود، بلکه از طریق پالایشگاه‌های خصوصی کوچکتر دریافت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار