کد خبر: 1202410
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
نماینده کمیسیون اروپا امروز از تلاش برای تسریع توافق تأمین مالی اوکراین برای سال آتی میلادی خبر داد.

جوان آنلاین: «آنا پسونرو» (Ana Pisonero) نماینده کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در واکنش به سخنان اخیر «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد: ما معتقد نیستیم که پیشنهادمان غیرمنطقی است. برعکس، ما معتقدیم که اوکراین کار شگفت انگیزی انجام داده است!

به گزارش مهر، نماینده کمیسیون اروپا در این باره اضافه کرد: ما به نوبه خود توصیه‌هایی برای شروع مذاکرات ارائه کرده ایم و اکنون تصمیم گیری در مورد پیشنهادات ما به عهده کشور‌های عضو است.

«آنا پسونرو» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه اتحادیه اروپا شامل حمایت مالی سازمان یافته برای اوکراین در سال ۲۰۲۴ نیز می‌شود، گفت: همانطور که در سال جاری اتحادیه اروپا ۱.۵ میلیارد یورو را ماهانه به کی یف منتقل کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما درخواست خود را از شورای اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره حمایت مالی در اسرع وقت تکرار می‌کنیم تا بتوانیم از ابتدای سال ۲۰۲۴ به ارائه کمک‌های قابل توجه به اوکراین ادامه دهیم.

«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان پیشتر اعلام کرده بود: راهبرد اتحادیه اروپا در رابطه با جنگ اوکراین ناکام مانده است و روسیه شکست نخواهد خورد و به همین دلیل اتحادیه اروپا باید به دنبال طرح جدیدی باشد. مجارستان از ابتدا تحرکات روسیه علیه اوکراین را محکوم می‌کرد، اما واکنش غرب به آن هم اشتباه بود. راهبرد ما چیست؟ اوکراینی‌ها در جبهه می‌جنگند و پیروز می‌شوند و روس‌ها در میدان نبرد شکست می‌خورند. واقعیت چیست؟ اوکراینی‌ها می‌جنگند و می‌میرند. ما به چه چیزی رسیده‌ایم؟ روسیه شکست نخواهد خورد و هیچ چیز در سیاست‌هایش تغییر نخواهد کرد، بنابراین باید واقع‌بین باشیم و به سمت طرح جایگزین حرکت کنیم. اتحادیه اروپا هنوز چنین طرحی ندارد. به جای بازنگری در راهبرد، بروکسل پیشنهاد می‌کند که کمک‌های نظامی و مالی به کیف ادامه یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار