کد خبر: 1219831
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
پلیس امریکا به راهپیمایی حامیان مردم مظلوم غزه در نیویورک که توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را خواستار بودند، حمله و ۲۰ نفر آن‌ها را بازداشت کرد. 

جوان آنلاین: پلیس امریکا به راهپیمایی حامیان مردم مظلوم غزه در نیویورک که توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی را خواستار بودند، حمله و ۲۰ نفر آن‌ها را بازداشت کرد. 
تظاهرات در اعتراض به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از این رژیم ادامه دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نیرو‌های پلیس شهر نیویورک به راهپیمایی حمایت از ملت فلسطین حمله و شماری از آن‌ها را که خواستار توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بودند، دستگیر کردند. گفته می‌شود شمار دستگیرشدگان ۲۰نفر است و فیلم‌ها و عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان‌دهنده حضور شدید پلیس در خیابان‌ها و میادین اصلی این شهر بود. راهپیمایان با برافراشتن پرچم فلسطین و سردادن شعارهایی، توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و جلوگیری از تهاجم به شهر رفح و پایان حمایت امریکا از اشغالگری این رژیم را خواستار شدند. در تورنتوی کانادا هم گروهی از حامیان فلسطین در مقابل یک کنیسه که میزبان رویدادی برای فروش اراضی کرانه باختری اشغالی بود تجمع کرده و با حامیان رژیم صهیونیستی درگیر شدند. براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پلیس کانادا از بازداشت افرادی در این درگیری خبر داده، اما مشخص نکرده چه کسانی بازداشت شده‌اند و چه اتهاماتی دارند. حامیان رژیم صهیونیستی در اقدامی عجیب در مقابل این کنیسه تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند که «اسرائیل یک سرزمین یهودی است.» در مقابل حامیان فلسطین فریاد می‌زدند «فلسطین فروشی نیست.» یکی از معترضان روی پلاکاردی نوشته، «برای فروش؛ سرزمین دزدیده شده»؛ کنایه‌ای به یهودیان که اراضی فلسطینی را با زور از آن‌ها دزدیده‌اند. این برای دومین بار طی یک هفته گذشته است که یهودیان حامی رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری چنین رویدادی برای فروش املاک فلسطینی در این کنیسه می‌کنند. 
سه‌شنبه قبل نیز دادگاهی در کبک نزدیک‌شدن حامیان فلسطینی به ساختمان‌های یهودی از جمله کنیسه‌ها تا فاصله ۵۰ متری را ممنوع اعلام کرد. املاکی که برای فروش ارائه می‌شود شامل زمین‌هایی در کرانه باختری است که توسط کانادا و سازمان ملل غیرقانونی تلقی می‌شوند و جامعه بین‌المللی آن را اشغالی می‌دانند. 
همزمان، تظاهرکنندگان تونسی در اعتراض به جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و حمایت غرب از این رژیم اخراج سفرای کشور‌های غربی را خواستار شدند. کانال تلگرام آرتی با انتشار ویدئویی از برپایی تظاهرات در تونس نوشت: تظاهرکنندگان اخراج سفرای کشور‌های غربی را خواستار شدند. در مادرید اسپانیا هم تظاهراتی در حمایت از فلسطین برگزار شد. کانال تلگرام خبرگزاری سما، تصاویری از تظاهرات گسترده در مادرید پایتخت اسپانیا برای همبستگی با زنان فلسطینی و محکوم کردن حملات اشغالگران به نوار غزه منتشر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار