کد خبر: 1202139
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
حماس در ۲۴ ساعت ۶۸ سرباز را کشت و اسرائیل ۷۰۰ زن و کودک را! 
هرچند مقامات اسرائیل مدعی هستند که حماس را نابود و غزه را از وجود مقاومت پاکسازی خواهند کرد، اما متحدان این رژیم همانند صهیونیست‌ها خوش‌بینانه به موضوع نگاه نمی‌کنند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اینکه از جنایات ارتش صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند، اما نسبت به پیروزی این رژیم در رسیدن به اهداف اعلانی خود با دیده تردید می‌نگرد. 
جوان آنلاین: به موازات حملات جنون‌آمیز و کور ارتش صهیونیستی به غزه، گردان‌های القسام هم عزم خود را جزم کرده اند تا درس فراموش‌نشدنی به دشمن اشغالگر بدهند. در تازه‌ترین اقدام، نیرو‌های حماس طی چند عملیات ۹۸ نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده و بزرگ‌ترین ضربه را به دشمن صهیونیستی وارد کردند. چنین عملیاتی منحصر به فرد از سوی جنبشی انجام شد که تل‌آویو رؤیای خلاص شدن از آن را در سر می‌پروراند، اما حامیان غربی این رژیم به ویژه ماکرون یقین دارند که حماس نابود شدنی نیست و تلاش صهیونیست‌ها برای از بین بردن آن «آب در هاون کوبیدن» است. 
 
هرچند مقامات اسرائیل مدعی هستند که حماس را نابود و غزه را از وجود مقاومت پاکسازی خواهند کرد، اما متحدان این رژیم همانند صهیونیست‌ها خوش‌بینانه به موضوع نگاه نمی‌کنند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با اینکه از جنایات ارتش صهیونیستی در غزه حمایت می‌کند، اما نسبت به پیروزی این رژیم در رسیدن به اهداف اعلانی خود با دیده تردید می‌نگرد. 
ماکرون روز یک‌شنبه در حاشیه نشست تغییرات آب‌وهوایی در دبی اظهار داشت: «فرانسه درباره از سرگیری خشونت‌ها در غزه بسیار نگران است به خاطر همین قصد دارم به قطر سفر کنم تا درباره تلاش‌های ممکن برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با مقامات این کشور گفتگو کنم.» به گزارش الجزیره، ماکرون تصریح کرد: رسیدن به وضعیت آتش‌بس نیاز به افزایش دوبرابری تلاش‌ها از سوی دوطرف و تضمین برای آزادی گروگان‌ها دارد. اسرائیل بعد از چند روز آتش‌بس موقت روز جمعه حملاتش را به نوار غزه از سرگرفت و رئیس‌جمهور فرانسه خطاب به اسرائیلی‌ها گفت که اهداف خود را در قبال حماس مشخص کنند. وی گفت: «ما در لحظه‌ای هستیم که مقامات اسرائیل باید اهداف و هدف نهایی خود را دقیق‌تر مشخص کنند. به نظر من نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نخواهد بود و برای چنین کاری جنگ ۱۰ سال طول می‌کشد.» ماکرون افزود: «اگر امنیت اسرائیل به قیمت جان فلسطینی‌ها و خشم افکار عمومی به دست آید، امنیت پایداری برای اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.» برخی مقامات سابق صهیونیستی هم به این مسئله اعتراف کرده‌اند که نابودی حماس غیرممکن است، زیرا این جنبش فقط نیروی چریکی نیست بلکه یک تفکر و ایدئولوژی است که در بین همه فلسطینیان ریشه دوانده است.
مقامات تندرو صهیونیستی دور جدید حملات خود را به غزه از سرگرفته‌اند تا شاید بتوانند حماس را نابود کرده و برای همیشه امنیت سرزمین‌های اشغالی را تضمین کنند و حتی برای آینده این باریکه تحت محاصره هم خواب‌های آشفته‌ای دیده‌اند، اما هنوز دو روز از پایان آتش‌بس نگذشته بود که تلفات سنگینی را از نیرو‌های مقاومت دریافت کردند. گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد رزمندگان مقاومت سحرگاه یک‌شنبه، بعد از رصد محل استقرار ده‌ها نظامی ارتش اسرائیل، در داخل چند چادر در شرق منطقه «جحر الدیک» در شرق غزه، در اطراف این چادر بمب کار گذاشتند که طی آن ۶۸ نظامی به هلاکت رسیدند. طبق این بیانیه، بعد از انفجار بمب‌ها، یکی از نظامیان القسام برای از پا درآوردن نظامیانی که از این عملیات جان سالم به در بردند، به محل انفجار رفته و بعد از اتمام مأموریت به موضع خود بازگشته است. ارتش رژیم صهیونیستی واکنشی به این بیانیه نشان نداده و کشته شدن نظامیان خود را تأیید نکرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین بیانیه خود درباره شمار تلفات نظامیان این رژیم در بعد از آغاز نبرد زمینی در غزه اعلام کرده ۷۲ نظامی خود را از دست داده است. 
در عملیاتی دیگر، نیرو‌های مقاومت توانستند تعدادی از نظامیان اشغالگر را زمینگیر کرده و تعدادی را به هلاکت برسانند. گردان‌های القسام دیروز اعلام کرد که یک یگان پیاده دشمن صهیونیستی را در داخل یک ساختمان در منطقه التوام واقع در شمال غرب غزه در کمین خود گرفتار کرده و در این کمین از بمب‌های ضد نفر و خمپاره‌های ضد زره و گلوله‌باران شدید استفاده کرده است. در این عملیات حداقل ۱۰ نظامی صهیونیست کشته شدند. با توجه به حجم تلفات اشغالگران، عملیات‌های دیروز بزرگ‌ترین ضربه حماس به ارتش اشغالگر به شمار می‌رود که با توجه به آمادگی نیرو‌های مقاومت در روز‌های آینده شاهد عملیاتی از این دست خواهیم بود. رژیم صهیونیستی تاکنون در هیچ جنگی در یک روز، این همه تلفات نداده بود و افزایش تعداد کشته‌های ارتش، کار را برای ادامه نبرد در غزه دشوارتر خواهد کرد و به همین خاطر است که پس از پایان آتش‌بس بیشتر به حملات هوایی روی آورده است تا از بار تلفات خود بکاهد، اما نیرو‌های مقاومت به خوبی راه شکار کردن صهیونیست‌ها را یاد گرفته‌اند. 
با وجود این همه تلفات، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اطلاعیه‌ای فقط کشته شدن دو نفر از نظامیان خود را تأیید کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در دو ماه گذشته برای کاهش بار روانی تلفات بر روحیه سربازان و افکارعمومی داخلی، آمار دقیقی از تلفات انسانی خود ارائه نمی‌دهد و به صورت قطره‌چکانی آن‌ها را اعلام می‌کند، اما مدیر گورستان‌های تل‌آویو پیش‌تر اعتراف کرده بود که هر ساعت یک نظامی صهیونیست را دفن می‌کنند و نشان می‌دهد که آمار بسیار فراتر از آن چیزی است که مقامات تل‌آویو ادعا می‌کنند. 
 
 قدرت‌نمایی در عرصه دریایی
ضربات مهلک مقاومت فلسطینی به دشمن، تنها به عرصه زمینی محدود نمی‌شود و در دیگر حوزه‌ها هم گروه‌های فلسطینی دشمن را غافلگیر کرده و توانسته‌اند تلفات سنگینی را به آن تحمیل کنند. منابع اسرائیلی به تصاویری از دوربین‌های مداربسته دست یافته‌اند که لحظه نفوذ تکاوران دریایی حماس به سواحل و پایگاه نظامی «زیکیم» در جنوب غرب اراضی اشغالی را نشان می‌دهد. روزنامه «اسرائیل‌هیوم»، شامگاه شنبه با انتشار این تصاویر اعلام کرد که نیرو‌های القسام بعد از نفوذ به پایگاه زیکیم ۱۹ نفر را از پا درآورده‌اند. در تصاویر منتشر شده، قایقی دیده می‌شود که به سواحل زیکیم رسیده و سرنشینان مسلح آن به سمت آن تیراندازی می‌کنند. به‌رغم آنکه حماس به این تصاویر واکنشی نشان نداده و آن را رد یا تأیید نکرده، اما پیش‌تر تصاویری از داخل پایگاه زیکیم و درگیری با نظامیان اسرائیلی منتشر کرده بود. نفوذ به قلب دشمن آن‌هم از طریق دریا که مقامات تل‌آویو مدعی هستند این پهنه دریایی را با محاصره کامل تحت کنترل دارند، نشان می‌دهد که مقاومت به توانمندی‌های زیادی در عرصه دریایی دست یافته است و می‌تواند از همه جهت به اشغالگران ضربه بزند. 
 
 انهدام تجهیزات ارتش اشغالگر
علاوه بر تحمیل تلفات انسانی، گردان‌های مقاومت تعدادی از تجهیزات ارتش صهیونیستی را منهدم کرده‌اند. به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های القسام روز یک‌شنبه اعلام کرد که پنج خودروی ارتش صهیونیستی را در شرق «دیرالبلح» در اقدامی استشهادی با بمب و راکت‌های «یاسین ۱۰۵» هدف قرار دادند که به دنبال آن، سه خودرو به طور کامل منهدم شد. این نیرو‌ها همچنین دو نفربر زرهی را در شمال غزه با خمپاره‌های یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. یک بلدوزر اسرائیل نیز در جحرالدیک با چندین خمپاره هدف قرار گرفت و چندین نظامی دشمن در اثر این حمله کشته یا زخمی شدند. در شرق بیت‌حانون نیز مبارزان القسام، اتاق فرماندهی و عملیات اسرائیل را با چهار خمپاره هدف گرفتند. آن‌ها همچنین تجمع اشغالگران در منطقه زیکیم و کیسوفیم واقع در مرکز غزه را با خمپاره‌های کوتاه‌برد و ۱۱۴میلیمتری رجوم هدف قرار دادند. ضربات مهلک و پی‌درپی نیرو‌های القسام به دشمن نشان داد که برخلاف ادعای مقامات تل‌آویو، حماس تمام شدنی نیست و هرچه جنایت و کشتار اشغالگران در غزه بیشتر شود، مقاومت نیز انتقام سختی از آن‌ها خواهد گرفت. 
 
 آزادی اسرا فقط با توقف جنگ 
با وجود اینکه قطر و مصر تلاش می‌کنند بار دیگر با آتش‌بس، مسیر را برای آزادی اسرای صهیونیستی و فلسطینی هموار کنند، اما رهبران حماس برای بازگشت به میز مذاکرات شروطی را مطرح کرده‌اند. زاهر جبارین، مسئول کمیته اسرا و مجروحان و شهدا در جنبش حماس شنبه شب در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه مذاکرات برای پیشبرد تبادل اسرا با قطر ادامه دارد، تأکید کرد تا زمانی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا کند، تبادل اسرا انجام نخواهد شد. وی از تمامی قدرت‌های جهانی خواست به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین و قدس اشغالی پایان بدهند. جبارین تصریح کرد: ما آمادگی پرداخت هزینه آزادی خود را داریم و به چیزی کمتر از استقلال قانع نخواهیم شد. این مقام ارشد حماس گفت که تلاش‌ها قطع نشده و برادران در قطر تلاش خود را برای مهار تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهند، ما پیشنهاد داده‌ایم که افراد بالای سن ۶۰ سال از اسرای اسرائیلی در ازای آزادی اسرای بالای سن ۶۰ سال ما از زندان‌های اسرائیل، آزاد شوند. وی تأکید کرد: اسرای اشغالگران صهیونیستی قبل از توقف جنایات در غزه روی آزادی را نخواهند دید. مقاومت و در رأس آن‌ها حماس در غزه پایدار است و ما یقین داریم که ملت فلسطین، اشغالگری را از بین خواهد برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار