کد خبر: 1219011
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
در جریان برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دفاع دریایی (Dimex) قطر، برخی تجهیزات و دستاورد‌های دفاعی کشورمان نیز در غرفه وزارت دفاع به نمایش درآمده‌اند. 

به گزارش فارس، در جریان برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دفاع دریایی (Dimex) قطر، برخی تجهیزات و دستاورد‌های دفاعی کشورمان نیز در غرفه وزارت دفاع به نمایش درآمده‌اند. 
سامانه پدافندی کوتاه‌برد ۹ دی، انواع موشک‌های کروز ضد کشتی ایرانی، سامانه پدافندی دوش‌پرتاب میثاق، سامانه پدافند هوایی سوم خرداد و رادار بشر از جمله این دستاورد‌ها هستند. 
همچنین در این نمایشگاه برخی تسلیحات انفرادی مانند سلاح بومی مصاف، تیربار‌های ۲۰ و ۷/۱۲ میلیمتری نیز به نمایش درآمده‌اند. 
پهپاد‌های شاهد ۱۲۹ و شاهد ۱۴۹ یا همان «غزه» و رادار‌های نقشه‌برداری سار با نام‌های S- ۸۱۱ و S- ۸۱۳ و بمب F- ۳۶۵ از جمله مهم‌ترین تجهیزات به نمایش درآمده توسط وزارت دفاع در این نمایشگاه هستند. در همین راستا امیر آشتیانی وزیر دفاع کشورمان نیز روز یک‌شنبه به دعوت رسمی وزیر دفاع قطر وارد دوحه شد و با وزیر دفاع قطر دیدار و گفتگو کرد. 
وی در پایان گفت: من سال‌ها شاهد برگزاری این برنامه هستم و بدون اغراق عرض می‌کنم که برنامه امروز به لحاظ آمادگی و آراستگی بهتر و چشم نوازتر از همه دوره‌های قبل بود. 
در این مراسم فرماندهان نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش نیز حضور دارند. برگزاری رژه اجرای حرکات آمادگی جسمانی بخش دیگری از این مراسم بود.

برچسب ها: قطر ، نمایشگاه ، دفاعی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار