کد خبر: 1214897
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین نامگذاری پسران در استان به نام مبارک «محمد» است به طوریکه از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نوزاد با نام مبارک پیامبر (ص) نامگذاری شده‌اند.

جوان آنلاین: علی رحمتی با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: بر اساس آمار‌های پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، از ابتدای سال تاکنون ۷۵ هزار و ۳۸۸ ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: از این تعداد ۳۸ هزار و ۷۳۰ پسر و ۳۶ هزار و ۶۵۸ دختر بوده است و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نوزاد پسر در سیستان و بلوچستان با نام پیامبر مکرم اسلام (ص) و القاب ایشان نامگذاری شدند.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نامگذاری فرزندان با اسامی پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، باعث ایجاد یک رابطه قلبی و درونی نزدیک با اهل بیت (ع) خواهد شد و رسول مکرم اسلام (ص) یکی از حقوق اصلی و مهم فرزند بر پدر و مادر را انتخاب نام نیکو بر شمرده اند.

وی عنوان کرد: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و این محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی مردم در سیستان و بلوچستان با ائمه اطهار (ع) از گذشته تاکنون بوده به گونه‌ای که نام محمد و فاطمه همواره در صدر نامگذاری فرزندان این استان است.

رحمتی بیان کرد: نام‌های محمد، عثمان، آرسام، محمد عمر و آراد در پسران و فاطمه، حلما، عایشه، مریم و زینب در دختران بیشتران انتخاب را داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار