کد خبر: 1201863
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
بخش اول بحث برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های فلسطینی برای تعیین سرنوشت این کشور اشغال‌شده، در آینده است؛ این ایده البته مربوط به سخنرانی دیروز نیست، بلکه سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران همه‌پرسی در فلسطین را در مقابل طرح‌های خائنانه دشمن از جمله سیستم دو دولتی مطرح کرده است

جوان آنلاین: عبدالرحیم انصاری در کانال شخصی خود نوشت: وقتی امام خامنه‌ای حرفی می‌زنند، بیش و پیش از آنکه اینجا در ایران به آن توجه شود و برایش برنامه‌ای داشته باشند، مورد توجه محافل سیاسی، رسانه‌ای و اندیشکده‌های خارجی خصوصاً در امریکا و اسرائیل قرار می‌گیرد. شاید برای همین است که همواره و در هر مناسبتی گزیده‌هایی از بیانات ایشان در فضای مجازی صهیونیست‌ها به‌طور ویژه مورد ارزیابی قرار گرفته و به دقت تحلیل می‌شود. رهبر انقلاب در جمع بسیجیان نکات متعددی را گوشزد نمودند که جامعه صهیونیستی یقیناً بر دو بخش آن تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
بخش اول بحث برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های فلسطینی برای تعیین سرنوشت این کشور اشغال‌شده، در آینده است؛ این ایده البته مربوط به سخنرانی دیروز نیست، بلکه سال‌هاست جمهوری اسلامی ایران همه‌پرسی در فلسطین را در مقابل طرح‌های خائنانه دشمن از جمله سیستم دو دولتی مطرح کرده است. پیشنهادی که رژیم غاصب اسرائیل مطمئناً زیر بار آن نخواهد رفت، اما مطرح شدنش ادعا‌های دروغین این رژیم و حامیانش مبنی بر اعتقاد به دمکراسی را زیر سؤال خواهد برد و صهیونیست‌هایی که مدعی دمکراسی اول خاورمیانه هستند را در برابر افکار عمومی جهان که این روز‌ها بیدار هم شده است، خلع سلاح خواهد نمود.
شاهکار بیانات امام خامنه‌ای، اما آن بخش از بیاناتشان بود که فرمودند ما معتقد به ریختن صهیونیست‌ها در دریا نیستیم و این حکومتِ برآمده از همه‌پرسی است که بنا به مصلحت فلسطینی‌اش تصمیم خواهد گرفت خارجی‌هایی را که ساکن فلسطین شده‌اند، نگه‌دارند یا اخراج کنند.
ایشان سپس برخی کشور‌های آفریقایی را مثال زدند که پس از غلبه بر اشغالگران انگلیسی، مصلحت دانستند جمعیت انگلیسی ساکن را نگه‌دارند و اخراج نکنند. این بخش از بیانات امام خامنه‌ای بسیار حساب شده بود و مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی با این بهانه که ایران می‌خواهد مردم ما را نابود و به دریا بریزد را خنثی نمود.
اما این صحبت‌ها آن هم در این ایام خاص چه تبعات و تأثیراتی می‌تواند داشته باشد؟ بزرگ‌ترین تأثیر این بخش از بیانات مقام معظم رهبری، علاوه بر اینکه اجازه مظلوم‌نمایی به رژیم نمی‌دهد، بلکه اذهان جامعه صهیونیستی ساکن در سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفته است.
جامعه‌ای که حالا پس از روایتگری برخی اسرای یهودی درباره رفتار انسان دوستانه نیرو‌های مسلمان حماس تا حدودی واقعیت را از آنچه رژیم صهیونیستی برایشان روایت کرده تفکیک می‌کنند، با شنیدن این سخنان خواهند فهمید آنچه مسلمانان با آن مشکل دارند یهودیت به‌عنوان یک دین نیست؛ بلکه این صهیونیسم و دولت صهیونیستی است که مشکل‌ساز شده است.
آن‌ها به‌مرور درک خواهند کرد اگر این رژیم به‌عنوان حکومت ادامه یابد هیچ‌وقت به آسایش و آرامش نخواهند رسید و امنیتشان نیز تأمین نخواهد شد، اما اگر حاکمیت به صاحبان اصلی‌اش یعنی فلسطینی‌ها برسد، دیگر بهانه‌ای برای جنگ و تهدید وجود نخواهد داشت و آن‌ها احتمالاً با تصمیم حکومت فلسطینی، خواهند توانست بدون آنکه کسی قصد کشتن یا انداختنشان به دریا را داشته باشد به زندگی‌شان ادامه دهند.
اینجاست که اهمیت این بخش از بیانات رهبر انقلاب بیشتر مشخص می‌شود؛ وقتی جامعه صهیونیستی بفهمد هرچه آتش است از گور رژیم حاکم بیرون می‌آید، هم‌نظرش درباره مسلمانان تغییر خواهد کرد، و هم از طریق مخالفت با رژیم، به شکاف‌های داخلی و انزوای حکومت اسرائیل که این روز‌ها به‌طور بی‌سابقه‌ای به گوشه رینگ رفته است دامن میزند.
درایت فوق‌العاده رهبر انقلاب خصوصاً این روز‌ها که جهان گوشش را برای شنیدن حرف‌های مسلمین باز کرده بی‌نظیر و یک شاهکار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار