کد خبر: 1209001
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
جنایتکاران آمریکایی، پس از شهادت سردار سلیمانی خواب راحت ندارند و از انتقام سخت ایران هراسناکند و البته باید منتظر محاکمه در دادگاه هم باشند.

اختصاصی جوان آنلاین، دی ماه، روز‌های پر حاشیه‌ای برای کشور ما داشته، از واقعه سانچی تا آتش در پلاسکو، اما شاید مهم‌ترین حادثه حزن آلود، شهادت سردار دل‌ها بود. سردار سلیمانی موثرترین چهره مقاومت منطقه از سوی تروریست‌های سنتکام و آمریکایی‌های جنایتکار به شهادت رسید.
اما پس از آن سران سابق و فعلی کاخ سفید خواب راحت ندارند و هر لحظه استرس انتقام سخت ایران را با خود حمل می‌کنند.
در این بین، اقدامات حقوقی ایران و برخی کشور‌های همسایه همچون عراق هم برای محاکمه عاملان و آمران شهادت سردار سلیمانی و همراهان او همچنان ادامه دارد.
تا جاییکه، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه خاطر نشان کرد: ترامپ، پمپئو و مکنزی، رئیس پیشین سازمان تروریستی سنتکام، سه متهم اصلی پرونده کیفری حاج قاسم سلیمانی هستند.

وی بیان داشت: حداقل مجازاتشان عدم احساس امنیتی است که دارند و می‌بینید سالیانه چقدر برای حفاظت از این‌ها هزینه می‌شود، اما این‌ها باید مجازاتشان را متحمل شوند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اظهار کرد: اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار، نقض تمام قواعد منشور ملل متحد است. گزارشگر ویژه سازمان ملل هم این را اعلام کردند که اقدام ترور نقض منشور سازمان ملل و استاندارد‌های اصل منع توسل به زور و قوانین و حقوق بین‌الملل و اقدام غیر قانونی بوده است و گفت اینکه آمریکایی‌ها گفتند شهید سلیمانی تروریسم بود و حق داشتیم ترور کنیم یک بهانه غیرقانونی است.

وی گفت: ما و آمریکا عضو کنواسنیون ۱۹۷۳ هستیم و رئیس کشور و کارمندان وابسته اگر در کشوری در حین مأموریت باشند و کسی مرتکب قتل یا تعرض به آن‌ها شود جرم است. حتی حاکمیت داخلی عراق را هم آمریکایی‌ها نقض کردند و دولت عراق هم دو نامه فرستادند و اقدام آمریکا را محکوم کردند و خواهان پیگیری اقدام این کشور شدند.

مسیر دیوان بین‌المللی دادگستری
غریب‌آبادی اظهار کرد: ما سه مسیر پیگیری قضایی در نظام ایران، قلمرو عراق و دیگری پیگیری‌های بین المللی را طراحی کردیم. در فضای بین‌الملل هم تنها مرجعی که صالح است دیوان بین‌المللی دادگستری است.

وی بیان داشت: بعد از تحقیقات گسترده کیفرخواست در خردادماه سال جاری تهیه شد و دو اتهام است؛ اقدام تروریستی و تأمین مالی تروریسم. البته پرونده منحصر به متهمان آمریکایی نیست از پنج الی شش کشور دیگر هم ما مستنداتی داشتیم که باید بررسی می‌شد و قرار شد در مرحله اول متهمان آمریکایی پیگیری شوند. انگلیس و آلمان هم در این قضیه متهمانی دارند. دادگاه ویژه تشکیل شده و اوایل سال آینده اولین جلسه دادگاه در کشور برگزار می‌شود.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اعلام کرد: در عراق تحقیقات ادامه دارد، اما یکی از درخواست‌های ما این است که به تحقیقات هر چه سریع‌تر پایان دهند و کیفرخواست را ارایه کنند و ان‌شاءالله شاهد رسیدگی قضایی در عراق هم خواهیم بود.

بزدلان سفاک!
اما وحشت از انتقام همچنان در مقامات سفاک آمریکا وجود دارد و شاید یکی از مهمترین مقامات واشنگتن، وزیر امورخارجه سابق آن‌ها باشد، «مایک پمپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر سابق سی‌آی‌ای (هر دو در دولت دونالد ترامپ) یکی از ایران‌ستیزترین سیاستمداران آمریکاست. پمپئو پس از خروج زودهنگام از دولت آمریکا با تک‌دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، اقدام به انتشار کتابی تحت عنوان «هرگز کوتاه نیا: جنگیدن برای آمریکایی که عاشقش هستم» کرد که به تجربیاتش در دوران خدمت در دولت آمریکا پرداخته است. وی از هراسناک بودن خود اینگونه روایت می‌کند که ما می‌دانیم که ایران توانایی‌های لازم برای عملیات در خاک آمریکا را دارد؛ بنابراین با وجود گذشت چند ماه از پایان حضور من در دولت، هنوز هم تیم حفاظت من همراهم است. هر وقت می‌خواهم به فروشگاه سر کوچه بروم، تیم امنیت دیپلماتیک سایه‌به‌سایه‌ام هست تا ارزیابی کنم ببینم کدام بادمجان از بقیه رسیده‌تر به نظر می‌رسد. هر وقت «سوزان» [همسرم]می‌خواهد موهایش را کوتاه کند، باید امیدوار باشیم عوامل خفته حزب‌الله در حال پائیدن آرایشگاه نیستند. وقتی پسرم می‌خواست ازدواج کند، مأمور‌های امنیتی باید پیش‌پیش یک تیم به کلیسا می‌فرستادند.
سرانجام اینکه گرچه ایران، تاکنون هم ضربات سنگینی به آمریکا وارد کرده است و البته که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و همچنین تصمیم عراق برای اخراج آمریکا، خود یک زبونی و شکست برای کاخ سفید است، اما تروریست‌های کت و شلواری بازهم منتظر انتقام سخت ایران باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار