کد خبر: 1216342
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به رونمایی از ۲ سامانه آرمان و آذرخش
سامانه‌های موشکی ضدبالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» رونمایی شد. این سامانه‌ها به همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است.
جوان آنلاین: سامانه‌های موشکی ضدبالستیک «آرمان» و سامانه پدافند هوایی ارتفاع پست «آذرخش» رونمایی شد. این سامانه‌ها به همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح ساخته شده است. کاربران توئیتر با به اشتراک گذاشتن مشخصات این دو سامانه از رونمایی آن‌ها استقبال کردند. کاربران انتخاب نام «آرمان» را انتخابی دقیق و مناسب خواندند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 صفحه «توییت نظامی»:
‏سامانه تاکتیکی پدافند هوایی برد متوسط شهید آرمان رونمایی شد. مشخصات سامانه، بیشترین برد درگیری: ۱۲۰ کیلومتر | زمان آماده به جنگ شدن: در سه دقیقه | زمان عکس‌العمل: کمتر از ۲۰ ثانیه | حداکثر برد کشف: ۱۸۰ کیلومتر | برد ردگیری اهداف: تا ۱۶۰ کیلومتر | قابلیت درگیری همزمان: با شش هدف | پوشش منطقه عملیاتی: ۳۶۰ درجه | ارتفاع درگیری: ۲۷ کیلومتر | این سامانه قابلیت درگیری با بالگرد، موشک ضد رادار و هواپیما‌های با/بدون سرنشین را دارد. 
 احمد مجاهد:
سامانه پدافند هوایی برد کوتاه آذرخش چه ویژگی‌هایی داره؟ برد عملیاتی در کشف رادار: ۵۰ کیلومتر | برد ردیابی اپتیکی: ۲۵ کیلومتر | تعداد موشک: چهار | قابلیت عملیات در روز و شب و در شرایط آب و هوایی مختلف و قابلیت انهدام اهداف هوایی اعم از بالگرد و هواپیما‌های با/بدون سرنشین.
 کاربری با نام «یاس»:
- تراپی؟
+نه ممنون عکس سامانه آرمان که امروز رونمایی شد رو می‌بینم کیف می‌کنم. 
 علی فرحزادی:
سامانه ضدبالستیک آرمان و سامانه پدافندی کوتاه برد آذرخش هستن که امروز رونمایی شدن. قوی بودیم قوی‌تر شدیم. 
 سعید بامرام:
‏سامانه پدافند هوایی آرمان و آذرخش که امروز رونمایی شد رو دیدید؟ این یک بخشی از قدرت دفاعی ما حساب میشه. در واقع بدون انتخابات و رأی مردم و قدرت ملی، دشمن از این چیزا شایدم نترسه. 
 نادر غیور:
رونمایی از سامانه پدافند هوایی «شهید آرمان علی وردی.». ویژگی‌های این سامانه پدافندی؛ کشف اهداف در ۱۸۰ کیلومتری و ردگیری اهداف تا فاصله ۱۶۰ کیلومتری. پوشش ۳۶۰ درجه و درگیری همزمان با شش هدف، زمان آماده به جنگ شدن کمتر از سه دقیقه، قابلیت درگیری با انواع موشک‌های کروز و پهپادها. 
 کیان مهزاد:
حس خوبی است که به جای خواندن خبر‌های خرید سلاح، پی در پی خبر رونمایی از سامانه‌هایی را می‌شنویم که جوانان نخبه ایرانی ساخته‌اند. این را شاید مردم تحت فشار‌های اقتصادی درک نکنند، اما یک دستاورد بی‌نظیر است که ده‌ها پیام در خودش دارد. 
 ریحانه. ر.
سامانه پدافند هوایی ارتفاع کم آذرخش رونمایی شد. از جمله ویژگی‌های این سامانه پدافندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ قابلیت حمل چهار موشک و درگیری با چند هدف، قابلیت به کارگیری روی سکو‌های متحرک و ثابت، برد عملیاتی در کشف رادار ۵۰ کیلومتر و با ردیاب اپتیکی ۲۵کیلومتر. 
 محمد محمدی:
سامانه پدافند هوایی کوتاه برد آذرخش رونمایی شد. مشخصات: برد عملیاتی ۵۰ کیلومتر با تشخیص راداری و ۲۵ کیلومتر با ردیابی نوری، قابلیت حمل چهار موشک قابل حمل، توانایی انهدام اهداف هوایی از جمله هلیکوپتر‌ها و هواپیما‌های سرنشین‌دار/بدون سرنشین، قابلیت کار در شرایط آب و هوایی مختلف. 
 کاربری با نام «۳۷۳»:
سامانه آرمان هم یک سامانه فول تاکتیکی استقرار و عملیات بسیار بسیار سریع متحرک و توانایی شکار راکتای کوتاه برد مثل هیمارس و لورا اسرائیلی و زدن سایر اهداف مجهز به دو مدل موشک و لانچ شش موشک همزمان. 
 احمد روستایی:
انتخاب نام «آرمان» به یاد شهید «آرمان علی‌وردی» انتخابی دقیق و هوشمندانه است. پدافند واقعی ما آرمان‌ها هستند. دشمن سال قبل ضرب شصت این آرمان‌ها را کشید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
United States of America
|
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
0
0
به به
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار