کد خبر: 1230024
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
دفتر رسانه‌ای غزه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم اسرائیل از ورود مواد غذایی، کمک‌ها و تجهیزات پزشکی به نوار غزه و خروج بیماران از منطقه برای درمان جلوگیری می‌کند.

جوان آنلاین: ادامه بستن گذرگاه‌های «رفح» و «کرم شالوم» توسط رژیم اسرائیل برای سیزدهمین روز متوالی مانع از ورود 3000 کامیون کمک‌رسانی به این منطقه و خروج 690 بیمار برای درمان به خارج از نوار غزه شده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، دفتر رسانه‌ای غزه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«اسرائیل از ورود مواد غذایی و کمک‌ها و تجهیزات پزشکی به نوار غزه جلوگیری می‌کند.»

بر اساس این گزارش، اسرائیل همچنین از ورود سوخت به بیمارستان‌ها و سازمان‌هایی که خدمات بشردوستانه ارائه می‌کنند جلوگیری می‌کند و این‌ موارد بحران انسانی در نوار غزه را دوچندان می‌کند.

این دفتر با توجه به فروپاشی نظام بهداشت و تخریب بیمارستان‌ها این را تهدیدی جدی علیه ساکنان منطقه اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است :«این امر بر ارتکاب جنایت نسل کشی توسط اشغالگران علیه غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان تاکید می کند.»دفتر رسانه‌ای غزه رژیم اسرائیل، دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی را مسئول نسل‌کشی جاری دانست.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه با گذشت 226 روز از جنگ، از افزایش تعداد شهدا به 35456 نفر خبر داد؛ 79476 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.طبق این بیانیه، ارتش اشغالگر طی 24 ساعت گذشته دست به 8 جنایت جدید زده که 70 شهید و 110 زخمی به دنبال داشته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که پیکر بالغ بر 10 هزار نفر نیز همچنان زیر آوار ساختمان‌ها مانده و نیروهای امدادی به دلیل شدت حملات و همچنین نبود امکانات و ماشین آلات سنگین، امکان تفحص و بیرون کشیدن آن‌ها را ندارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار