کد خبر: 1223902
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
جنبش حماس فلسطین تاکید کرد آنچه شهرک نشینان تحت حمایت ارتش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری انجام می‌دهند «جنایت جنگی است».

جوان آنلاین: این جنبش امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تشدید حملات جنون‌آمیز شبه‌نظامیان شهرک‌نشین به فلسطینی‌ها در شهرها، روستاها و شهرک‌های کرانه باختری و حملات وحشیانه به شهروندان، املاک، منازل و اموال آنها که تحت نظارت مستقیم کابینه شهرک‌نشینان فاشیست و با حمایت کامل ارتش اشغالگر انجام می‌شود، جنایات جنگی است.

به گزارش ایسنا، حماس اعلام کرد: دشمن صهیونیستی گله‌های شهرک نشینان را در اراضی فلسطینی‌ها رها می‌کند تا آن‌ها را به ویرانه تبدیل کند و بدین ترتیب به هدف خود در تصرف اراضی کرانه باختری و اخراج و آواره کردن مردم آن دست یابد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان تندرو برای دومین روز متوالی پس از ناپدید شدن یکی از شهرک‌نشینان، یورش و حملات خود به فلسطینیان در چندین روستا در کرانه باختری را تشدید کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد جسد جوان صهیونیستی مفقود شده پیدا شده است و تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره امروز گزارش کرد پس از پیدا شدن جسد شهرک‌نشین در شرق رام الله، شهرک نشینان در نزدیکی روستاها و شهرهای فلسطینی به حالت آماده باش درآمدند و با ۱۲ وسیله نقلیه جاده ها را در شرق بیت لحم مسدود کرده و مانع از رسیدن مردم به مناطق خود شدند.

هلال احمر فلسطین هم گزارش کرد ۱۶ فلسطینی در درگیری با نیروها و شهرک‌نشینان صهیونیستی در روستاهای رام‌الله و نابلس زخمی شدند.

به نقل از روسیا الیوم، حماس در این بیانیه از مردم در کرانه باختری و نیروهای مقاومت خواست برای مقابله با این طرح‌ها قیام کرده و جنبش انقلابی و مقاومت را تشدید کنند، با دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان افراطی درگیر شده و با این حملات وحشیانه مقابله کنند.

این جنبش تاکید کرد: این حملات خطرناک که مردم ما و حضور آنها را در سرزمینشان هدف قرار می‌دهد، نیازمند رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس‌های امنیتی در کرانه باختری است که در حالت آماده‌باش باشند و وظیفه محول شده خود را برای حفاظت از مردم ما انجام دهند. مردمی که زیر بار هجوم ها و یورش ها، کشتارها، دستگیری ها و جنایات روزانه رنج می‌برند. بنابراین وظیفه تک تک افراد آزاده و شریف فلسطین است که این جنایتکاران را به سرعت از تجاوزات و بربریت‌هایشان باز دارند.

شبکه خبری «سی ان ان» امروز گزارش کرد دهها شهرک نشین امروز به روستای «المغیر» در شرق رام‌الله یورش برده و یک ساختمان و چند خودرو را آتش زدند.

حماس اعلام کرد دشمن صهیونیستی با کشتارهای مستمر و جنگ نسل‌کشی در نوار غزه، وحشیانه‌ترین اشکال تروریسم را علیه ملت فلسطین اعمال کرده و جنایات و تخلفات آن در کرانه باختری افزایش یافته است، این مساله مردم فلسطین را ملزم می‌کند در همه جا، پشت گزینه مقاومت در برابر این اشغالگر فاشیستی متحد شوند و جامعه بین‌الملل برای مهار این رفتار جنایتکارانه مغایر با همه نظام‌ها و قوانین بین‌المللی سخت تلاش کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار