کد خبر: 1202074
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان از آغاز حریم‌گذاری پناهگاه حیات‌وحش و تالاب بین‌المللی زریبار مریوان خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان از آغاز حریم‌گذاری پناهگاه حیات‌وحش و تالاب بین‌المللی زریبار مریوان خبر داد.
اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان در بازدید از پناهگاه حیات‌وحش زریبار گفت: در راستای مدیریت جامع تالاب و جلوگیری از ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در حریم تالاب با نیوجرسی‌های پیش ساخته در منطقه تعیین شده جدا‌سازی می‌شود. وی تصریح کرد: در چند سال گذشته افراد به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده بودند که طبق نقشه حریم و جلوگیری از اقدامات این سوداگران جدا‌سازی آغاز شده است و با هرگونه تعرض طبق قانون مناطق تحت مدیریت و تالاب‌های بین‌المللی برخورد خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان افزود: این اقدام در حاشیه جنوب شرقی تالاب و در محدوده نزدیک حریم شهری و تعارض ساخت و ساز غیرمجاز و کمربندی در دست احداث تا میدان بیسارانی انجام می‌شود که متأسفانه در سنوات گذشته این وظیفه قانونی و تکلیف سازمانی مغفول مانده و موجبات ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در داخل مرز قانونی پناهگاه حیات‌وحش زریبار را سبب شده است.
لازم به ذکر است، تالاب بین‌المللی زریبار در سال ۱۳۸۸ به عنوان پناهگاه حیات وحش اعلام شد و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان متولی اصلی آن معرفی شد. همچنین پس از پیگیری‌های جدی در راستای حفاظت از اکوسیستم ارزشمند تالاب زریبار در بهمن ۹۷ برابر شماره ۲ هزار و ۳۶۹ به عنوان بیست و پنجمین تالاب بین‌المللی ایران در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار