کد خبر: 1222892
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
تحلیلگر صهیونیست:
یک تحلیلگر صهیونیست با اشاره به هراسی که برجان صهیونیست‌ها از بیم واکنش ایران افتاده است، گفت که این کشور بدون اینکه تاکنون پهپادی به سوی تل‌آویو ارسال کند، دستاورد بزرگی به دست آورده‌ است.

جوان آنلاین: «یدیعوت آحارنوت»، از بیم واکنش ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری آن در دمشق، ترس و هراس بر محافل صهیونیستی حاکم شده است.

«یوسی یهوشع» کارشناس و تحلیلگر نظامی این روزنامه نوشت: روزهای گذشته یادآور اوضاع قبل از جنگ دوم خلیج فارس( عملیات اشغال عراق از سوی آمریکا) یا مشابه وضعیت روزهای اول کرونا است.

وی افزود: پس از سلسله پیام های نگران کننده، سخنگوی ارتش اسرائیل به دنبال آرام کردن افکار عمومی برآمد که تا حدودی هم موفق بود، اما ایرانی‌ها بدون اینکه پهپادی ارسال کنند، دستاورد بزرگی به دست آورده‌اند.

یهوشع ادامه داد: هراس در میان شهرک نشینان حکمفرماست و ریشه آن نیز به شکست بزرگ هفتم اکتبر بر می‌گردد. ایران در قبال عملیات دمشق ساکت نمی‌ماند.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت که این بیانات جایی برای گمانه زنی ها نگذاشته است.

یهوشع اضافه کرد: ارتش اسرائیل بر این باور است که در واکنش به حمله یاد شده، احتمالا یک حمله نظامی ویژه، صورت خواهد گرفت، اما موازنه بر هم نخواهد خورد، با این حال، ارتش برای همه سناریوهای احتمالی آماده است، خواه از خاک ایران یا از جایی دیگر در منطقه باشد.

وی افزود: اداره اطلاعات ارتش اسرائیل در حال گذراندن خطرناکترین بحران در تاریخ خود است، به ویژه آنکه افکار عمومی به شدت از زمان هفتم اکتبر بی اعتماد شده و این به علت ارزیابی نادرست از نیات حماس و اقدامات آن در شب هفتم اکتبر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار