کد خبر: 1195859
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
رئیس جمهور مسئولیت دولت را افزون بر کار‌های جاری، جبران عقب افتادگی کشور برشمرد و خبر داد که از تنش آبی ۱۰ هزار روستا تا امروز، مشکل سه هزار و ۵۰۰ روستا رفع شده است و تا پایان دولت سیزدهم، مشکل دیگر روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با علما و روحانیان کردستان در مسجد جامع سنندج گفت: برای خدمت به حوزه‌های علمیه هر چه در توان داشته باشیم، انجام خواهیم داد و از قدیم مراکز مذهبی را مردم اداره می‌کردند و اکنون هم بنا بر همین است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: دشمن قصد داشت با بستن همه ابزارها، در زمینه اقتصادی در تنگنا باشیم، ولی امروز تولید به نحوی است که تراز تجاری مثبت داریم.

رئیس جمهور افزود: سال گذشته به صورت میانگین رشد اقتصادی کشور چهار درصد بود و این میزان در سه ماهه نخست امسال ۶ درصد بود.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش اظهار کرد: با همه موانعی که دشمنان در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند، مردم پای‌بند نظام و انقلاب هستند و این مسئولیت‌آور است.

وی با بیان اینکه مردم با همه فتنه‌هایی که سال گذشته به راه افتاد مقابله کردند و دشمن را ناکام گذاشتند، افزود: بازاریان سنندج پارسال می‌گفتند که اگر مغازه‌هایشان باز باشد، تهدید می‌شوند و با زورگویی و عناد و فساد می‌خواستند مردم را از نظام جدا کنند، ولی دل مردم با نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه تنش برق و خاموشی‌های خانگی و صنعت داشتیم، اضافه کرد: ۲۲ هزار مگاوات کمبود برقی که باید در طول آن سال‌ها انجام می‌شد، در این ۲ سال تولید شده است.

وی یادآور شد: نیروگاه‌های برق اختصاصی برای کارخانه‌های مادر و صنایع بزرگ احداث خواهد شد، ضمن اینکه وضعیت سبز گازرسانی به‌زودی در کشور اعلام می‌شود.

گام‌های اساسی و خوب

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: ایجاد زحمت در خلیج فارس برای تولید و صادرات نفت نقش برآب شد و تولید نفت و صادرات غیرنفتی در کشور رونق گرفته است.

دکتر رئیسی اظهار کرد: بیشترین تهدید روی صنایع نظامی و هسته‌ای بود، بیشترین استقلال و کار هم در این صنایع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار تولید خودرو به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است، ادامه داد: این نگاه که جمهوری اسلامی ایران با اراده بیگانگان و خواست و توطئه آن‌ها دچار توقف و در جا زدن می‌شود، به طور کامل از ذهن‌ها محو و گزینه‌های جنگ نظامی از روی میز برداشته شده است، چون جمهوری اسلامی ایران بر پایه اقتصاد، سیاست، توان نظامی و بنیان‌های مردمی است.

فراهم بودن شرایط برای دعوت از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری به واسطه وجود امنیت و وحدت و انسجام در کردستان و جدیت برای ادامه سفر‌های استانی تا رفع مشکلات استان‌ها، از دیگر نکته‌های بود که دکتر رئیسی به آن‌ها اشاره کرد.

خداخواهی مسیر دگرخواهی

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز یکی از نکته‌های بسیار مهم برای خدمتگزاران مردم و طلاب و روحانیان، ۲ میثاق تعلیم و تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با انحراف و الحاد و کژی‌ها در همه زمینه‌ها است.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول تاریخ از سیره و زندگی علمای شیعه و سنی همواره هر دو این جهت‌ها بوده است؛ به این معنا که هم در تعلیم قرآن و معارف دین و هم مبارزه با ظلم و فساد و الحاد بسیار تلاش کرده و جان داده اند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: این ۲ جزو وظایف مهم علما و اندیشمندان است و انتظاری که از عالم و روحانی و اندیشمند خردمند دینی می‌رود با مردم بودن و از مردم بودن و در مردم بودن است.

وی با بیان اینکه این از ویژگی‌های علمی دینی ماست که علما از مردم هستند و در پرتو خداخواهی، دگرخواهی را پیشه می‌کنند، تاکید کرد: سبب دلدادگی مردم به امام و عشق به رهبری این است که سلوک و رفتار و زندگی آن‌ها را مردمی دیدند و سخن مردم را گفته و همراه با مردم هستند.

رئیس جمهور علما را اصلاح‌گر و عدالت‌خواه توصیف کرد و افزود: جامعه قرآنی مردم را به خدا و پیوند با معنویت و ارتباط با یکدیگر و امر به خوبی و معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه همه احکام در همه محاکم باید مبتنی بر شرع باشد و گرنه از درجه اعتبار ساقط است، اضافه کرد: در حاکمیت دین این فرصتی است تا همه جلوه‌های زیبای دین‌مداری را پیاده کرد و به اقتضای شریعت که عبادت و عدالت اجتماعی است، پایبند بود.

وی با بیان اینکه تمامی دشمنی‌ها به سبب خشم از برافراشته شدن پرچم اسلامی است، یادآور شد: در کردستان تجزیه‌طلبان فتنه و توطئه کردند، ولی علما در برابر آن ایستادند و با انواع حیله و فتنه هنوز نمی‌خواهند این پرچم برافراشته باشد بنابراین نباید تسلیم شد و باید دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین

رئیس جمهور تاکید کرد: ۴۴ سال است که حمایت از قدس مساله نخست و اصلی جهان اسلام از سوی امام اعلام شده و رهبری بر آن تاکید کرده و ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با اسرائیل است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که احساس امنیت ساخته بود، حادثه غم انگیز فلسطین عادی نیست که بشود از آن عادی گذشت؛ بنابراین عادی سازی نشان از غلط بودن و نادرستی این سیاست دارد.

وی بیان کرد: جایگاه و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی برای بسیاری روشن شده و این موضع و پرچم، موضع حمایت از دین اسلام است و با وجود همه تهدید‌ها و تطمیع‌ها حاضر به دست کشیدن از فلسطین نشدیم، چون عزت اسلامی و حقوق مسلمان بود.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ایران اسلامی تنها نظامی به شمار می‌رود که ۴۴ سال پای ملت فلسطین ایستاده و پایداری این سیاست مبتنی بر اصول و مبانی عملی آن بوده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفر‌های استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار‌های مردمی در سنندج و بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه‌های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار